Gå til innhold

Hva skjedde med frossenpizzaen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frossenpizza smaker dynge uansett hvordan man vrir og vender på det. Spiste både grandis og bigone igjen for første gang på over 5 år i går, og det blir minst like lenge til neste gang. ÆSJ! Beste alternativ er å lage en haug med pizzabunner selv som man halvsteker og putter i fryseren. Fylle på disse tar ca. like lang tid som å ta av emballasjen på en frysepizza, og steketiden er faktisk kortere. Smaken er derimot nøyaktig 3.142,5 ganger bedre :D

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Frossenpizza smaker dynge uansett hvordan man vrir og vender på det. Spiste både grandis og bigone igjen for første gang på over 5 år i går, og det blir minst like lenge til neste gang. ÆSJ! Beste alternativ er å lage en haug med pizzabunner selv som man halvsteker og putter i fryseren. Fylle på disse tar ca. like lang tid som å ta av emballasjen på en frysepizza, og steketiden er faktisk kortere. Smaken er derimot nøyaktig 3.142,5 ganger bedre :D

Eg er enig i at heimelaga alltid er betre, men at det er kjappare enn å rive av emballasjen og slenge den i ovnen går eg ikkje med på.

Lenke til kommentar

Grandiosa original i mitt hjerte :love:

Hvordan går det an å like denne?! Smaker hundemat. Det eneste som gir noe smak er faktisk paprikaen, helt latterlig at det ble laget en egen versjon uten paprika etter press fra fjortisbrødhuer med korrupte smaksløker. Farsen som brukes oppå inneholder bare 40% storfekjøtt. Vomfyll, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Frossenpizza smaker dynge uansett hvordan man vrir og vender på det. Spiste både grandis og bigone igjen for første gang på over 5 år i går, og det blir minst like lenge til neste gang. ÆSJ! Beste alternativ er å lage en haug med pizzabunner selv som man halvsteker og putter i fryseren. Fylle på disse tar ca. like lang tid som å ta av emballasjen på en frysepizza, og steketiden er faktisk kortere. Smaken er derimot nøyaktig 3.142,5 ganger bedre :D

Eg er enig i at heimelaga alltid er betre, men at det er kjappare enn å rive av emballasjen og slenge den i ovnen går eg ikkje med på.

 

Nå var det ikke ment helt i alvor det da ;) Men totalt er det faktisk ikke langt unna tidsmessig, for steketiden er kortere. Det krever jo seff litt innsats i det man lager bunnene, men det er til gjengjeld så til de grader overlegent smaksmessig.

Lenke til kommentar

Har så og si kutta ut frosenpizzaen , men det ser ut som at de store selskapene (rema - rimi - bunnpris) fokuserer på et fåtall pizzatyper for å drive ned innkjøpsprisen og øke fortjenningene.

 

Så sannheten er nok at det blir mindre pizzaer tilgjengelig for oss Pizzaelskere.

 

Skal jeg ha meg pizza i dag så lager jeg selv, med litt planlegging så er det ikke noe stress å ha pizzabunnen laget i forkant og vakumpakker du den så kan den holde noen dager fint i kjøleskapet.

 

 

Favorittpizzaene her er i alle fall :

 

*Mozarella : Dr Oetker.

*Big One : Pepperoni (stekt på rist på 200C).

 

Uansett så bør dere som har lyst til å leve litt "sunnere" prøve å lage pizzaen fra grunnen av, da får dere langt større kontroll på både smak, konsistens og ikke minst innhold. Jeg lager feks grov bunn ^_^

Lenke til kommentar

Nå var det ikke ment helt i alvor det da ;) Men totalt er det faktisk ikke langt unna tidsmessig, for steketiden er kortere. Det krever jo seff litt innsats i det man lager bunnene, men det er til gjengjeld så til de grader overlegent smaksmessig.

Er sjølvlaga, halvsteikt botn betre enn ferdigbotn ein får kjøpt i frysedisken?

Lenke til kommentar

Frossenpizza smaker dynge uansett hvordan man vrir og vender på det. Spiste både grandis og bigone igjen for første gang på over 5 år i går, og det blir minst like lenge til neste gang. ÆSJ! Beste alternativ er å lage en haug med pizzabunner selv som man halvsteker og putter i fryseren. Fylle på disse tar ca. like lang tid som å ta av emballasjen på en frysepizza, og steketiden er faktisk kortere. Smaken er derimot nøyaktig 3.142,5 ganger bedre :D

Synes frysepizza er god jeg. Det vil si, ikke alt, men noe av det.

Lenke til kommentar

Frossenpizza smaker dynge uansett hvordan man vrir og vender på det. Spiste både grandis og bigone igjen for første gang på over 5 år i går, og det blir minst like lenge til neste gang. ÆSJ! Beste alternativ er å lage en haug med pizzabunner selv som man halvsteker og putter i fryseren. Fylle på disse tar ca. like lang tid som å ta av emballasjen på en frysepizza, og steketiden er faktisk kortere. Smaken er derimot nøyaktig 3.142,5 ganger bedre :D

 

Hjemmelaget er helt klart best, men det er tungvindt å lage, og faktisk koster det ikke noe særlig mindre, alt tatt i betraktning. (selvsagt avhengig av hva man har på). Når jeg lager frossenpizza slår jeg på stekeovnen og fortsetter med det jeg holdt på med til den er varm. Deretter setter jeg i pizzaen og fortsetter med det jeg holdt på med det jeg holdt på med til pizzaen er ferdig. Alt i alt tar selve pizza-greiene ikke mer enn to, tre minutter. Bare det å finne frem ingrediensene i butikken om jeg skal lage selv tar lengre tid. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ser pizza mexicana(eler hva den nå het) har blitt nevnt et par ganger.

 

Mener selv dette er den beste frossenpizzaen som har vært på det norske markedet.

Såfremst vi snakker om den gamle, var vel ikke big one men pizza mexicana fra stabburet om jeg husker rett.

 

etter å ha bodd for meg selv&eventuelt samboer i snart 12 år har det jo blitt en del frossenpizza, men har begynt å lage mat selv og synes generelt frossen pizza eller slike ferdigblandinger som bare er å varme opp rett og slett ikke holder mål lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...