Sado Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hadde det vært mulig å kopiere spillet nordicmafia.net? Da mener jeg alt fra design til funksjonaliteter. Om det er slik at man ikke kan få med funksjonaliteter, hadde det vært spesielt vanskelig å kode funksjonalitetene selv? Spillet var copyrightet senest i 2008, og det har blitt sagt at store deler er kopiert fra et annet spill før av. Spillet inneholder utrolig mange feil/bugs. Er det noen av dere som har forsket noe særlig på hvor vanskelig det er å fikse? Og hva hadde det cirka kostet å leie servere med omtrent samme kapasitet som spillet har den dag i dag? Vet ikke helt hvilket forum dette skal i. Beklager om det er feil. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jepp, det går nokk, men du bør kanskje sette deg inn i fengselstiden du får på forhånd. 2 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det er ikke mulig å kopiere det. Da måtte du startet å kode alt fra starten av. Det eneste du kunne kopiert er designet. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Så du vil stjele? Ja det er vanskelig å kode selv, nei vi trenger ikke flere mafia spill og nei det er ikke greit å kopiere andres innhold. Få hue ut av ræva å skjerp deg. Lenke til kommentar
Sado Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Nei, jeg er ikke ute etter å stjele nordicmafia. Makan til kritisering fordi jeg stiller et par spørsmål. Jeg er ute etter å kritisere ledelsen på nordicmafia, ikke ute etter å stjele det. Trenger svar på de spørsmålene jeg stilte, ellers virker ikke argumentene mine spesielt solide. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 I Norge er alt beskyttet av åndsverksloven. Den gjelder selv om man ikke skriver "copyright " på bunnen av nettsiden sin. Du kan derfor på ingen måte kopiere NordicMafia uten å bryte loven. Da gjenstår spørsmålet hvorfor noen vil bruke tid og penger på et tekstbasert mafiaspill. Lenke til kommentar
Sado Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Nei, jeg er ikke ute etter å stjele nordicmafia. Makan til kritisering fordi jeg stiller et par spørsmål. Jeg er ute etter å kritisere ledelsen på nordicmafia, ikke ute etter å stjele det. Trenger svar på de spørsmålene jeg stilte, ellers virker ikke argumentene mine spesielt solide. Takk for et saklig og godt besvart innlegg. Men jeg syntes å huske at det er slik om serverne er i et annet land, så gjelder ikke lovene elns. Litt uklar rundt den saken, men vet du noe om det må du gjerne informere. Jeg er evig takknemlig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Men jeg syntes å huske at det er slik om serverne er i et annet land, så gjelder ikke lovene elns. Litt uklar rundt den saken, men vet du noe om det må du gjerne informere. Jeg er evig takknemlig. Så lenge jeg, som nordmann (eventuelt et norsk firma), lager en nettside, har det ingenting å si hvilket land serverne som hoster nettsiden befinner seg i. Nettsiden er fortsatt beskyttet av åndsverkloven. Du kan jo ta kontakt med de som står bak, hvis du klarer å spore de opp? Lenke til kommentar
Sado Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Men jeg syntes å huske at det er slik om serverne er i et annet land, så gjelder ikke lovene elns. Litt uklar rundt den saken, men vet du noe om det må du gjerne informere. Jeg er evig takknemlig. Så lenge jeg, som nordmann (eventuelt et norsk firma), lager en nettside, har det ingenting å si hvilket land serverne som hoster nettsiden befinner seg i. Nettsiden er fortsatt beskyttet av åndsverkloven. Du kan jo ta kontakt med de som står bak, hvis du klarer å spore de opp? Jeg klarer nok ikke å spore opp ledelsen av nordicmafia. Forbrukerinspektørene gjorde det i 06, men Mobilia (eieren/delvis eier av NM) og spillets skaper og leder nektet å møte til interview, noe som sier meg at de har noe å skjule. - uten at jeg skal fordømme. Men takk skal du ha, igjen! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvis forbrukerinspektørene har vært på "jakt" etter de som står bak NordicMafia, hadde jeg ikke prøvd å kopiere spillet og idéen. Lenke til kommentar
Sado Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Hvis forbrukerinspektørene har vært på "jakt" etter de som står bak NordicMafia, hadde jeg ikke prøvd å kopiere spillet og idéen. Det er ikke det jeg prøver på heller, som forklart tidligere. ;> Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvis forbrukerinspektørene har vært på "jakt" etter de som står bak NordicMafia, hadde jeg ikke prøvd å kopiere spillet og idéen. Det er ikke det jeg prøver på heller, som forklart tidligere. ;> Hadde det vært mulig å kopiere spillet nordicmafia.net? Da mener jeg alt fra design til funksjonaliteter. Om det er slik at man ikke kan få med funksjonaliteter, hadde det vært spesielt vanskelig å kode funksjonalitetene selv? Spillet var copyrightet senest i 2008, og det har blitt sagt at store deler er kopiert fra et annet spill før av. Skjønner du nå hvorfor det er litt uklart rundt dette? At spillet var "copyrightet" senest i 2008 har ingenting å si. I Norge bruker vi åndsverkloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå