Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok, men å si at det å bruke en scan voldtar økonomien din er å dra det for langt.

Selvfølgelig bør den primært brukes til mules, men det er likevel mer fleksibelt enn de andre rasene på akkurat dette.

 

Tidlige scans (som var det vi snakket om) på et høyt nivå gjør nettopp det. Det jevner seg selvfølgelig ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Blir for dumt å whine rundt det her egentlig. Alle rasene har sine forskjeller. Hvor ofte skjer det at noen pusher deg med cloaka unit tidlig? For å få det til å skje tidlig vil det si at de må forkaste alt annet og rushe for det. Gjelder både DT, roaches og banshee. Tar vel ca 4-5-6 minutter å få dette ut.

 

Ja, du mister økonomi på å bruke scan, men innen den tid skal du vanligvis ha bygd opp en relativ solid økonomi alt. Man kan sånn sett si det samme mot zerg. Hvis de blir pushet og tvunget til å lage units av larva så taper de økonomi og.

 

Delvis samme med protoss og hvis de må chronobooste gateway..

Lenke til kommentar

Greit nok, men å si at det å bruke en scan voldtar økonomien din er å dra det for langt.

Selvfølgelig bør den primært brukes til mules, men det er likevel mer fleksibelt enn de andre rasene på akkurat dette.

Nei, det er prioriteringer når det kommer til econ for alle rasene.

 

Zerg må velge mellom larva og tumor, protoss må velge mellom å chrono booste probes eller army units, og terran må velge mellom 270 minerals eller en imidlertidig detector.

 

6min i et 45min langt game er tidlig, og dersom du bruker ti scans i stedet for mules vil du ha 54 marines mindre. Valget for terran burde til en hver tid være soleklart. Scan er kun "bra" som en nød-detector, om du er i krise fordi du ble tatt med buksa nede.

Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok, men å si at det å bruke en scan voldtar økonomien din er å dra det for langt.

Selvfølgelig bør den primært brukes til mules, men det er likevel mer fleksibelt enn de andre rasene på akkurat dette.

Nei, det er prioriteringer når det kommer til econ for alle rasene.

 

Zerg må velge mellom larva og tumor, protoss må velge mellom å chrono booste probes eller army units, og terran må velge mellom 270 minerals eller en imidlertidig detector.

 

6min i et 45min langt game er tidlig, og dersom du bruker ti scans i stedet for mules vil du ha 54 marines mindre. Valget for terran burde til en hver tid være soleklart. Scan er kun "bra" som en nød-detector, om du er i krise fordi du ble tatt med buksa nede.

 

ENIG ! :thumbup:

 

 

Det med larva er jo på en måte et valg du tar. Det må jo alle gjørem army eller eco. Mens Terran taper ekstremt mye på scans, 2 scans er jo 1 Comand Center OG en barracks..

 

 

edit: skjedde her nåå da ? :s

edit2: Fikset :w00t:

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...