Predecessor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg står mellom valget av to hovedkort. Prisen spiller ingen rolle, men det er heller ikke aktuelt å bruke mer penger enn høyest nødvendig. Dette er kortet fra Gigabyte GA-8KNXP Socket478P/800Mhz Og Dette er kortet fra ABIT IC7-G Socket478/800Mhz P4 . Nå har jeg stort sett hatt ABIT hovedkort, og har aldri hatt noe som helst problemer med disse. Gigabyte kjenner jeg overhode ikke til i det hele tatt, så usikkerheten melder seg. En annen sak, er at det skiller jo tross alt kr. 500,- mellom disse kortene, og spørsmålet er om jeg vinner noe rent ytelsesmessig, eller om jeg bare får et hovedkort som ser ut som om det er produsert i Legoland (tenker da på fargene på kontaktene ) Prosessoren jeg tenker på blir en P4 2.66 PC800 Takker på forhånd for seriøse svar Edit: Feil typebetegnelse på ABIT kortet. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har et IC-7 og må si at det er det beste hk'et jeg har eid. Så herved kommer det en stor anbefaling på det kortet. Har ingen erfaring med Gigabyte'n. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg klarte å skrive feil typebetgnelse på ABIT kortet. Det skulle være Abit IC7-G Socket478/800Mhz P4. Jeg har ikke helt fått med meg forskjellen på IC7 og IC7-G. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 i dette tilfellet ville jeg vertfall valgt abit.. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 i dette tilfellet ville jeg vertfall valgt abit.. Ja, det ligger i lufta. Avventer litt til før jeg bestiller. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg klarte å skrive feil typebetgnelse på ABIT kortet. Det skulle være Abit IC7-G Socket478/800Mhz P4. Jeg har ikke helt fått med meg forskjellen på IC7 og IC7-G. IC7-G har innebygget Gigabit LAN (Intel CSA nettverksarkitektur) og mulighet for ytterligere 2 stk. SATA harddisker som går via sørsiden (PCI). Både IC7 og IC7-G har mulighet for 2 SATA harddisker via norsiden. Ellers er de like. I mitt tilfelle så hadde jeg et helt fint 3Com NIC kort fra før, og jeg trenger ikke Gbit muligheter. Jeg trengte heller ikke mulighet for 2 ekstra SATA harddisker som går via PCI bussen. Så valget var enkelt, IC7. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg skal kjøpe nytt HK nå. Det blir et Abit IC7-G. Har lest litt om Gigabyte GA-8KNXP også. Spennende kort det, men er litt skeptisk til den dual power løsningen med tilleggskort og greier. Mulig det er ok, men synes det virker litt "rælete". Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 ABIT IS-7 er kortet du burde kjøpe. Veldig prisgunstig. Mangler omtrent bare raid. Evt. ABIT IS-7G om du MÅ ha RAID. Ytelsen med helt ny BIOS er bedre enn dyrere I875 baserte kort: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDgwLDY= Har bygget 3 PC'er med IS-7 + P4 2.4GHz - 800MHZ til kamerater. Kan overklokkes til 3.3 GHz med standard Boxed vifte! Må nok bygge meg en slik selv snart. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 ABIT IS-7 er kortet du burde kjøpe. Veldig prisgunstig. Mangler omtrent bare raid. Evt. ABIT IS-7G om du MÅ ha RAID. Ytelsen med helt ny BIOS er bedre enn dyrere I875 baserte kort: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDgwLDY= Har bygget 3 PC'er med IS-7 + P4 2.4GHz - 800MHZ til kamerater. Kan overklokkes til 3.3 GHz med standard Boxed vifte! Må nok bygge meg en slik selv snart. Den artikkelen har allerede blitt gammel, IC7 og IC7-G har selvfølgelig fått like bra om ikke bedre ytelse enn IS7 / IS7-G med 1.4 BIOS (og ikke minst 1.5 beta som ble leaka igår). Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Men forsatt koster IC7 kortene -3-500 kr mere uten at ytelse er mere enn maks 1-2% bedre. Bedre å bruke de pengene på raskere skjermkort f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå