noccy Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Finnes det en måte å styre play/pause knappen i Mediaplayer fra VBA på? Jeg ønsker å legge inn en knapp i et skjema som styrer play/pause knappen. Forslag? Lenke til kommentar
noccy Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har prøvd med Mediaplayer.Play, men jeg tror det bare vil fungere hvis jeg har lagt inn en Media Player kontroll.......... Lenke til kommentar
hansarsclient Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 my.computer.audio.pause lerno? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Ja du må bruke en mediaplayer activex-kontroll i skjemaet (eller hvorsomhelst). Den trenger verken være stor eller synlig. Kodeeksempler Private Sub CommandLoad_Click() Me.Mediaplayer.settings.autoStart = False Me.Mediaplayer.URL = "C:\Users\Harald\Music\werksman-02-pleasure___pain.mp3" End Sub Private Sub CommandPlay_Click() Me.Mediaplayer.Controls.Play End Sub Private Sub CommandPause_Click() Me.Mediaplayer.Controls.pause End Sub Private Sub CommandStop_Click() Me.Mediaplayer.Controls.stop End Sub Hvis du skriver Option Explicit øverst i modulene dine får du god hjelp av intellisense når du koder for slike kontroller. Vær obs på at mediaplayerkontrollen har det med å krasje hvis du skifter kodek via kode -dvs hvis du går fra en mediatype til en annen. Hold deg til bare wav eller bare mp3 innen en sesjon for en mediaplayer så skal du ikke få trøbbel. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå