tunefish Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Har nå kjøpt meg min første smarttelefon med android, en SE X10 Mini Pro. Har sittet i hele dag og forsøkt å gjøre den klar med innstillinger osv. Som newbie har jeg dog noen spørsmål. 1. Push ser ikke ut til å funke uansett hva jeg prøver. Mye av grunnen til at jeg kjøpte telefonen, var at jeg umiddelbart ville få beskjed om når jeg fikk emails og når det skjedde noe på facebook. Etter ymse forsøk, så popper fortsatt ingen av delene opp på mobilen min. 2. Internett forøvrig ser ut til å fungere greit over WLAN. Men når jeg slår av WLAN for å sjekke om jeg kan surfe over 3G osv, så vil den bare sende og motta data hvis jeg har roaming aktivert. Om jeg bare har "datatrafikk" aktivert, så nekter den å laste noe. Når jeg aktiverer roaming får jeg beskjed om at dette kan koste "masse penger", noe jeg selvsagt ikke ønsker da jeg betaler per brukte MB. Help anyone? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvilken operatør har du? F.eks Tele2 og Onecall oppfattes som roaming av telefonen selv om det ikke er det annet en reibnt teknisk, det koster selvsagt ikke noe mer og bruke. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hvilken operatør har du? F.eks Tele2 og Onecall oppfattes som roaming av telefonen selv om det ikke er det annet en reibnt teknisk, det koster selvsagt ikke noe mer og bruke. Jeg har OneCall ja. Er bare redd for at forskjellige programmer skal bare øse ned en masse data uten at jeg er klar over det, og dermed plutselig få en stygg overraskelse på neste regning. Edit: Om jeg slår på roaming, så popper umiddelbart også 3G-ikonet opp på toppen av skjermen og lyser med aktivitet... så jeg blir litt skeptisk... Endret 31. juli 2010 av tunefish Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det er da ikke så dyrt og bruke, det er ikke store datamengden som går med mindre du sitter dagen lang på youtube e.l. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Sant nok, men bedre føre var osv... er vel en grunn til at man blir advart så sterkt mot det både her og der. Kan la det stå på en dag eller to og så sjekke fakturaen for å se hvor mye som brukes. Noen tanker om første spørsmål? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Har selv onecall med en HTC Hero, selv med masse surfing blir det bare noen tiere i mnd, dog surfer jeg stort sett kun på mobil-tilpassede sider og med Opera som komprimerer dataene så det hjelper jo mye. Er pushmail påskrudd på mailserveren da? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Er ikke noe som heter push i menyen, men "varsling om ny e-post" er iallfall skrudd på, så regner med det må være den. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Last ned 3G watchdog så kan du enkelt følge med på forbruket. Koster vanligvis 1kr per MB med onecall. Push-mail fungerer kun med Gmail. De andre tjenestene oppdateres ved intervaller som du selv kan velge i innstillingene på telefonen. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Fair enough. Har satt intervallen til det korteste, men får fortsatt ikke beskjed etter flere timer selv om det er ulest mail på kontoen. Alt må sjekke manuelt. Men det viktigste er likevel facebook-oppdateringene. Og der er det fortsatt også helt dødt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Har du sjekket om du har sync påskrudd under settings > Accounts & Sync? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Har norsk meny, men under innstillinger>datasynkronisering, så er både bakgrunnsdata og autosynk slått på ja. selv om listen over applikasjoner kun inneholder gmail, kalender og kontakter, så vet ikke hvor mye det er verdt heller... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Tror ikke Android støtter push i versjoner lavere enn 2.2, så du må nok vente og håpe på at telefonen din blir oppdatert ... eventuelt får du bytte til en Nexus One eller en HTC Desire :-P Litt mer info om push i 2.2: http://blog.notdot.net/2010/05/Google-I-O-day-2-The-Android-push-messaging-API Endret 1. august 2010 av svinepelz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå