Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt helt fersk i multiplayer sc. Har brukt for det meste et tidlig M+M rush for å ta motstanderen, men fler og fler har counters mot dette nå? Hva vil dere si er det mest fornuftige å drive med? Teche rett til tanks/banshees eller kjøre infanteri?

Det kommer helt an på hva du ser motstanderen din gjør. Scout tidlig og se hva vedkommende bygger. MM er for eksempel ubrukelig om motstanderen har siege tanks, de blir spist opp.

 

 

Jeg sliter noe jævlig mot Zerg. Klarer meg stort sett bra mot protoss og terran, men zerg klarer med mutas og lings å ha så jævla god kontroll på hele kartet og angripe ingenstedsfra. Hvis jeg sprer styrkene mine blir de spist opp før jeg rekker å samle de igjen, og om jeg samler styrkene så mister jeg oversikten og taper.

Lenke til kommentar

Jeg er helt helt fersk i multiplayer sc. Har brukt for det meste et tidlig M+M rush for å ta motstanderen, men fler og fler har counters mot dette nå? Hva vil dere si er det mest fornuftige å drive med? Teche rett til tanks/banshees eller kjøre infanteri?

 

Ligger en liten guide på forrige side. ;)

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Corlan: Skal få gjort det. :)

 

SolidSturla: Ghost er superbra i TvP pga EMP, de kan også være greie å bruke til å snipe de viktige spellcasterne i motstanderens hær. Infestors og High Templars feks.

 

Ravens er bra når motstanderen har usynlige folk selvfølgelig, men ellers er Point Defense Drone nydelig i store battles hvor det er mye ranged.

 

Auto-Turret kan også brukes til å harrase minerallinjene.

Lenke til kommentar

Hadde du giddi sett på den siste replayen jeg la i replaytråden GrandMa? Trenger litt råd fra noen litt bedre enn yours truly. Og ja, jeg vet han jeg spilte mot sugde ganske så mye rompe.

 

Har sett den nå og må ærlig innrømme at det var en del å ta tak i.

 

- Møkkete dårlig macro.

 

Når du scouter sitter du og kikker på SCVen din, mens Zealoten løper etter. Alt dette mens pengene dine hoper seg opp i hauger. Når scouten blir angrepet sender du den ut av fare også kan du heller bry deg om den senere når du er ferdig å lage ting i basen.

 

Gass nummer 1 er alt for sen og gass nummer 2 er også grusomt sen.

 

Når du hadde 19 SCVs bestemte du deg plutselig for å la være å bygge dem store deler av tiden. Noe som medførte at du virkelig ikke kunne transfere all verdens når du fikk expansion.

 

Bygger supplydepots for tidlig. Spesielt nummer 2 er aaaaallllt for tidlig. De pengene skulle du brukt på gassen. Når du kjører 1-1-1 med banshees trenger du masse gass for cloak, banshees og tanks. Get the gas. Supplydepots bygger du jevnt over for tidlig.

 

Etter 10 minutter hadde du 1300 mineraler som bare satt å ventet på å bli brukt.

 

Også er det unødvendig å queue.

 

Bruker for lite mules. Du hadde nesten konstant mellom 100 og 200 energi på Orbitalen din, men når du først sendte MULEs sendte du 1.

 

- Scouter for lite.

 

Du har konstant mye større hær enn ham, men venter sinnsvakt lenge med å angripe ham.

 

Du ser at han bare har Zealots, men Cloaker Bansheene allikevel. Vent med Cloak til det kommer noe som faktisk kan angripe deg.

 

- Alt for passiv.

 

Du kunne vunnet dette gamet lenge før du faktisk gjorde det. Protoss brukte store deler av tiden sin på å kjøre mass-observer (som var en ny taktikk for meg). Han hadde så utrolig lite styrker at det var vondt å se deg liste deg rundt i midten av kartet, mens han satt der med 4-5 Zealots og et knippe Stalkers. Hiv en Scan på ham og bare angrip når du ser at du har et sånt enormt overtak.

Lenke til kommentar

 

SolidSturla: Ghost er superbra i TvP pga EMP, de kan også være greie å bruke til å snipe de viktige spellcasterne i motstanderens hær. Infestors og High Templars feks.

 

Ravens er bra når motstanderen har usynlige folk selvfølgelig, men ellers er Point Defense Drone nydelig i store battles hvor det er mye ranged.

 

Auto-Turret kan også brukes til å harrase minerallinjene.

 

Jeg vet hva i teorien de brukes til, men jeg ender nesten alltid med å proritere noe annet. Ravens feks bruker jeg kun hvis de har DT eller burrow.

 

Lurte på om noen hadde noen gode replays eller noe der jeg kan se hvordan de brukes aktivt, og til noe annet en kun support.

Lenke til kommentar

Lurte på om noen hadde noen gode replays eller noe der jeg kan se hvordan de brukes aktivt, og til noe annet en kun support.

 

Day[9] Daily #162 - Brat_OK vs TheLittleOne TvZ on Delta Quadrant

 

Brat_OK bruker ghost effektivt mot infestors og ultralisks. Hvis jeg husker rett bruker han også ravens til å fjerne creep tumors.

 

 

TLO spiller sine placement matcher. Er ikke sikkert alt er like safe å bruke mot noen som ikke er helt ny til SC2. Men burde iallefall hjelpe med å tenke utenfor det som er helt standard.

3:20 = Ghost action

16:05 = Raven action

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Du skal fint greie å få opp wallen din før det kommer Zerglings. Du trenger tross alt bare 2 supply-depots og en barracks.

 

Svaret her er vel å scoute tidligere, samt slutte produksjon av SCVs hvis du ser et veldig tidlig Pool. Bruk den arbeideren som bygger ditt første supply-depot til å scoute med. Det skal være mer en tidlig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...