Falco-Master Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Har et problem med et nettverk, som jeg har brukt mange ganger før, men aldri hatt problemer med før nå. Nå får jeg ikke kommet meg på nettverket. Den bare prøver å koble seg til hele tiden. Noen ganger får jeg en feilmelding om at to datamaskiner har samme IP-adresse og derfor kan jeg ikke koble meg til. Det har aldri skjedd før og har brukt dette nettverket endel før, med samme laptop. Finner en av datamaskinene (den eneste stasjonære, men som også har trådløst nettverkskort), men ikke de andre laptopene. Men den ene maskinen jeg finner, finner de andre. Hvordan kan jeg løse dette problemet? Min laptop er en Acer Aspire 5930g. Kjører Windows 7 64 bit. Endret 31. juli 2010 av Falco-Master Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Om du kobler maskinen din av nett, og kjører cmd: nbtstat -A <problemIP> fra en av de andre maskinene, så vil du få litt info om hvem som holder IPn. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Sjekk at maskinen din er satt opp til å mota IP automatisk. Er denne det er det en annen maskin et sted på nettverket som er satt opp med statisk IP, og koliderer med den adressen du får tildelt automatiskt. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er det samme maskinnavn på 2 PCer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå