Gå til innhold

Problemer med hardisk, wd 60gb. Vil ikke la seg formatere


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en venn som har en slik Western digital 60gb 7200 rpm.

Han har winxp og så hadde maskinen hengt seg opp, og han skrudde den av ved å holde knappen inne i 4 sekunder.

 

Så når han skrudde på maskinen så kom det opp en feil melding under boot, der den finner hd og cdrom osv, den så ca. slik ut "WARNING, immediatly backup your data, a SMART failure has been detected"

 

Så satt jeg hden inn i min maskin, og den gjenkjente den i windows, så jeg tokk backup av alt der, og så prøvde jeg og formatere hardisken under instalasjon av windows 2000, men den "hang" seg ved rundt 20%.

 

Så prøvde jeg å gjøre det i Windows, så gikk den til 2 "hakk" så hang den seg opp...

 

Så etter det, så fikk jegt denne feilmeldingen:

 

feilmeldhd.JPG

Er det noen mulighet for å fikse/redde denne hardisken?

 

Edit: Den hardisken kjører i RAID hos meg nå, alene på 0+1 trur jeg , om det skal ha no å si...

 

Edit #2: hd2.JPG

Enda en FEIL! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WD Data Lifeguard diagnostics:http://support.wdc.com/download/index.asp

Problemet er at den ikke klarer det heller, fordi hardisken nå er upartisjonert!

 

Hv akan jeg gjøre da? Når jeg skal starte fpartition magic, så kommer det opp <Partition table is bad>

Lenke til kommentar
Problemet er at den ikke klarer det heller, fordi hardisken nå er upartisjonert!

Diagnostics kjører du fra floppy, og det har da ingen verdens ting å si om disken er partisjonert eller ikke.

Hvis du ikke klarer å kjøre diagnostics så må det vel bety at disken er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...