Multi-Task Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Heisann Har nettopp fått en dekoder får å se på tv, antennekabelen jeg fikk har bare plugg i ene enden, og jeg får ikke satt på pluggen korrekt i den andre enden. Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å skru den på, men det virker ikke riktig da den kobberfargede ledningen i midten da ikke stikker ut slik den vel må? På forhånd takk. Dette spørmålet passer ikke her, men prøver likevel: Det er en annen dekoder i boligen. Fra denne går det antennekabel direkte til parabolen, slik jeg kan forstå. Må antennekabelen til den nye dekoteren også gå til parabolen (=det må gjøres nye hull i veggen) eller kan man på et eller annet vis unngå dette? Beklager at spørsmålene er vage, dette skyldes rett og slett manglende kunnskaper om dette. Endret 31. juli 2010 av Multi-Task Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Prosedyre: Avmantle det ytterste laget i lengde av pluggens bakre kammer. Avmantele den indre lederen i lengde: fra bakre kammers slutt til 2mm utenfor plugg. Ca Brett nettingskjerm bakover og skru på plugg. Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Med det ytterste lageret mener du da den ytterste hvite plasten? Innnenfor dette synes det å være et lag med fintrådet kabel, før det igjen er et tynt lag hvit plast med kobberet i midten. Skal denne fintrådede kabelen (som såvidt er synlig på bildet kuttes rett over? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Denne forklarer hvordan det gjøres: http://www.satcure.com/tech/fconn.htm Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Den guiden var i grunn veldig bra. Men å bruke silikonfett var nytt for meg...er det for å holde fukt utenfor? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ja, dette brukes utendørs, det må beskyttes mot fukt. Selv bruker jeg bare vulketape (self-amalgamating). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå