I.A.G. Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 God kveld, jeg lurer på om det er noen som vet om et program (gjerne gratis) for å sette opp trådløst nettverk ut fra PC-en, altså slik at PC-en fungerer som tilgangspunkt / router for et WLAN. Jeg har et inkludert i driveren til trådløskortet i PC-en, men det fungerer kun sammen med nevnte kort, og ikke på en hvilken som helst PC. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Trur ikke du trenger et program for det, Sjekk under Nettverk og delings senter. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg bruker XP Home, men godt mulig det fungerer der også. For å være ærlig har jeg ikke giddet å begynne å krangle med Windows for å finne ut om det går, da Windows og nettverk er en erfaringsmessig dårlig kombinasjon... Tenkte å se om det finnes noen gode alternative (gratis)programmer først. Men hvis noen har erfaringer med å gjøre det i Windows (XP Home), del dem gjerne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Tror ikke det finnes noen enkel måte å gjøre dette på i XP. Du kan jo alltids bruke datamaskinmodus (ad-hoc), men det er litt tungvint. En trådløsrouter koster jo fra noen hundrelapper. F.eks D-link DIR-300. Hadde du hatt Win7, så kunne du brukt connectify. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_router_or_firewall_distributions Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Connectify: http://www.connectify.me/ Fint program, men for full funksjonalitet må det ha støtte for diverse ting i kortet, så det er ikke alle som er like egnet, men den kan falle tilbake på ad-hoc i værste tilfelle om ingenting bedre er støttet - selv om det er lite egnet på mange måter. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Connectify støttes ikke av XP/Vista. Det er et program som gjør features, som er litt gjemt i Win7 tilgjengelig for alle. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Så ikke at han brukte XP i post#3 før nå... må ha win7 for denne ja. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå