sosialliberal Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) For det første vil jeg ha deg frabedt om å kalle andre folk rasister, fordi de er uenig med deg. En 35 åring burde klare å oppføre seg mer voksent enn som så. Jeg har aldri for vane å definere folk som rasistiske, unntaket er når en person gang på gang utrykker preferanser som er negativt ladet mot en spesifikk gruppe, uten at kritikken er rasjonelt begrunnet. Dette har du gjort til gangs gjennom utrolig mange tråd, først og fremst mot ikke-vestlige innvandrere, men også mot muslimer og muslimske landene generelt. Jeg har aldri hørt deg si et eneste positivt ord i forhold til disse grupperinger. Du har dermed i følge mine kriterier klare rasistiske holdninger. Jeg tror ikke du har innsett det selv fordi du ikke ønsker å reflektere over dine egne preferanser. I mellomtiden har jeg all rett til å definere deg som rasist på bakgrunn av dine uttalelser i dette forumet. Dermed basta. Du sa ikke at Islam som relgion har noe mer imot jøder eller Israel. Eller at muslimer misliker israel mer, men det er en grunn til det. Du skrev at muslimer er ikke noe mer fiendtlig mot Israel og jøder enn resten av verden. Det er feil, som undersøkelsen vist over. Feil. Denne undersøkelsen beviser ingenting, og jeg gjentar meg selv fra forrige innlegg siden du tydeligvis bare hopper over mine argumenter: For det første finner ikke jeg link hvor denne undersøkelsen er hentet fra, dermed kan det like gjerne være en undersøkelse som du selv har laget. For det andre er slike undersøkelser ugyldige av to grunner: 1) veldig få mennesker utrykker sine sanne preferanser under slike undersøkelser, spesielt i Europa der negative preferanser mot jøder er nærmest blitt tabu, 2) det kommer an på hvem utfører slike undersøkelser og hva slags agenda har de, 3) hva slags krav i forhold til tallet av de spurte kreves det for å kunne vurdere undersøkelsen som valid. For det tredje; preferanser til mange muslimer i forhold til jøder i det siste er preget av konflikten mellom Israel og Palestina, en konflikt som ikke berører den kristelige verden i like stor grad som den muslimske verden. Den muslimske verden er kanskje mer kritsikk i forhold til Israel som stat enn resten av verden, men på ingen måte mer fiendtlig mot jøder generelt. Og det er ikke fordi politisk korrekthet forhindrer folk i å si at de har et dårlig inntrykk av jøder. Men at de fleste europerere ikke har et dårlig inntrykk av jøder. Det er flere i Europa som har noe imot Israel, men igjen finner man at mostanden er større i muslimske land. Du kan finne grunner til at det er slik, men det er forsatt slik at muslimer har noe mer imot jøder og Israel enn det andre nasjoner har. Absolutt ikke. Det er nettopp fordi europeere står bak de verste forbrytelser mot jøder at kritikk mot jøder fra europeere er blitt tabu. Veldig få ønsker å stå frem med sine reelle preferanser i forhold til jøder. Majoriteten av muslimene gjør derimot ikke det, og retter offentlig kritikk mot Israel når muligheten byr seg. Hvorfor skulle de ikke det? Jo fordi muslimer er ikke skyldige i holocaust, samt at Israel tar livet av flere hundretalls muslimer hvert år og ikke flere hundretalls kristne. Når du da ignorere disse fakta så bekrefter du bare mine antagelser i forhold til dine rasistiske preferanser som fremhever en gruppe frem for de andre uten belegg. Så det er ikke tåplig i det hele tatt. Jeg korrigerer alle som kommer med direkte feil påstander. Problemet er at du korrigerer folk som ikke har kommet med feilaktige påstander. Det du gjør er å skyte i blinde, mest fordi du ikke liker visse personer på dette forumet. BTW: Hvis du tenker på historisk, så bør du si historisk. Hvis du ikke nevner det, så er det naturlig å anta at du mener i dag. Jeg skrev et helt avsnitt som inneholdte historiske variabler i mitt første innlegg, det er bare du her som ikke har skjønt hva jeg snakket om, slik som du alltid gjør. Og som alltid med deg så havner man å snakke off topic fordi du eier ikke selvdisiplin eller respekt for tråden eller for de som starter dem. Endret 3. august 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg har aldri for vane å definere folk som rasistiske, unntaket er når en person gang på gang utrykker preferanser som er negativt ladet mot en spesifikk gruppe, uten at kritikken er rasjonelt begrunnet. Dette har du gjort til gangs gjennom utrolig mange tråd, først og fremst mot ikke-vestlige innvandrere, men også mot muslimer og muslimske landene generelt. Jeg har aldri hørt deg si et eneste positivt ord i forhold til disse grupperinger. Du har dermed i følge mine kriterier klare rasistiske holdninger. Jeg tror ikke du har innsett det selv fordi du ikke ønsker å reflektere over dine egne preferanser. I mellomtiden har jeg all rett til å definere deg som rasist på bakgrunn av dine uttalelser i dette forumet. Dermed basta. Jo, det har du. Det er ikke bare meg du har kalt rasist, vet du. For deg er det å være imot en massiv asylinnvandring per definisjon raisistisk, men derimot dine holdninger om at vi skal ha offentlig diskriminering mot nordmenn er ikke rasistisk. Og det at jeg aldri sier noe positivt om muslimske land er fordi det er ikke mye positivt å si om dem. Når har du hørt meg snakke positivt om Sverige, eller Russland uten at jeg hater hvite mennesker. Jeg liker ikke systemene de har i de fleste muslimske land. Gjør du? Og grunnen til at jeg ikke snakker positivt om asylinnvandre er fordi det er ikke noe positivt å si om dem. De bidrar ikke til den Norge på omtrent noen måter. Noen av dem kan være fantastiske mennesker, men som gruppe bidrar de ikke til Norge og den eneste grunnen til at de blir tatt inn er fordi snilister fra Norge tror at vi kan "redde" verden med å ta inn 0.1% av de fattiges lands befolkning til Europa. Ønsker du bedre forhold i verden, må du hjelpe dem der de er! Forventer du at jeg skal skryte av hvordan de har skapt kebabsjappene rundt i Oslo, når kvalifisert innvandring kunne ha gjort nøyaktig det samme uten de andre konsekvensene som kriminalitet, sosiale kostnader, og kostnader for staten? Mener du virkelig at det er rasisitisk å kritisere en gruppe uten å samtidig nevne deres positive kvaliteter? BTW: Hvis du ønsker at jeg skal si noe positivt om muslimer. Arabere er utrolig flinke til å gi god kundeservice. Det er mer positivt enn jeg kan si om Russere. Feil. Denne undersøkelsen beviser ingenting, og jeg gjentar meg selv fra forrige innlegg siden du tydeligvis bare hopper over mine argumenter: For det første finner ikke jeg link hvor denne undersøkelsen er hentet fra, dermed kan det like gjerne være en undersøkelse som du selv har laget. For det andre er slike undersøkelser ugyldige av to grunner: 1) veldig få mennesker utrykker sine sanne preferanser under slike undersøkelser, spesielt i Europa der negative preferanser mot jøder er nærmest blitt tabu, 2) det kommer an på hvem utfører slike undersøkelser og hva slags agenda har de, 3) hva slags krav i forhold til tallet av de spurte kreves det for å kunne vurdere undersøkelsen som valid. For det tredje; preferanser til mange muslimer i forhold til jøder i det siste er preget av konflikten mellom Israel og Palestina, en konflikt som ikke berører den kristelige verden i like stor grad som den muslimske verden. Den muslimske verden er kanskje mer kritsikk i forhold til Israel som stat enn resten av verden, men på ingen måte mer fiendtlig mot jøder generelt. Men denne undersøkelsen viser ikke noe nytt og jeg gidder rett og slett ikke å finne ut hvor mange som ble spurt og det virket ikke akkuratt som om de hadde en agenda heller. De tallene kommer uansett ikke fra ingensted. Er det noen overaskelse at folk i muslimske land ikke liker jøder? (og underøskelsen snakket om jøder ikke Israel) Faktisk vil jeg si at bevisbyrden ligger på deg. Jeg har allerede gitt en kilde som viser det motsatte av det du skriver. Hvis du vil ha noe som helst troverdighet foreslår jeg at du kommer opp med en kilde. Og det neste avsnittet om at europerere egentlig hater jøder, men tør ikke å si det på grunn av holocaust får meg egentlig til å føle synd på deg. Hvorfor i all verden skulle europerere hate jøder? Grunnen til at mange misliker muslimer er fordi folk som deg har sluppet inn masse uproduktive muslimer som bare skaper trøbbel, men den eneste grunnen til at de skulle mislike jøder må være at de er rasistiske mot alle andre grupper enn dem selv. Men jeg tror det kommer av ditt oppblåste selvbilde. Du tror du vet alt og er utrolig mye mer inteligent enn alle andre, men du erger deg over at svært mange synes du er naiv og dum. Når disse folkene faktisk får politisk makt som de har fått i Norge og Danmark, blir du så irritert at du finner på teorier om at de fleste nordmenn er rasisitiske, og det må være grunnen til at de ikke støtter de idiotiske forslagene dine. Kanskje det er bare deg som ikke klarer å tenke rasjonelt, fordi du lider av snilisme? BTW: Jeg ser at du igjen nevnte det med at muslimer er nærme konflikten. Det er en unnskyldning. Du skrev at muslimer misliker jøder og Israel i samme grad som f.eks. europerere. Jeg rettet på deg, fordi det er ikke korrekt. Du svarte med å begynne å nevne grunner, men det er ikke interesant. Uansett grunn vil forsatt muslimske land mislike jøder mer. Endret 3. august 2010 av Camlon Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jo, det har du. Det er ikke bare meg du har kalt rasist, vet du. For deg er det å være imot en massiv asylinnvandring per definisjon raisistisk, men derimot dine holdninger om at vi skal diskriminere nordmenn for å hjelpe innvandre er ikke rasistisk. Du er faktisk den eneste på dette forumet jeg har direkte kalt for rasist fordi andre med slike preferanser som deg innrømmer at de har rasistiske holdninger. Det gjør ikke du, noe som gjør deg mye mer farligere enn de som gjør det. Du har klare problemer med å innrømme dette for deg selv, fordi du vet at det er moralsk og etisk galt å hate en gruppe mennesker kun på bakgrunn av deres hudfarge, religion, etnisitet eller kultur. Jeg har aldri vært tilhenger av masseinnvadring, dette har jeg presisert nærmest 100 ganger på dette forumet. Jeg støtter kun innvandring innenfor de rammene som vi opererer som stat, dvs. i forhold til internasjonale avtaler og konvensjoner. Jeg har alltid sagt at de som oppfyller kravene i forbindelse med asylinstituttet skal få bli, de som ikke gjøre det skal returneres. Dermed nok en skivebom fra din side. Og det at jeg aldri sier noe positivt om muslimske land er fordi det er ikke mye positivt å si om dem. Når har du hørt meg snakke positivt om Sverige, eller Russland uten at jeg hater hvite mennesker. Jeg liker ikke systemene de har i de fleste muslimske land. Gjør du? Når du sier at det er absolutt ingenting positivt å si forhold til muslimske land, så er ikke utsagnet preget av verken objektivitet eller rasjonalitet. Mange av de muslimske landene er på ingen måte verre enn andre stater i verden. Verken Tyrkia, Bosnia, Indonesia, Kuwait osv, er på ingen måte verre enn mange ikke-muslimske land. De har sine interne problemer, men hvilket land har ikke det? Mange av de er demokratiske stater som prøver så godt de kan å ivareta de grunnlegende demokratiske variabler. I tillegg er mange disse landene full av gammel historie og vakker natur, som nordmenn og resten av den vestlige verden nyter godt av gjennom turismen. Dermed er det mange nordmenne som vil si seg uenig med deg. Og grunnen til at jeg ikke snakker positivt om asylinnvandre er fordi det er ikke noe positivt å si om dem. De bidrar ikke til den Norge på omtrent noen måter. Her viser du dine rasistiske preferanser. Påstanden oser av fordommer og uriktig fakta. Sannheten er at majoriteten av innvandrere er lydige borgere av dette landet som bidrar mer enn nok til felleskassa. Dette er blant annet hån mot alle de med innvandrerbakgrunn (mange av de med ikke-vestlige bakgrunn) som jobber innenfor eldre- og helsesektor. Uten dem hadde disse sektorer hatt mye større problemer enn det de allerede har. Og verre skal det bli når eldrebølgen skyller over landet om noen år. Det er blant annet disse som skal ivareta våre foreldre og nærmeste. Disse pisser du på, til tross for at de betaler mer inn til felleskassa enn du gjør, tatt i betrakting at du har stukket av fra dette landet. Ønsker du bedre forhold i verden, må du hjelpe dem der de er! Det gjør vi også, i tillegg at det finnes noe som heter menneskerettigheter som inkluderer variabler slik som asylinstituttet som skal ivareta folk som er utsatt for drap i sitt eget land. Det er dette som du ignorerer totalt, fordi i de fleste tilfeller (i tilfeller krig blant annet) så kan du ikke hjelpe disse mennesker der de er. Omstendigheter i landet tillater oss ikke dette. Når de da søker ly så er vi forpliktet å tilbud dem ly så lenge de oppfyller internasjonale krav. Men for deg har dette ingen verdi, fordi din ræva er ikke utsatt for vold, krig, tortur eller genocid. Lett å sitte på den hvite hesten å foreslå det ene etter det andre dårlige forslaget når man selv har det fint. Forventer du at jeg skal skryte av hvordan de har skapt kebabsjappene rundt i Oslo, når kvalifisert innvandring kunne ha gjort nøyaktig det samme uten de andre konsekvensene som kriminalitet, sosiale kostnader, og kostnader for staten? Igjen, de fleste innvandrere er ikke kriminelle, det viser alle statistikker. Faktisk, slik som jeg har nevnt 100 ganger før, så er 965 av 1000 ikke kriminelle. Det er en stor majoritet, spør du meg. Men siden du er rasist så er slike statistikerer uvesentlig for deg siden de ikke passer inn i din ideologi. I tillegg står de ikke-vestlige innvandrere for mye mer enn kebabsjapper. Jeg har allerede nevnt at mange av de gjør en formidabel innsats i eldre- og helsesektor. Det samme gjelder transportsektor, rengjøringsbransjen (som etniske nordmenn har nærmest gitt opp), byggebransjen, restaurantbransjen osv. Dermed skyter du hele tiden i blinde, preget av negative preferanser i forhold til innvandring. Mener du virkelig at det er rasisitisk å kritisere en gruppe uten å samtidig nevne deres positive kvaliteter? Når du har 5.287 innlegg på dette forumet, uten at du har sagt et eneste positivt ord om disse mennesker, da er det klart hva slags preferanser man sitter med. Jeg har ingenting imot at man kritiserer innvandrergrupper så lenge det skjer uten fordommer og rasistiske holdninger. Men når argumenter er tydelig preget av rasistiske holdninger, ren propaganda, feilaktige opplysninger, negative holdninger, uobjektivitet, irrasjonalitet osv., da er det greit å kalle en spade for en spade. Men denne undersøkelsen viser ikke noe nytt og jeg gidder rett og slett ikke å finne ut hvor mange som ble spurt og det virket ikke akkuratt som om de hadde en agenda heller. De tallene kommer uansett ikke fra ingensted. Er det noen overaskelse at folk i muslimske land ikke liker jøder? (og underøskelsen snakket om jøder ikke Israel) Faktisk vil jeg si at bevisbyrden ligger på deg. Jeg har allerede gitt en kilde som viser det motsatte av det du skriver. Hvis du vil ha noe som helst troverdighet foreslår jeg at du kommer opp med en kilde. Skal vi se: 1) du legger ut en undersøkelse uten å henvise til linken der du har hentet den, 2) du nekter å undersøke de variabler som er lagt til grunn for en slik undersøkelse, 3) du vet ikke hvem som har gjennomført undersøkelsen, 4) du nekter en hver befatning om at undersøkelsen kan være ukorrekt og preget av en klar agenda? Gratulerer, du har nå brutt med alle variabler som definerer kildekritikk, og vitenskapelig fakta. Når du da prøver å legge bevisbyrden på meg på toppen av det hele, da kan jeg ikke gjøre noe annet enn å le av deg. Og det neste avsnittet om at europerere egentlig hater jøder, men tør ikke å si det på grunn av holocaust får meg egentlig til å føle synd på deg. Hvorfor i all verden skulle europerere hate jøder. Her ser vi nok en gang din manglende link til realiteten. Jøder i Europa har blitt forfulgt, jaget, myrdet, trakassert, og nesten utryddet i mange hundre år, mens du kommer med så naivt spørsmål som dette. Du får nå kjøpe deg par historiebøker, der står svaret. Jeg skal ikke måtte forklare dette til voksne mennesker som påstår de er overlegne alt og alle på dette forumet når det gjelder kunnskap. Fremdeles opplever jøder i Europa daglig trakassering og diskriminering fra høyreekstremister, nazigrupperinger, og andre kvasi-fascistiske miljøer, samt mennesker med rasistiske preferanser, mens du fremdeles velger å lukke igjen øynene. Det er virkelig trist at enkelte er så lite orientert i forhold til de problemene Europa enda sliter med. Men ved å ignorere dem betyr ikke at de forsvinner av seg selv. Grunnen til at mange misliker muslimer er fordi folk som deg har sluppet inn masse uproduktive muslimer som bare skaper trøbbel, men den eneste grunnen til at de skulle mislike jøder må være at de er rasistiske mot alle andre grupper enn dem selv. Vis meg statistikk der det fremgår at majoriteten av muslimer i dette landet, eller i Europa generelt, er uproduktive mennesker? Viser meg også at dette er knyttet til religion, og ikke til kulturelle koder? Noen av de meste arbeidsomme og produktive mennesker jeg har møtt er for eksempel de bosniske muslimer. De har en moral som overgår alt annet har jeg sett. Dette til tross for at de var i ferd med å bli utryddet under Balkan krigen på 90-tallet. Likevel velger du å generalisere alle muslimer. Bare fordommer, alle argumenter fra din side er basert på fordommer. Du tror du vet alt og er utrolig mye mer inteligent enn alle andre, men du erger deg over at svært mange synes du er naiv og dum. Når disse folkene faktisk får politisk makt som de har fått i Norge og Danmark, blir du så irritert at du finner på teorier om at de fleste nordmenn er rasisitiske og det må være grunnen til at de ikke støtter de idiotiske forslagene dine. Kanskje det er bare deg som ikke klarer å tenke rasjonelt, fordi du lider av snilisme? Det var nå rette person som snakker om andre om å være overleggen. Du er den siste på dette forumet som er berettiget til å beskylde meg for å være overleggen. Jeg har aldri sagt at alle nordmenn er rasister, dermed føye dette seg i en lang rekke med feilaktige påstander om meg fra din side. Jeg har sagt at mange med innvandrerbakgrunn er diskriminert i forbindelse med ansettelsesprosessen fra de norske arbeidsgivere enn de fleste tror, noe som er langt unna av å kalle alle nordmenn som rasistiske. Tvert i mot, det norske samfunnet er mye mindre rasistisk enn mange andre land. At jeg har sagt noe annet eksisterer kun i ditt fantasifulle hodet. Det kan ikke jeg hjelpe deg med. Du bør oppsøke profesjonell hjelp hvis du sliter med sånne problemer. Men nå har jeg fått nok av dette off topic dritten som du bryter ut av deg. Endret 3. august 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Selv om mange muslimer er imot Israel, er det også en del muslimer som støtter Israel. Felles for disse er at de ofte er minoriteter, eller i konflikt med andre større land og trenger allierte. I Israel bor det også drusere og beduiner, som ofte støtter Israel. Kurdere, spesielt i sør-Kurdistan, støtter Israel. Mustafa Barzani(kurdisk leder) var flere ganger i Israel. Drusere tjenestegjør frivillig i IDF: 1 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Tre rene off-topic poster forsvant. De er nå å finne i tråden "Tar Norge imot for mange innvandrere?" Minner om at denne tråden omhandler Israels forhold til tidligere Sovjet-stater. Veiledning skal ikke kommenteres her i tråden, dette taes via PM. Endret 4. august 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Et annet eksempel, dog Chechenya fortsatt er under Russland. Ramzan Kadyrov, presidenten i Chechenya er russisk-vennlig men muslim. Han mener muhammedkarikatur-tegnerne bør begraves levende, han har forbudt alkohol, har påkrevd kleskode for kvinner og vil innføre sharia-lover. I sommer besøkte han Israel personlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå