Gå til innhold

Finner ingen store bukser på nett


Anbefalte innlegg

Hey, er en gutt på 16år her og er 194cm høy ca.

Plages med å finne bukser!

Bruker XXXL eller 58/60 i str, men finner nesten ingen, sist var noen joggebukser på sparkjøp, men ikke god å gå med på sommerstid.

kjøpte ei millitærbukse å den er god, men må nesten ha noe for skift.

 

Liker ikke jeans så det er uaktuelt, gjerne noe joggebukser som ikke er av ull, eller arbeidsbukser.

 

Finner arbeidsbukser, men er ikke akkurat noe å gå på skolen med..

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://sheplers.com/mens/big_and_tall_jeans/shop_by_fit/jeans/

Her får veldig store størrelser.

Men 58 og xxxl som du nevner, er ikke det samme. 58 tommer i livet burde tilsvare noe sånt som xxxxxl. Vil du ha løstpassende bukser så se på "Loose fit".

1. utenlands side er uaktuelt!

2. sa klart fra i 1. post at jeg hater jeans.

3. har ei bukse i 58/60 og den er ikke noe mye rommere en ei i xxxl ;)

Lenke til kommentar

http://sheplers.com/mens/big_and_tall_jeans/shop_by_fit/jeans/

Her får veldig store størrelser.

Men 58 og xxxl som du nevner, er ikke det samme. 58 tommer i livet burde tilsvare noe sånt som xxxxxl. Vil du ha løstpassende bukser så se på "Loose fit".

1. utenlands side er uaktuelt!

2. sa klart fra i 1. post at jeg hater jeans.

3. har ei bukse i 58/60 og den er ikke noe mye rommere en ei i xxxl ;)

 

Da bruker den en annen størrelsesbetegnelse. Hvorfor hater du olabukser? Er det fordi de er fort trange og lave?

Lenke til kommentar

Jeg syns akkurat det samme som deg, før jeg prøvde noen amerikanske jeans med ordentlig passform. Levis er ekstremt stive, men Wrangler er noe helt annet. Du bør kjøpe av typen "relaxed fit" - som er vide i beina, og sitter høyt i livet. Utrolig solide og gode å ha på seg. Du kommer ikke til å angre: http://sheplers.com/mens/big_and_tall_jeans/013604.html

Lenke til kommentar

Jeg syns akkurat det samme som deg, før jeg prøvde noen amerikanske jeans med ordentlig passform. Levis er ekstremt stive, men Wrangler er noe helt annet. Du bør kjøpe av typen "relaxed fit" - som er vide i beina, og sitter høyt i livet. Utrolig solide og gode å ha på seg. Du kommer ikke til å angre: http://sheplers.com/mens/big_and_tall_jeans/013604.html

 

Uintrisert ;)

Vil ikke ha jeans, er sta ang akkurat det.

Må da finnes andre brukbare bukser.

Lenke til kommentar

Selv om du er feit trenger du ikke å se ut som en slask. Prøv et par jeans fra wrangler og se hva du synes selv. Og med din passform blir det klart enklest å handle på nettet, uansett hvor i verden nettbutikken befinner seg. USA og England er tross alt kjent for sin XXXXXL kultur........

 

Direkteling til Big and Tall: http://www.wrangler.com/store/WRG_WESTERN_STORE_US/en_US/SizeCatalog/category/men/big-tall.html

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Det er også verdt å nevne, at både Levis og Wrangler lager egne klær for Europa, som er forskjellig fra de som lages i Amerika.

 

Derfor er passformen og opplevelsen av amerikanske merker her i Europa, ganske begrenset. Når du derimot handler i USA, enten ved å bestille fra nettet eller å være der fysisk, vil du oppleve at klærne er anerledes. Etter min mening bedre.

 

Jeg har alltid hatt store vanskeligheter med å få tak i olabukser her i Norge. Jeg har vært overalt, men stort sett er passformen meget trang, den er lav i livet, og utrolig stiv. Det er også vanskelig og få lange nok bein. Når jeg derimot tok sjansen på å bestille en i min størrelse fra Wrangler USA, ble jeg frelst. Umiddelbart bestilte jeg tre par til.

 

Levis sin hovedbukse er 501. Wrangler sin hovedbukse heter 13MWZ, og denne er spesialtilpasset for Rodeo. Altså en sport der man beveger mye på seg. Derfor er den høyere i livet, slik at man ungår rørleggersprekk, og meget behagelig i beina.

 

Du må lære deg om forskjellige passformer på olabukser. De er som følger:

-Slim fit

-Regular Fit

-Relaxed fit

-Loose fit

 

 

Loose fit er omtrent som "baggy" bukser, men har en litt penere form. Det er også en femte passform som heter "carpenter", men disse vil jeg ikke kalle alminnelige bukser, men heller for arbeidstøy for snekkere og den slags.

 

Jeg foretrekker Relaxed Fit, selv om jeg bruker mye Regular fit også. Med begge to har du luft mellom huden og buksa, men relaxed fit sitter ikke etter formen på beina, den er romslig og god, men ser slank og rett ut. Såpass romslig er den at du kan gå ned i spagaten, dersom du skulle ønske.

 

Når du bestiller deg Wrangler, så ta et mål av magen der den er bredest. Ikke livet, men lenger opp på hofta, ca. 2 cm under navelen. Se på tommestørrelsen og bruk MAKS denne størrelsen i livet. Ikke overskrid, da vil du se ut som en dass. Jeg opplevde å måtte gå ned én buksestørrelse, for at den skulle holde seg på kroppen, uten å falle ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...