Gå til innhold

Hva skjedde med frossenpizzaen?


Anbefalte innlegg

For bare noen få år siden var det en drøss med gode pizaer å få kjøpt på Rema, Rimi og alt det der. Min favoritt var helt klart BigOne Pepperoni, men American Bacon var også svært bra. Rally-pizzaen var en favoritt en stund, men jeg spiste meg lei den etter en stund. Men så helt plutselig forsvant all pizzaen fra butikken og ble erstattet med en ny type pizza som smaker helt jævlig. de har fortsatt pepperoni og american bacon, men de er ikke i nærheten av slik de var. Jeg hater å si det, men selv grandiosaen er bedre enn dem, og det sier jo sitt. Big One har fortsatt Restaurant-pizzaene, men de er svindyre og ikke verdt pengene. Resultatet er at jeg har mer eller mindre droppet pizzaer fullstendig. Men hvilket alternativ er det? Jeg brukte å kjøpe pizza fordi det er billig, godt og lettvindt. (kjøpte selvsagt ikke daglig, bare en eller to ganger i uken.) Nå er det mest en eller to ganger i måneden, og selv da mest av gammel vane. Er det mulig å få tilbake den gode pizzaen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva?

 

Det er da langt bedre utvalg nå enn det var før. At man har fjernet store deler av Big One-sortimentet er en klar fordel, siden alt smakte det samme. Sur og dårlig tomatsaus. Fysj og tvi!

 

:thumbdown:

 

Big One var den eneste pizzaen som smakte godt før. Grandis er vassen og smaker rett og slett papp når den kommer seig og rykende ut av ovnen.

 

Ville heller stekt biff i mikroovnen på 10 min enn å vente 10-15min på en grandis..

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om Grandiosa. For min del kunne de ha sluttet med samtlige varianter. Kjøttdeig og løk er for så vidt ikke så ille, men resten er beint frem tåpelige, i alle fall med de prisene de har startet med. Før var i det minste Grandiosaen billig.

 

Det er de tyske pizzaene som har tatt over som i det hele tatt er verdt noe.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Big One restaurant pizzaene er de beste frosse pizzaene til nå syns jeg, så jeg klager ikke.

 

De er helt klart de beste, men de koster dessverre alt for mye. Grandis var billig, men smaker til gjengjeld gymsokk. Vanlig Big One kostet litt mer, men smakte mye bedre. Big One Restaurant koster sinnsykt mye, og smaker også mye bedre. Men de koster for mye.

Ring heller peppes, eller dolly om du vil ha en GOD pizza. :)

 

Har nok ikke sånt tull her jeg bor, og selv om jeg hadde det er prisene helt vanvittige. Vi får jo to eller tre Big One Restaurant for en pizza hos en av de der.

 

Enig i at Big One og Grandiosa smaker ostesmørbrød. Men det finnes da mange flere alternativer enn disse to. F.eks. Dr. Oetker og La Pizza Rusticale.

 

Og det er en grunn til hvorfor du aldri ser en av dem reklamert som Norges mest solgte frossenpizza. :p Grandis regnes ofte som Norges mest solgte frossenpizza, men det er kun fordi det er så vanvitting mange varianter (og da tar vi ikke engang med alle grandisvariantene i f.eks Sverige), og den har vært i butikken mye lengre en alle de andre. Når folk ikke er sikker på hva de vil ha satser de på det kjedelige trygge og tar en grandis.

Lenke til kommentar

Prøv dei mindre pizzaene frå Wagner, Ristorante, Casa di Mama, Originale osv.

 

Eg kjøpte stort sett kun Big One eller Grandiosa før, no er det eit sjeldan unntak. Går mest i:

 

product-770301.jpg

 

Casa+di+Mama+-+Trio+di+Carne+-+3D.jpg

 

Hot-pizza.jpg

 

Skal du få tilbake dei gamle må du vel opprette Facebook-grupper, kontakte produsent osv. Om du tar jobben, prøv å få tilbake Big One Mexican med det samme, den var bra.

Endret av Zeph
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den beste frossenpizzaen, uten like:

 

6893.gif

 

Forresten noen som vet hvilke matvarekjeder som fører denne?

Rema 1000 har denne.

 

2 pk. Dr. Oetker - Speciale til 25 kr på Rema 1000, ikke mulig å slå. Latterlig billig, latterlig god.

 

"Speciale

 

Den sprø og tynne bunnen, den rikelige toppingen og de utvalgte ingrediensene gjør Dr. Oetker Ristorante Pizza Speciale uimotståelig for enhver som liker at pizzaen smaker som på italiensk restaurant.

 

Dr. Oetker Ristorante Pizza Speciale er toppet med ost, sjampinjong, salami og saftig skinke, Mozzarella og smaksrike urter."

 

Ellers så er Originale og Dr. Oetker ofte på tilbud i diverse kjeder til rundt 16-18 kr per stykk. Da er det bare å kjøpe inn et lite lager.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

For bare noen få år siden var det en drøss med gode pizaer å få kjøpt på Rema, Rimi og alt det der. Min favoritt var helt klart BigOne Pepperoni, men American Bacon var også svært bra. Rally-pizzaen var en favoritt en stund, men jeg spiste meg lei den etter en stund. Men så helt plutselig forsvant all pizzaen fra butikken og ble erstattet med en ny type pizza som smaker helt jævlig. de har fortsatt pepperoni og american bacon, men de er ikke i nærheten av slik de var. Jeg hater å si det, men selv grandiosaen er bedre enn dem, og det sier jo sitt. Big One har fortsatt Restaurant-pizzaene, men de er svindyre og ikke verdt pengene. Resultatet er at jeg har mer eller mindre droppet pizzaer fullstendig. Men hvilket alternativ er det? Jeg brukte å kjøpe pizza fordi det er billig, godt og lettvindt. (kjøpte selvsagt ikke daglig, bare en eller to ganger i uken.) Nå er det mest en eller to ganger i måneden, og selv da mest av gammel vane. Er det mulig å få tilbake den gode pizzaen?

De kuttet også ut Big One BBQ. Jeg har enda ikke kommet over det.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...