Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 så, rush a>rush bdu utfører blindt rush a han utfører blindt rush b du kontrer ham?, fornøyd? Tja, jeg var fornøyd med at jeg forutså at han (random) skulle gå for rush ihvertfall, om jeg hadde spilt vanlig macro hadde nok maruderne hans slaktet meg. du sier du kan ikke vinne uten å rushe? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 du sier du kan ikke vinne uten å rushe? Nei, jeg sier at maruders er kraftige tidlig i TvT, om jeg spiller TvT ønsker jeg også ofte en tidlig CC, tviler på at et par bunkere hadde stoppet de store mengdene maruders han bygde. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 njaa generelt så er rene marauder tacts en ganske ustabil taktikk i sc2, de scaler veldig dårlig i de fleste fights marines slår marauders straight up, marauders dealer ikke med banshees veldig bra, marauders er egentlig også ganske dårlig mot siege tanks som er siege på forhånd eneste grunnen til å bygge marauders er om man vil rushe inn i tank lines, siden dette er det eneste infatriet til terran som overhodet har noen sjans til å gjøre dette, men de er egentlig nokså dårlige til de fleste oppgaver TvT Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Tror helt ærlig jeg ikke har bygd en Marauder på 3-4 måneder. Og stolt av det! Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Selv ikke i TvP Virker litt som å skyte seg selv i foten. Endret 9. oktober 2011 av sarsi9 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nei, jeg går utelukkende biomech i TvP. Marine + tank. Det er ikke sånn at jeg bevist sier "skal ikke bygge marauders". Jeg bare liker dem ikke. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nei, jeg går utelukkende biomech i TvP. Marine + tank. Det er ikke sånn at jeg bevist sier "skal ikke bygge marauders". Jeg bare liker dem ikke. prøvde d der en stund selv, men innså at dette var håpløst på visse maps (e.g. tal'darim) collosus blir bare for dominerende når du har en åpen map på f.eks shakuras fungerer i det minste taktikken, problemet er bare at du enten må timing-pushe eller være ok med å falle bak i bases, og om man første skal ligge bak i baser, vil du ikke heller da ha ren mech? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Har noen prøvd seg på denne builden her?; http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=232753 Har forøvrig lurt på om et par ravens med seeker missiles kan være en lur investering mot zerg, tipper det kan være effektivt mot infestors, corrupters og annet som klumpes sammen, tapte store styrker mot begravede roaches i forrige TvZ, så en raven eller to blir det uansett tidligere neste gang. Endret 10. oktober 2011 av Dark Archon Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ghost er bedre enn Raven på alle måter mot Zerg. Raven er bare ok når motstanderen ikke scouter det. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ghost er bedre enn Raven på alle måter mot Zerg. Raven er bare ok når motstanderen ikke scouter det. tjaa? tar du deg ikke vann over hodet med det utsagnet da? hva med den nye mech-stilen med thors-hellions-ravens? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så nettop GuMiho forsøke seg på en ghost/nuke rush i TvZ heftige saker. Jeg lurer på om proxy ghost academy kunne vært noe å forsøke seg på i TvZ, ghost/cloak/nuke rush kan være heftig mot zergs minerallinje, særlig hvis man timer det med et timing angrep, for å hindre scouting av zerg kan man bare gjemme ghosten i en medivac klar til bruk. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ghost er bedre enn Raven på alle måter mot Zerg. Raven er bare ok når motstanderen ikke scouter det. tjaa? tar du deg ikke vann over hodet med det utsagnet da? hva med den nye mech-stilen med thors-hellions-ravens? Ok, late late game er det helt ok. Ghosts are fortsatt bedre forutsatt at mostanderen bruker tier 3 tech. Har aldri spilt mot eller sett thor hellion raven så vet ikke hvor det kommer fra har du noen eksempler? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ghost er bedre enn Raven på alle måter mot Zerg. Raven er bare ok når motstanderen ikke scouter det. tjaa? tar du deg ikke vann over hodet med det utsagnet da? hva med den nye mech-stilen med thors-hellions-ravens? Ok, late late game er det helt ok. Ghosts are fortsatt bedre forutsatt at mostanderen bruker tier 3 tech. Har aldri spilt mot eller sett thor hellion raven så vet ikke hvor det kommer fra har du noen eksempler? har aldri sett d selv utført bra... men har hørt artosis og andre pros snakke veldig varmt om det så det må være noe som blir gjort regner jeg med Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Ghost er bedre enn Raven på alle måter mot Zerg. Raven er bare ok når motstanderen ikke scouter det. tjaa? tar du deg ikke vann over hodet med det utsagnet da? hva med den nye mech-stilen med thors-hellions-ravens? Ok, late late game er det helt ok. Ghosts are fortsatt bedre forutsatt at mostanderen bruker tier 3 tech. Har aldri spilt mot eller sett thor hellion raven så vet ikke hvor det kommer fra har du noen eksempler? har aldri sett d selv utført bra... men har hørt artosis og andre pros snakke veldig varmt om det så det må være noe som blir gjort regner jeg med http://blip.tv/day9tv/gspa-pro-lower-finals-atndarkforce-vs-immvp-game-1-5614977 Power of ghosts ... Eneste problemet er helt på slutten hvor tapende spiller gjør en feilvurdering. Tror det er mer gimmicky enn noe annet. Jeg har tapt mot det hvis jeg ikke scouter det og plutselig er det 6+ ravens der, men aldri hvis jeg ser de hive ned masse starports, er lett å hard countre air terran som zerg. Endret 10. oktober 2011 av aebriol Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 jepp vet allerede vor latterli sterke ghosts kan være mot zerg, spesielt lategame d spiser alle t3 units til zerg :0+mutas+infestors så det er nokså latterli Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Har ikke sett at noen har brukt noe særlig med ravens i TvZ enda (ihvertfall ikke i code A/S), thor og hellion er blitt populært i TvZ, det suger nok mot broodlords og ultraliks dog, om man ikke slenger inn en del siege tanks eller maruders vil det nok slite mot roaches også. Happy vs LosirA: http://www.gomtv.net/2011gslsponsors6/vod/66340 Endret 11. oktober 2011 av Dark Archon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå