Gå til innhold

Augustfest 2010 - RandiA

Anbefalte innlegg

Hos Anita-nabo blomstrer Papave somniferum (opiumsvalmuene) opp gjennom stolsetet. (De er doble og flotte, og jeg skal snart ta frø av de)

Bilde 26 – 26. august: "valmue-stol" hos nabo

post-92574-1282851706,0214_thumb.jpg

Exif:1/80 – 4.5 – ISO 100

Exposure Compensation: -1/3

Lens: Tamron SP AF 17-50MM F/2.8

Focal Length:17.0mm

Camera Model: Canon EOS 50D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Anita-nabo blomstrer Papave somniferum (opiumsvalmuene) opp gjennom stolsetet. (De er doble og flotte, og jeg skal snart ta frø av de)

Bilde 26 – 26. august: "valmue-stol" hos nabo

Vakker blomst. Er det virkelig samme type plante man fremstiller opium fra?!

Lenke til kommentar

Vakker blomst. Er det virkelig samme type plante man fremstiller opium fra?!

Jada, det er Opiumsvalmue (Papaver somniferum), det er tillatt å dyrke i Norge, men ikke tillatt å fremstille opium...det er forøvrig tillatt å dyrke de for valmuefrøene som brukes på loff og rundstykker. (Denne valmuen inneholder jo flere typer alkaloider som morfin, kodein og papaverin, brukes også til fremstilling av heroin.)

Lenke til kommentar

Gjennom hele sommeren er Knautia Macedonica i full blomst nabo med samme i avblomstret tilstand.

Bilde 29 – 29. august: Naboer - blomstring og avblomstring hos Knautia Macedonica

post-92574-1283107329,9652_thumb.jpg

Exif: 1/8– 7.1 – ISO 100

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

AF Mode:Manual focusing

Vakker avblomstret også:

post-92574-1283107349,4358_thumb.jpg post-92574-1283107365,3668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det nyttet ikke å få til det jeg ville….. å ha både rose og cob-web i fokus. Så dagens er mislykket. Men rosen heter The Fairy, og den bryr seg ikke noe om naboskapet til Lille-Petter-Edderkopp som den huser….

Bilde 30 – 30. august: Naboer - The Fairy and the Cob-Web

post-92574-1283195994,7744_thumb.jpg

Exif:1/25 – 10.0 – ISO 100

Lenke til kommentar

Petter så jeg ikke, men rompa til en humle eller noe. ;) Flott rose, jeg er imponert over at det fortsatt er blomstring!

Går du bokstavelig talt rundt og sniker med 50D-en rundt halsen i nabolaget med denne utfordringen? :D

Pettern sprang lynraskt bort ja, men det var også en bie der....nei trenger ikke snike i nabolaget, :) har mer enn nok selv, (hvis det er naboen's - presiserer jeg det....f.eks. Papavene og stolen)

Lenke til kommentar

Det er 31 dager i august og jeg ender opp med 31 bilder…sier meg fornøyd med det, selv om kvaliteten er ganske varierende.

Dagens er jeg faktisk fornøyd med: Det er en Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" i godt naboskap med en regndråpe.

Bilde 31 – 31. august: Naboskap - Regndråpen på Physostegia Virginiana "Bouquet Rose"

post-92574-1283282895,8367_thumb.jpg

Exif: 8 – 16.0 – ISO 400

Camera Model:Canon EOS 50D

Andre varianter:

post-92574-1283282915,7753_thumb.jpg post-92574-1283282935,5666_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er 31 dager i august og jeg ender opp med 31 bilder…sier meg fornøyd med det, selv om kvaliteten er ganske varierende.

Dagens er jeg faktisk fornøyd med: Det er en Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" i godt naboskap med en regndråpe.

Bilde 31 – 31. august: Naboskap - Regndråpen på Physostegia Virginiana "Bouquet Rose"

Exif: 8 – 16.0 – ISO 400

Camera Model:Canon EOS 50D

Ingen dum avslutning det der, nei. Den ser forresten kjøttetende ut.

Og du må da være "vinner" av augustfesten 2010? Trofast, med jevnt god kvalitet. :yes:

Lenke til kommentar

Helt klart - den eneste som fullførte 100%

Nei vel? Er det bare meg som har 31? Har ikke telt jeg....men må nok innrømme at jeg har den vanen at jeg ikke så lett kan avbryte noe jeg har begynt på. (Det gjelder alle bøker jeg leser også...har visst aldri avbrutt en bok, uansett...)

Lenke til kommentar

Nei vel? Er det bare meg som har 31? Har ikke telt jeg....men må nok innrømme at jeg har den vanen at jeg ikke så lett kan avbryte noe jeg har begynt på. (Det gjelder alle bøker jeg leser også...har visst aldri avbrutt en bok, uansett...)

Tor nok det - jeg har holdt meg til kandidat-nivå denne gangen, og det passet meg bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...