aarolilja Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) jeg bruker wicd, elinks, raggle, irssi og conky. nå vil jeg gjerne ha en e-postklient også. mine forholdsvise greie krav er at den er kjempelett å sette opp (pop3), og forholdsvis grei å bruke. gjerne noe som ser ut og oppfører seg likt grabble (hvor man har kilder på venstresida, poster oppe til høyre og den markerte posten sitt inholdet nede til høyre - og man skifter imellom de forskjellige fanene med hl, og skifter elementer innad i fanen med j - screenshot vedlagt). Endret 31. juli 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg bruker alpine, syns den er ganske grei. Ikke akkurat lagt opp sånn som den screenshot'en, men relativt intuitiv. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 må ha støtte for flere kontoer. både inn/ut. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Alpine støtter flere kontoer, jeg bruker den med 4 stk. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) ok. skal sjekke den litt nærmere. den så litt iffy ut, syns jeg. men skal prøve. takk for forslag. edit: skjønner ikke umiddelbart hvordan man legger inn kontoer (iallfall ikke hvordan man legger inn mer enn én), så jeg orker ikke. kanskje jeg prøver den senere, om jeg en gang orker. vil først se om jeg får noen andre tips. Endret 1. august 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Beklager. Så, for sent, at du trenger støtte for flere kontoer. Endret 1. august 2010 av Bilael Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 ok. skal sjekke den litt nærmere. den så litt iffy ut, syns jeg. men skal prøve. takk for forslag. edit: skjønner ikke umiddelbart hvordan man legger inn kontoer (iallfall ikke hvordan man legger inn mer enn én), så jeg orker ikke. kanskje jeg prøver den senere, om jeg en gang orker. vil først se om jeg får noen andre tips. Du tuller??? GA du opp uten å prøve skikkelig en gang? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 ja. dersom jeg ikke umiddelbart ser hvordan man setter den opp (à la thunderbird), så orker jeg ikke. da prøver jeg noe annet. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 ja. må jo ha fetchmail, sendmail, etc. litt i slitsomste laget. men det som virkelig ga meg avsmak var at jeg ikke fikk det til å funkeee. =( fikk ikke innboks-greia satt opp korrekt. og jeg orka ikke bruke timesvis på det. da holder jeg meg heller til thunderbird. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 ja. må jo ha fetchmail, sendmail, etc. litt i slitsomste laget. men det som virkelig ga meg avsmak var at jeg ikke fikk det til å funkeee. =( fikk ikke innboks-greia satt opp korrekt. og jeg orka ikke bruke timesvis på det. da holder jeg meg heller til thunderbird. Først og fremst vil jeg fortelle deg at IMAP er Tingen. Det tillater deg jo også å sette opp ørten e-post-klienter, så kan du dille mens du fortsatt leser e-posten i Thunderbird. Forøvrig høres det ikke ut som du er på langtnær så konsolljunkie som du kunne ønske, men det kommer med årene (og timene) :-p ...for det er gaaanske mange tusen mennesker som har satt opp mutt ganske mange tusen ganger tips til ncurses-klient: http://sup.rubyforge.org/ Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Må si mitt intrykk er det samme som comicz (at du ikke er så konsolljunkie som du kunne ønske). Ønsker du å ta ibruk denne type program bør du hvertfall gi dem en sjanse; ikke gi opp før du i det hele tatt har prøvd, da er det jo ikke noe poeng å spørre etter slike programmer. Bruk det du føler deg komfortabel med. Stemmer uansett for Mutt som alternativ Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 spurte bare itilfelle det fantes en enkel ncurses-klient som man ikke måtte sette av tid til å lese ørten manualer og guides for å få innboksen til å fungere på. Thunderbird bruker ikke *så* lang tid på å starte. ;-) Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 All the cool kids use mutt. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 likte pine bedre enn Mutt, tbh. men er lenge siden jeg brukte noen av dem. Thunderbird er enklere å sette opp. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det som er morro med mutt er at ekte terminaljunkies som meg aldri trenger å forlate terminalen. Jeg får excel, word, powerpoint, pdf, html med mer vist direkte i terminalen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ekte menn bruker naturligvis wanderlust i Emacs.... Bare tull å ha ørten terminalting kjørende når man kan ha halt i Emacs Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 @cyclo, med screen føler jeg egentlig ikke det som noe stort problem. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Screen er vell og bra når man trenger flere _terminaler_, dvs. flere prompter, men det gjør ikke at jeg ikke er fan av å likevell samle alt på et sted, nemlig emacs . Dessuten begynner screen å bli noe her når man må forholde seg til 3 ulike hurtigtaster siden man har nøstet den 3 ganger. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Pfft, jeg bruker screen til irssi+bitlbee, alpine, ncmpcpp, og deretter flere terminaler etter behov. Sånn har jeg chat, mail og musikk (streamer via icecast hvis jeg ikke er hjemme) tilgjengelig hvor enn jeg er i verden.. og trives knallbra med den løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå