Gå til innhold

s1156, P55, SLI, litt OC ~1000kr


siindre

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har satt sammen et system og skulle akkurat til å bestille. Men så kom GTX 460 og jeg fant ut det var bedre egnet. Noe som videre fører til at jeg vil bytte ut hovedkortet Gigabyte GA-P55A-UD3 som jeg har valgt, for det støtter visst bare crossfire, og ikke SLI.

Er ganske sikker på at det blir SLI på meg, så det er et must.

 

Ser altså etter et hovedkort med s1156 til i5 750, med støtte for SLI. Er overhodet ikke oppdatert på hovedkort fronten, har bare lest reviews på gigabyte sitt som jeg valgte.

 

Trenger ikke noe fancy, eller sære funksjoner, bare et greit et i 1000kr klassen som kan overklokke moderat (skal bare rett over 3ghz) så trenger ikke masse funksjoner.

 

Må visst helt opp til UD6 for å få SLI med gigabyte (?) og det koster 2000kr, så er Asus tingen for meg?

 

 

EDIT: Ser ut som jeg går for Asus P7P55D PRO. Har alt jeg trenger, en god lyd kodek og designet er frekt. Noen som har noe å utsette på dette kortet? Virker som det klokker bra også, hvertfall mer enn nok til mine små krav.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med UD4 til rett under 1400. SLI fra Asus ser ikke ut til å være noe billigere, snarere tvert om, du får P7P55D-E PRO for 1530 om du ikke tar til takke med b-vare. Gir du avkall på USB3 og 6Gb/s sata, koster P7P55D PRO litt over 1100.

 

Edit.

Regner med at at du mente "så kom GTX 460".

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...