Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp, kommer jeg inn på VGS?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle sammen!

Har tidligere gått to år på APO (Arbeid-Produksjon-opplæring, kjent som Alternativ Opplæring) og valgte å starte på nytt, men på "ordinært løp".

Står på venteliste på alt. Hvor første valget er ordinært og kommer jeg ikke inn der har jeg APO på andrevalg.

Er nr. 21 på venteliste, vil det si at jeg mest sannsynlig ikke kommer inn?

Når er 2 inntaket? Noen tips?

- Stubba :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nr. på ventelister er ikke så alt for bra. Du kan jo selvsagt vente til tredje inntaket.

Jeg mener du også har muligheten til å møte på skolen og spørre i resepsjonen om det er ledige plasser.

Andre inntaket er 8. august, vhis ikke jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Som nr. på ventelister er ikke så alt for bra. Du kan jo selvsagt vente til tredje inntaket.

Jeg mener du også har muligheten til å møte på skolen og spørre i resepsjonen om det er ledige plasser.

Okei, da møter jeg på skolen første skoledag og hører i resepsjonen.

Utrolig nedtur å lese i avisen at rekord mange har kommet inn på første valget osv da :(

Lenke til kommentar

Hei og hopp alle sammen!

Har tidligere gått to år på APO (Arbeid-Produksjon-opplæring, kjent som Alternativ Opplæring) og valgte å starte på nytt, men på "ordinært løp".

Står på venteliste på alt. Hvor første valget er ordinært og kommer jeg ikke inn der har jeg APO på andrevalg.

Er nr. 21 på venteliste, vil det si at jeg mest sannsynlig ikke kommer inn?

Når er 2 inntaket? Noen tips?

- Stubba :w00t:

Jeg husker at jeg var ca. nr 20 på ventelisten da jeg søkte for VG1. Jeg mener at det er stor sannysynlighet for at du kan komme inn siden, det var andre i klassen min som var ca. nr 25 som kom inn! Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg var ca. nr 20 på ventelisten da jeg søkte for VG1. Jeg mener at det er stor sannysynlighet for at du kan komme inn siden, det var andre i klassen min som var ca. nr 25 som kom inn! Lykke til!

Jeg sto på venteliste på 60 eller noe på elektro første gang jeg søkte, der kom jeg inn.

Men nå står det jo masse greier i avisene at 90%/Rekordmange har kommet inn på første valget. Og de aller fleste vil jo inn på første valget. Og da minsker jo sjangsene mine. Eneste jeg kan lucke på er vel folk som ikke møter opp på skolen første skoledag?

Takk :)

Lenke til kommentar

Er helt umulig å svare på, det avhenger av hvor mange skoleplasser det egentlig er, og hvor mange som eventuelt takker nei til skoleplassen. Det er en mulighet, men det er totalt umulig å si hvor sannsynlig det er. Du får bare vente og håpe på det beste. Lykke til!

Lenke til kommentar

Er helt umulig å svare på, det avhenger av hvor mange skoleplasser det egentlig er, og hvor mange som eventuelt takker nei til skoleplassen. Det er en mulighet, men det er totalt umulig å si hvor sannsynlig det er. Du får bare vente og håpe på det beste. Lykke til!

Sant nok,, egentlig håper jeg bare at en eller annen kar som leker litt smart skal komme her å si " du kommer garantert inn! " :cry:

Andre inntaket har tydeligvis vært, men jeg møter opp i resepsjonen første dagen anyway :w00t:

Lenke til kommentar

Okei, da møter jeg på skolen første skoledag og hører i resepsjonen.

Utrolig nedtur å lese i avisen at rekord mange har kommet inn på første valget osv da :(

Vel, her hos oss så er det motsatt, i avisene står det nemlig at i år er det nesten 4% færre som har fått førstevalget sitt enn det var i fjor :)

Om jeg ikke husker feil så var det vel 93% i fjor og 89% i år :\

Lenke til kommentar

Uff, jeg gikk ut med 4,1 i snitt. Jeg har aldri fått en annmerkning, jeg hadde under 5 glemmekryss på hele ungdomsskolen. Jeg er villig til å lære. LIKEVELL KOMMER JEG INN PÅ TREDJEVALGET!

Den er vel kanskje litt kjip, men om du har noe du vil til på terdjevalget så er det vel greit? Jeg satte TAF på første, almenn på andre og M&K på tredje, så for meg ville det vært det samme :) Men hva hadde du egentlig på tredjevalget, om jeg får spørre.

Lenke til kommentar

elektro, har null interesse for det, pluss at den linja er på en drittskole.

Igjen, spørs veldig hvor du befinner deg, for hos oss var nemlig etterspørselen til elektro så stor at de vurderte å sette opp enda en klasse, men grunnet kutt i budsjette fikk 20 stk ++ avslag på elektro, av de som da hadde det på første valget. Men om elektro linja hos dere er noe dritt så forstår jeg problemet :\

Men det er da stadig mulig å komme seg inn et annet sted om du møter opp og det evt mangler en elev og h*n ikke har gitt beskjed, da er plassen ledig, i det minste er det sånn her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...