Gå til innhold

Augustfest 2010 - pybalto

Anbefalte innlegg

August er for meg mye om multebær. Og om slutten på laksesesongen. Sistnevnte er lett å tidsfeste så det blir min siste uke. De to andre temaene vet jeg ikke enda. Den andre uka satser jeg på multebær.

Nivå: Kandidat

Kandidat: Du forsøker deg på entusiast-nivå. Men det kan være noen dager du ikke kan levere. Minimumskravet er at du klarer å leverer et bilde 4 dager i uken, klarer du 7 så er det bonus. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

Uke 1 - 100% natur

Med det mener jeg naturbilder uten veier, bygninger, kraftlinjer, broer og lignende ting. Forhåpentligvis blir det noe annet enn makro, siden det er mitt uke3-tema.

Uke 2 - Multebærmyr

Jeg satser på at dette blir uka jeg tilbringer på myra.

Uke 3 - Makronatur

Nærbilder av natur.

Uke 4 - Laks.

Bilder av laks, eller om laksefiske. Fiskekortet går ut den 31.08, så da passer det bra.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i tvil om det var lurt å melde seg som kandidat. Føler alt at presset om å få tatt bilder kommer. Vel.. jeg var på en bytur i dag, stoppet ved en fremmed elv og kikket litt. Det er ett eller annet med dette bildet som gjør at det er litt ekkelt å se på. Som om det er bevegelsesuskarpt, eller kanskje det er fordi vannet er verken sløret eller klart? Kameraet sto på stativ og hadde trådutløser.

Lenke til kommentar

Stiene er nesten gjengrodde. :hmm:

I'll say! Jeg skal snakke med statsråden om å få overført noen midler, så kommunen kan hyre en turgåer til å gå opp stier.

Pent lys, men jeg tror faktisk det hadde gjort seg med større dybdeskarphet her.

Lenke til kommentar

Jo Anew, noen turgåere hadde nok gjort seg. Men de ville vel gått de "turstiene" med røde stikker og refleksbånd som bygdelaget har lagd seg.

Gårsdagens bilde, altså for 5aug., er et jeg raskt tok mens jeg hadde meg en ølpause i bærletingen. Det var overskyet og tåke i høyden. Er ute om kveldene for å kartlegge hvilke myrer som har mye multebærkart i år, samtidig som jeg plukker det jeg finner av tidlige bær. Her burde det vært et rødt på myra, men det er det ikke så det er under middels år på de nære myrene. Bildet ble tatt med tanken om å vise hjemme hvor lite bære det er i det området. Jeg fant bare 3kg på en 5t tur. Regner med at jeg tar en tur i kveld også, men selvfølgelig i en annen retning.

Dette 100% naturgreiene jeg har funnet på er ikke så veldig vellykket til nå.

Lenke til kommentar

6.august. Et dårlig tegn.

Jeg tok meg en kveldstur på bærmyra i går kveld også. Fant 8,5kg modne bær. Ser ut som om jeg kan bli ferdig med å plukke det jeg har satt meg som mål alt denne uka, for nå har jeg 16kg og målet er ca.20.

Dagens bilde ser sikkert alle at er av en multebærblomst. Den er nok ikke blitt bestøvet siden den enda er blomst, det burde jo blitt et bær av den også. Jeg så en god del sånne i går på myrene.

Lenke til kommentar

Endelig er den siste dagen av første uke her. Var på en fototur i ettermiddag/kveld, til noen elver i nærheten. Så en eneste laks i den første elva, tok bilde av den også, men det var ikke så bra bilde. Så dro jeg videre til neste elv, der så jeg ingenting. Jo, fossefall og piggtråd så jeg. Men det ble ikke noen bra bilder av det heller. Piggtråd hadde jo heller ikke vært 100% natur da.

Dagens bilde blir det aller siste jeg tok før jeg dro hjem. Da hadde jeg forlatt elvene og dratt en tur ned til sjøen.

Lenke til kommentar

Uke 2. Multebærmyr.

Jeg har nesten latt utfordringen dø. Men i kveld tok jeg en kjøretur til en myr som ligger i nærheten, ved veien, med tanke om å ta et nærbilde av et multebær. Resultatet ble litt dårligere enn jeg tenkte, for jeg ser at det er litt bevegelsesuskarpt, også sliter jeg med å finne riktig WB. Ikke så veldig flink til å komponere bilder heller. Men jeg gidder ikke kjøre ut igjen. Og om jeg skal ha noen mulighet til å fullføre så må jeg legge ut et i dag for å klare ukeskravet på 4 bilder i uka. I morgen tenkte jeg ta en tur ut i skogen for å se om jeg får til noe bedre der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...