Gå til innhold

Plassering av bakre høytalere - Bose lifestyle v28

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt med Bose lifestyle v28, og er strålende fornøyd med disse! Da jeg tidligere kun hadde et billig hjemmekino til 999,- ble dette en fantastisk forandring. Da jeg i tillegg fikk anlegget nytt for kun 10K ble det enda bedre! :)

Men sliter med plasseringen av de bakre høytalerne da jeg har en litt dårlig oppbygget stue. Den ser slik ut:

post-52770-1280596994,9361_thumb.png

De fine stjernene er høytalerne.

2 - Her står de i dag. Disse er på forskjellige høyder da ene står bak en gardin og andre står oppe på en peis. Plasseringa er ikke heldige og vil gjerne flytte de herifra.

3 - Det er her jeg lurer på om jeg kan sette dem. Spørsmålet er om det er for langt bak for bakre høytalere? Vil jeg miste noe av lydkvaliteten ved å sette de her? Surounden? Er det bedre å finne en annen plassering?

Hvor langt bak kan egentlig bakre høytalere stå?

Takk for svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke satt det noe annet sted enn der du har det i dag, men må man så må man. ;)

Er vel ikke noe fasitsvar på plasseringen heller og Bose har jo heldigvis skikkelig kalibrering av Lifestyle-systemet, så flytter du dem må du bare huske å kjøre den på nytt.

Du har ikke vurdert å kjøpe vegg/takfester eller gulvstativ til høyttalerne?

Lenke til kommentar

Det beste tipset jeg kan gi er å montere de med takfeste der de står nå (stjerne 2). Det kommer ann på avstanden bak til stjerne 3, men det virker som det kan ødelegge noe av effekten. Men som nevnt tidligere er lydkalibreringsstemet til Bose overlegent bra, så det skulle ikke by på de aller største problemene å plassere de der!

Vegg/takfeste koster 300,- pr stk, og hvis du skulle komme til å plassere høytallerne bakerst i rommet kan du slippe kabelstrekket fra suben og bak med SL2 (http://www.boseb.no/Lifestyle.html - nederst på siden)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...