Gå til innhold

Mange som bruker Technet her? Og hvorfor folk burde vurdere å bruke Technet.


Hvem bruker Technet  

8 stemmer

  1. 1. Har du Technet tilgang i dag?

  2. 2. Kunne du tenke deg å skaffe deg Technet

    • Ja
    • Nei
    • Kanskje
      0
    • Har det allerede
    • Trenger mer info om Technet først.
      0
  3. 3. Hva synes du om prisen på Technet i USA

    • Den er bra - du får mye for pengene
    • Den er litt for høy
      0
    • Den er alt for høy - Microsoft er som vanlig grådige
  4. 4. Hva synes du om prisen på Technet i Norge

    • Vi er et rikt land, skulle bare mangle at vi betaler ekstra
    • For høy
    • For lav
      0
  5. 5. Technet eller kjøpe Windows/Office?

    • Jeg vil heller kjøpe Windows/Office i butikken enn Technet
    • Velger selvsagt Technet, mye valuta for pengene
    • Jeg leker pirat, og betaler uansett ikke noe
      0


Anbefalte innlegg

Microsoft-TechNet-Logo-color_thumb_1.png

 

Technet er gull verdt for alle som er gjennomsnittlig mer opptatt av data enn den "vanlige mannen i gata".

For oss som har både to, tre og fire pcer (og sikkert flere) og som ofte reformaterer og liker å ha det nyeste, så er Technet et utrolig bra tilbud i forhold til å måtte kjøpe en masse lisenser til alt mulig.

 

Les hele innlegget her

http://samfunn.myhken.com/?p=1402

 

For en pris som er under prisen av EN Windows 7 Ultimate lisens, får du f.eks 10 lisenser til HVER Windows 7 utgave, som kan aktiveres 10 ganger hver seg.

Du får 500 aktiveringer til Windows Server 2008 R2 (og vanlig 2008). Du får 10 lisenser til alle Office 2007 og 2010 utgavene.

 

Og alt kan lastes ned på norsk.

 

Hvorfor benytter ikke flere seg av dette tilbudet? De fleste driver jo en form for testing uansett?

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har skjønt det, vil de færreste her falle inn under det Microsoft regner som målgruppen. Det er ikke meningen at vanlige brukere skal kjøre TechNet utgaver i daglig bruk.

 

Det er for "computer professionals". Og det er kun for testing. "gauging software performance in existing or new hardware, software, operating system or network environments."

 

Men det er mulig Microsoft ikke tar dette for høytidelig? 

 

 

Lenke til kommentar

De tar ikke dette alt for høytidelig nei, og hva er testing? IT Proffe er jo de fleste "hard core" brukere her.

Og som sagt, så kan man definere testing som at man tester hvordan Office pakken oppfører seg på Windows 7.

Så man en gang i fremtiden (uten at noen definerer hvor lang tid inn i fremtiden vi snakker) tar en beslutning om at Windows 7 og Office 2010 funker fint på mine pcer, for mitt firma, for min husholdning etc, og derfor går til innkjøp.

 

Når de til og med lager en "billig" versjon for "desktop" testere, så sier jo det at målgruppen flyttes mer og mer mot "vanlige" IT interesserte folk.

 

For prisen i USA er jo virkelig ikke høy. 1.300 kroner for full tilgang til alt av Microsofts programvare og hundrevis av lisenser. Ingen grunn til å drive med piratkopiering da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...