Anew Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg kjører ett "tema" i disse ukene: "Anarki og kaos". Det blir en variasjon over mine tidligere musikkinspirerte fester. Denne gangen skal inspirasjonen hentes fra låter på de to samle-CD'ene over norsk punk fra 1978-81: Anarki & Kaos - Norsk Punk ´79-´81 og Anarki & Kaos # 2: Punk, Råråkk Og Aggresjon 1978-1981 I nødstilfeller kan låtmateriale hentes fra andre plater band representert på samlerne har begått. Nivå er selvsagt entusiast. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Jess - da er vi i gang! Første bilde har jeg hatt i tankene siden slutten av Junifesten. Gjennomføringen ble litt hastig, men jeg er tålelig fornøyd: LiK - Schizofren<--<< putter Spotify-lenken her oppe i denne festen http://www.youtube.com/watch?v=3wFGEsRhOi8 Endret 1. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Du veit det går rett til hælvete når du havner på Egertorget Stoffer dro sin site joint og dævva i en bakgård Sunwheels - Egertorget (sjelden har jeg følt meg så teit når jeg har vært ute og fotografert...) Dette er jo egentlig ikke punk, men mer en slags AKP(ml)-infisert, politisk korrekt gymnasrock (dro sin siste joint og "dævva"??), men det er en gøyal låt, og den er jo med i "sortimentet". Egertorget var "plata" fra ca. 1978 (da de narkomane ble fordrevet fra Slottsparken) og noen år frem til de ble drevet videre nedover Karl Johan. Jeg husker selv godt hvor skummelt det var å måtte krysse Egertorget som barn. Svært severdig klipp fra musikkprogram på NRK ca. 1980, kalt "Norsk rock, hvor er vi og hvor skal vi hen?" AKP(ml) lenge leve! http://www.youtube.com/watch?v=vFRYahrpK5Y Sunwheels spiller "Egertorget" @ ca. 4:05. Endret 2. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 De sjenerte - Vi vil ha øl (beklager den elendige komposisjonen) http://www.youtube.com/watch?v=rb4ibpAIN4I Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Morsom ide å bruke duplo figurer på bildene. Gleder meg til mer norsk punk og morsomme bilder av duplofigurer. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 det fyrste var stilig, men tok litt tid før eg skjønte kva som foregjekk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Takk. men tok litt tid før eg skjønte kva som foregjekk. Care to elaborate? Det er alltid interessant å vite hvordan folk "ser" bildene mine. I dag: Tror du virkelig alt jeg sier? Veit du ikke at jeg juger? Alt jeg tenker på er hvordan munnen din suger Hærverk - Produkt av 70-åra Ikke helt fornøyd, men det var det beste jeg fikk til med de begrensede midlene jeg har til rådighet. Forøvrig er det morsomt å merke hvordan hjernen jobber ubevisst med den kreative prosessen. I dag morges da jeg våknet hadde jeg konseptet for dette bildet klart for meg, og jeg visste hvilken låt det var til - jeg visste ingen av delene da jeg gikk og la meg i går. http://www.youtube.com/watch?v=qQtWfMwT94c&fmt=18 Endret 4. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Må selvfølgelig følge med på deg nå også, du hadde jo så artige bilder av barbiene i junifesten og ser ut som du klarer deg bra med duplo og Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg likte dagens bilde veldig bra. Det var en god ide. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Trudde fyrst det var to dokker - ei som banke den andre. Tenkte sprekken var for å framheva at den som låg nede var knust, og at du hadde brukt eit knust UV-filter frå glassknusinga. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Eksistensiel: Hm. "Banking" gitt... Det er forøvrig det gamle, knuste sidespeilet fra Toyotaen min... Dagens låt går virkelig til kjernen av punken - opprøret mot den selvhøytidelige stadion- og kunstrocken som i løpet av 70-tallet vokste frem som "den eneste". Punken handlet om at "kidsa" tok tilbake musikken (slik de hadde gjort 15 år tidligere med garasjerocken, som ofte omtales som proto-punk, og som de har gjort gjentatte ganger senere) med basal 3-greps rock, enkle rytmer og gjør-det-selv mentalitet. Rolling Stones stinker! Eric Clapton stinker! Bowie Dylan Primadonna! %Sett på ei plate og gjør meg kald som stein% [...] Du skal spelle Jeg skal synge Musikk som er levende! Oslo Børs - Råtne Guder (heldigvis har vi nå lov til å høre på både Bowie og punk) Oslo Børs (som rimelig kjapt måtte skifte navn til Oslo Beurs, siden institusjonen ved samme navn ble litt grinete) var punkens old-boys i Norge. De var i 30-årene da de plukket opp instrumentene, men med bra låter og "riktige holdninger" ble de like vel akseptert i miljøet. Ingen Youtube-video av selve låta, men her er bandet litt senere - punken har blitt nyvæiv, og navnet har blitt Oslo Beurs: http://www.youtube.com/watch?v=TocQj7-jL6A Endret 5. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Veldig spennende konsept og jeg må si jeg liker utførelsen. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Litt Bob Dylan må ein unna seg iblant, uansett kor sinna ein er. Meiner eg. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Herlige bilder Anew, må følge med på denne! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Takk, takk! I helgen har jeg vært på fjelltur i Jotunheimen med noen kamerater. Ikke veldig punk, men med en "all male cast", så kan man jo tyne ut litt homoerotikk: Egentlig er Oslo både trist og grå Desuten har jeg ligget med det meste nå Satte kysten sør mot København Var jævla kåt og måtte finne meg en mann Norske Gutter - Mamma mannen gav meg gonoré http://www.youtube.com/watch?v=2j5BryghkXc Endret 9. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) I dag: Punken var et opprør mot alt det etablerte. Alle konvensjoner, alle tradisjoner og alle verdier. Det er blitt hevdet at punken var det endelige kulturelle bruddet med tradisjonene fra bondesamfunnet. Etter punken ble alt lov. Mumimamma ser med uro på dette... Kaare & partiet - Be en bønn nå http://www.youtube.com/watch?v=AM_wb252UMs Kidsa av i dag, som bare har opplevd Kåre Willoch som en snill Riksbestefar, har kanskje litt problemer med å forstå hvorfor noen kunne være så sinna på "Kaare" at de oppkalte pønk-bandet sitt "efter ham"... Endret 9. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Punken i Norge startet (selvsagt) i Oslo, men i løpet av 1979 spredte den seg ut over landet. Her er en låt om J@cob og vennene hans: Ischjazz - Landsbygdas fortapte sønner Endret 10. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hahaha! Det er ikke alltid ting går som de skulle Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Flott serie du har laget...likte spesielt godt den med Freia reklamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå