RandiA Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Hos Anita-nabo blomstrer Papave somniferum (opiumsvalmuene) opp gjennom stolsetet. (De er doble og flotte, og jeg skal snart ta frø av de) Bilde 26 – 26. august: "valmue-stol" hos nabo Exif:1/80 – 4.5 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens: Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 Focal Length:17.0mm Camera Model: Canon EOS 50D Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hos Anita-nabo blomstrer Papave somniferum (opiumsvalmuene) opp gjennom stolsetet. (De er doble og flotte, og jeg skal snart ta frø av de) Bilde 26 – 26. august: "valmue-stol" hos nabo Vakker blomst. Er det virkelig samme type plante man fremstiller opium fra?! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Vakker blomst. Er det virkelig samme type plante man fremstiller opium fra?! Jada, det er Opiumsvalmue (Papaver somniferum), det er tillatt å dyrke i Norge, men ikke tillatt å fremstille opium...det er forøvrig tillatt å dyrke de for valmuefrøene som brukes på loff og rundstykker. (Denne valmuen inneholder jo flere typer alkaloider som morfin, kodein og papaverin, brukes også til fremstilling av heroin.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Bilde 27 – 27. august: Naboer i blomsterkassen i Glasshuset Exif: 1/25 – 7.1 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model: Canon EOS 50D Eller denne?: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Bilde 27 – 27. august: Naboer i blomsterkassen i Glasshuset Enig i valget ditt. Flott og strålende farger. Nabolaget ditt er annerledes enn mitt... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Bilde 28 – 28. august: Naboer - knopp og utsprunget Hosta Fortunei Exif: 1/200 – 5.0 – ISO 200 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Varianter: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Gjennom hele sommeren er Knautia Macedonica i full blomst nabo med samme i avblomstret tilstand. Bilde 29 – 29. august: Naboer - blomstring og avblomstring hos Knautia Macedonica Exif: 1/8– 7.1 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model: Canon EOS 50D Vakker avblomstret også: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Likte veldig godt spoiler to fra i går. Synes den utsprungne er så vakker at den fortjener å vises i all sin prakt på nært hold. Lenke til kommentar
oldis Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Her er et veldig gammelt bilde av mine. Og litt opplysning. Hadde oversett denne, takk skal du ha! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Det nyttet ikke å få til det jeg ville….. å ha både rose og cob-web i fokus. Så dagens er mislykket. Men rosen heter The Fairy, og den bryr seg ikke noe om naboskapet til Lille-Petter-Edderkopp som den huser…. Bilde 30 – 30. august: Naboer - The Fairy and the Cob-Web Exif:1/25 – 10.0 – ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model: Canon EOS 50D Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Petter så jeg ikke, men rompa til en humle eller noe. Flott rose, jeg er imponert over at det fortsatt er blomstring! Går du bokstavelig talt rundt og sniker med 50D-en rundt halsen i nabolaget med denne utfordringen? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Petter så jeg ikke, men rompa til en humle eller noe. Flott rose, jeg er imponert over at det fortsatt er blomstring! Går du bokstavelig talt rundt og sniker med 50D-en rundt halsen i nabolaget med denne utfordringen? Pettern sprang lynraskt bort ja, men det var også en bie der....nei trenger ikke snike i nabolaget, har mer enn nok selv, (hvis det er naboen's - presiserer jeg det....f.eks. Papavene og stolen) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Det er 31 dager i august og jeg ender opp med 31 bilder…sier meg fornøyd med det, selv om kvaliteten er ganske varierende. Dagens er jeg faktisk fornøyd med: Det er en Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" i godt naboskap med en regndråpe. Bilde 31 – 31. august: Naboskap - Regndråpen på Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" Exif: 8 – 16.0 – ISO 400 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Andre varianter: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er 31 dager i august og jeg ender opp med 31 bilder…sier meg fornøyd med det, selv om kvaliteten er ganske varierende. Dagens er jeg faktisk fornøyd med: Det er en Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" i godt naboskap med en regndråpe. Bilde 31 – 31. august: Naboskap - Regndråpen på Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" Exif: 8 – 16.0 – ISO 400 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Ingen dum avslutning det der, nei. Den ser forresten kjøttetende ut. Og du må da være "vinner" av augustfesten 2010? Trofast, med jevnt god kvalitet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Fornøyd med antall bilder, men langt ifra fornøyd med motiver og kvalitet...har ikke fått tid til å konsentrere meg nok om oppgaven, men det er jo litt øving i det å bruke utstyret da, uansett... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ingen dum avslutning det der, nei. Den ser forresten kjøttetende ut. Enig med du Og du må da være "vinner" av augustfesten 2010? Trofast, med jevnt god kvalitet. Helt klart - den eneste som fullførte 100% Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Helt klart - den eneste som fullførte 100% Nei vel? Er det bare meg som har 31? Har ikke telt jeg....men må nok innrømme at jeg har den vanen at jeg ikke så lett kan avbryte noe jeg har begynt på. (Det gjelder alle bøker jeg leser også...har visst aldri avbrutt en bok, uansett...) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nei vel? Er det bare meg som har 31? Har ikke telt jeg....men må nok innrømme at jeg har den vanen at jeg ikke så lett kan avbryte noe jeg har begynt på. (Det gjelder alle bøker jeg leser også...har visst aldri avbrutt en bok, uansett...) Tor nok det - jeg har holdt meg til kandidat-nivå denne gangen, og det passet meg bra. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Det er litt lettvint med temaet/motivene rett utenfor døren da; men blir det noe Oktoberfest skal jeg se om det kan bli noe høstlandskap i stedet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Oktoberfest blir det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå