Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.. og da har motstanderen din tvunget deg til å bruke ressurser på å beskytte et annet sted enn fronten, altså er fronten din svakere enn den ville vært hvis ikke.

 

Sier ikke at det nødvendigvis vil lønne seg økonomisk, men fører hvertfall til at man må være mer aktiv for å forsvare.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Reapers er jo dårlig mot omtrent alle ranged units.. Det er mot melee de virkelig skinner, f.eks zealots. Jeg har brukt Reapers flere ganger mid- og lategame jeg. Sender hele bakkehøren min til å angriper foran/ ta en expansion, så ofte sender motstanderen hele hæren sin bort til min, så da løper jeg inn med 3-4 reapers og går for mineral line. Funker fjell ofte.

Lenke til kommentar

Såklart

 

Det er et build utviklet for bruk mot Protoss. Begynner med et tradisjonelt 111, hvor du har en av hver produksjonsbygning. Starter med en harass av fiendens mineralline med en drop (3 helions, 1 medivac) og følges opp med konstruksjon av 2 barracks til, og en starport til. Produksjon er dermen primært marines og banshees. Fungerer veldig godt, spesielt hvis du også lager en raven for PDD.

 

Mer info her: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=146518

 

Legger med en replay. Spilte dårlig til tider der, og kunne vunnet langt før, men det demonstrerer det relativt godt.

1v1_312Build.rar

Lenke til kommentar

 

 

Bio:

 

 

Scouter du Dark Templar? Engineering Bay og turrets ved rampen, mens du kjapper deg til Ravens. Han har sannsynligvis svært mangelfull hær ettersom Dark Templars er ganske dyre.

 

jeg er litt nysgjerrig på dette, jeg antar bio og at man fra før har starport. En Raven samt tech-lab koster litt mer enn en dark shrine. Så dette er jevnt, en engineering bay og 2 turrets koster omtrent like mye minerals som 3 dark templar (som kanskje er en vanlig mengde)(dog endel gas mindre) , og dette fordrer at protoss ikke scouter terran tilbake. Kan man virkelig regne med at man ligger så veldig mye foran med tanke på resten av hæren?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ravens er supergreie å ha mot Protoss, mens DT's er prinsippet er ubrukelige i Army vs Army-battle hvor T har detection. Samtidig kommer det jo selvfølgelig ann på hvor mange DT's Protoss lager. I tillegg har Protoss også neglisjert Robobay-units/HT's som er et svært viktig mot

 

Hvis Protoss bare hiver ned en Dark Shrine for å tvinge deg til Raven er jo det en annen sak, men dette skjer vel ikke alt for ofte. Ravens er uansett veldig greie å ha mot Protoss. PDD vs Stalkers <3

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...