desi-bruker Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Heisann Er ny på forumet, derfor beklager jeg hvis dette emnet er blitt tatt opp før... Jeg er på utkikk etter en rimelig stasjonær PC som IKKE er en gaming maskin... det jeg skal bruke pc'n til er: *Office Programmer *Adobe Master Collection (redigering av bilder, film redigering, web design osv.) *Se på filmer, (Også behov for HDMI utgang) *Vanlig nettsurfing *Enkel programmering *Musikk/Media *Online musikk/film streaming *Og annet vanlig bruk Derfor ønsker jeg en god PC som ikke er treg, og som vil takle bruk av diverse programvarer uten å gjøre maskinen treg. Samtidig har jeg behov for en stor harddisk, og flere USB porter, også ønskelig med minnekort innganger (spesielt SD-kort). Håper at dere kan komme med noen gode råd og tips til maskiner, av det jeg har behov for. Tusentakk på forhånd Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 4995,- for denne her. Den vil klare de oppgavene ok. Prosessor Prosessortype AMD Athlon II X3 Nummer 440 Antall prosessorkjerner 3 Hastighet (GHz) 3,00 CPU Cache 1.5 MB L2 Chipset nVidia MCP61P Minne RAM-type DDR3 RAM (MB) 4 096 Minnehastighet i MHz 1 333 Kapasitet (GB) 750 Harddiskhastighet (RPM) 7 200 Tilkoblinger SATA 3G Lyd/Grafikk Type lydkort Integrated High Definition Audio 5.1 Type grafikkort ATI Radeon HD5450 Frittstående skjermkort Ja Dedikert videominne (MB) 1 024 Delt videominne (MB) 2 815 Tilkoblingsmuligheter TV-utgang HDMI TV-tuner Nei USB 2.0 6 Type nettverkskort 10/100 Trådløst grensesnitt Nei Minnekortspor Ja Utvidelsesspor PCI-Express 16x (Total) 1 PCI-Express 16x (ledig) 0 CD/DVD-spiller Type driver CD/DVD Optical Drive CD/DVD +/- RW DL Annen informasjon Operativsystem Windows 7 Home Premium Operativsystem (bit) 64 Programvare HP Setup, HP Advisor, HP Support Assistant, HP MediaSmart Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Er ikke så stor fan av HP, kan noen andre merkes anbefales? Og Vedr. prosessor, anbefales Intel eller AMD? Og jeg tok en titt på disse pc'ene: Komplett Office i25 Komplett Home i15 Hva kan være fordeler / ulemper med disse? Og kan de fungere godt nok for meg? Endret 8. august 2010 av desi-bruker Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 ingen som kan hjelpe meg med valg av stasjonær pc?? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei. Til ditt bruk så holder nok i15. Men velg den dyreste prosessoren og minnet. Tror nok du vil få nytte for det ved bilderedigering. Det jeg syntes er dårlig ved valgene du kan gjøre på disse 2 er grafikkortet. Jeg vil anbefale deg å da heller prøve å få med et HD5770 1GB. Tror nok du vil kunne ha denne PCn mye lengre da med et slikt kort. Usikker på om de har HDMI med audio, dette bør du sjekke ellers må du ha egen kabel for lyd. NB! skal du se BlueRay filmer så husk å velg spiller som støtter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå