Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg best mulig ta en som stenger meg inne med siege tanks og vikings?

 

 

Regner med han bruker vikings som spottere for siege tanks. Har hat suksess selv med tanks og brukt sweeps til å øke visibility range så de kan pelle fiendens tanks. Ellers så burde jo drops fungert ja.

Lenke til kommentar

åÅÅÅÅÅÅ andre gangen eg blir MOST av battlecruiser massive attack!

 

Noen som har noen gode råd hvordan eg skal kunne forsvare meg mot noe sånn? Eg hadde mangen turrets men da brukte bare den der supercanonen, siden den har lenger range en turrets.

 

Eneste eg kan tenke meg er å bygge 30 Vikings, men eg har jo ikke alltid mulighet til det! Hjelp!

Lenke til kommentar

Takk får hjelpa. Han laga dem veldig fort plutselig hadde eg 10 bc i basen å det gikk rett til hel. Men eg får prøve å bli raskere i scouting så eg kan vær forberedt på det.

 

Litt off topic men eg testa Zerg mot AI i dag, og eg må si at det var en veldig vanskelig rase å vær! Eg fikk mer respekt får spillere som er den rasen nå. Eg føler det var mye mer å fylle med på nå du va Zerg i forhold til Terran! Eg spillte mot en AI som var på normal og eg må si det var vanskelig i begynnelsen! Tenke eg måtte vær Zerg får å fårstå litt bedre nå eg spiller Terran mot Zerg. Prøvde å bygge bainligz men fant ikke utav det, gikk jo ikke an å bygge i hovedbygningen.

Lenke til kommentar

Ikke la det gå så langt som mass battlecruisers? Thors gjør aoe mot air, såvidt jeg har skjønt så vil thorsa effektivt put em down. Det jeg ihvertfall opplevde da jeg gikk battlecruisers med 3-2 upgrade og likevel ble slakta av ca. like mange thors...

 

 

Glem Thors mot BC. Battlecruiser har mer en halve livet igjen etter å drepe en Thor(uten bruk av Yamato cannon). Om han som spiller med BC derimot er elendig på micro og bare klumper opp alle cruiserne så blir det jo noe litt annet. Vikings og Marines+Medivac er i mine øyne eneste fornuftige counter i TvT mot mange battlecruisers.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å hoppe over til Terran fra Protoss. Først var det for at jeg nesten aldri klarte å vinne over Terran som protoss, men har liker VELDIG godt mange units terran har. Eneste jeg kommer til å savne fra protoss er sentry og immortal.

 

Min favoritt unit med Terran må nesten være Raven. En Raven kan alene være grunnen til at en terran player vinner i early game. Defense drone og turrent om ikke å snakke om seeker missile er gode redskap.

 

Men trenger noen gode nybegynner tips, for tiden holder jeg på å lære meg å spille som terran men føler at jeg ikke har en sikkerlig plan. Tenkte kanskje marine, marauder, medic samt en raven eller 2. Og gå Viking vist jeg møter på /scouter mye air og/eller colossus? Men vil marine + viking være nokk for en mostander som går heavy air? 

 

 

Lenke til kommentar

Marines er noe av det beste du får som counter til air. I mange tilfeller bedre enn vikings, spesielt mot Void Rays. MMM+Raven+Ghost er en flott combo, men noe jeg selv kun bruker mot protoss. EMP Er gull verdt, men ikke så god mot Z og T. Kjører vanligvis mmm+Raven+Ghost mot toss, Mech og helions mot zerg og 111 mot Terran.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å hoppe over til Terran fra Protoss. Først var det for at jeg nesten aldri klarte å vinne over Terran som protoss, men har liker VELDIG godt mange units terran har. Eneste jeg kommer til å savne fra protoss er sentry og immortal.

 

Min favoritt unit med Terran må nesten være Raven. En Raven kan alene være grunnen til at en terran player vinner i early game. Defense drone og turrent om ikke å snakke om seeker missile er gode redskap.

 

Men trenger noen gode nybegynner tips, for tiden holder jeg på å lære meg å spille som terran men føler at jeg ikke har en sikkerlig plan. Tenkte kanskje marine, marauder, medic samt en raven eller 2. Og gå Viking vist jeg møter på /scouter mye air og/eller colossus? Men vil marine + viking være nokk for en mostander som går heavy air? 

 

Har skrevet en guide som ligger på side 1 eller 2. :)

Lenke til kommentar

åÅÅÅÅÅÅ andre gangen eg blir MOST av battlecruiser massive attack!

 

Noen som har noen gode råd hvordan eg skal kunne forsvare meg mot noe sånn? Eg hadde mangen turrets men da brukte bare den der supercanonen, siden den har lenger range en turrets.

 

Eneste eg kan tenke meg er å bygge 30 Vikings, men eg har jo ikke alltid mulighet til det! Hjelp!

 

Det er bare en ting du gjør galt.

 

Du venter for lenge. Aaaaalt for lenge.

 

At fienden din har klart og bygge opp "massivt" med battlecruiser OG research og ladet opp superkanoen tyder bare på at du er alt for passiv.

 

Du må angripe raskere og ta mer sjanser. Du skal ikke ha et MASSIVT forsvar. Du skal ha forsvar som er akkurat passe på det tidspunktet i spillet.

 

Men det sagt så har jeg klart og knuse battlecruiser push når jeg var Zerg med flyers. De var vel oppgradert til 2-2 og jeg hadde 15 av dem. Tok ut 5 - 6 battlecruisers lett.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Reapers brukes sjeldent i direkte kamp da. Synes de fungerer bra til å skape press, ettersom de er konge på å kille workers og kanskje ta ned tech-bygninger ved hit & run.

 

Trenger ikke mange reapers for å kunne få mye ut av det. Vil også kunne tvinge motstanderen til å trekke tilbake styrker til basen og dermed svekke posisjonen enkelte steder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...