Gå til innhold

Tråden for Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies

Anbefalte innlegg

Da Final Fantasy XIII kom var det side opp og side ned av 20+ brukere, men nå da det suverent overlegne Dragon Quest IX er ute er det ingen som bryr seg eller har fått det med seg? Det minner altfor mye om Legend of Zelda. Da Spirit Tracks kom var det ingen som brydde seg, selv om folk maste og maste om et nytt Zelda. Er folk flest virkelig så ignorante at de driter i håndholdte konsoller fordi de ikke er store nok? Jeg synes på dere, i såfall. Vi andre kan kose oss med nyeste Dragon Quest. Og tro meg, det er langt bedre enn de fleste tror. Ta de beste bitene fra de beste JRPGene og legg til enda flere bra biter, så har du DQIX. :)

Det er så mye bra jeg kan si om dette spillet at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. La oss si det på denne måten. Jeg elsker Starcraft, har de fleste bøkene basert på SC1, har to musmatter fra SC2 (de koster ca kr 300 hver...) og selvsagt SC2 Collector's, forhåndsbestilt og greier. Jeg kjøpte ny PC kun for SC2 - og jeg spiller stort sett bare DQIX. SC2 er utrolig bra, men DQIX er bedre.

Vi kan lage et eget lag, lage noen folk og ha i reserve, alt vi kler på folkene vises på karakteren og så videre. Jeg lagde et lag bestående 100% av kvinnfolk av en eller annen grunn, og de løper rundt i høye hæler og tresko, og er bevæpnet med Wolverine-lignende klør og, øh, vifter. Håndholdte, ikke elektriske takvifter. Skjønt det hadde jo vært tøft. :p

Men nok om det. Discuss!

Vennligst holdt spoilere i spoilertags. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte også DQVIII, og har spilt DQ4 og 5 på DS. I tillegg har jeg spilt det meste av Final Fantasy unntatt Crystal Chronicles (skjønt spilte Ring Bearers), Blue Dragon og en god del andre JRPGs, og DQIX er helt klart øverst på listen. Vi har ikke engang en bestemt helt her, men lager han eller henne selv. Han/hun vil være en Celestial (dvs engel) en stund, men det er alt. I tillegg kan vi lage flere folk å ha med på laget senere. Multiplayer er det også, men har ikke prøvd det selv. Som om ikke det er nok vil alt man kler på seg av rustning og våpen faktisk vises på karakteren, og nye våpen/rustninger og oppdrag kan lastes ned fra nettet. :)

Og beklager at førsteposten ble litt rotete. IE klikket helt, så alle linkene ble fjernet. Da jeg ordnet dem ble alle tag's ødelagt, så teksten var umulig å lese.

Btw når det gjelder andre plattformer er Dragon Quest X i utvikling til Wii. Men så billig som Wii og DS er kan du vel investere litt? Det er helt klart verdt det om du liker JRPG's. ;)

Edit: Husker jeg så en anmeldelse av God of War på TV2. Fyren som anmeldte hadde ikke ord for hvor bra det var, og sa det startet fantastisk og ble bare bedre og bedre. Det er akkurat det jeg føler for DQIX. :love:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...