GunnarGul Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Heisann! Har tenkt til å kjøpe meg en ny bærbar pc som for det meste skal brukes til filmer og spill. Har en stasjonær pc fra før av, men har akkurat havnet i militæret, og trenger nå en bærbar pc. Derfor ønsker ingen kommentarer om at det lønner seg å kjøpe stasjonær istedet for bærbar. Kravene mine er som følger: 17" skjerm eller større. LED skjerm Kraftig skjermkort som støtter dx11 Hadde egentlig tenkt til å bruke rundt 10 000 kroner, men er glad i kvalitet, og elsker generelt å bruke penger, så kan muligens strekke meg litt lenger. Har fra før av sett på asus g73jh, som ser ut til å dekke mine behov veldig godt, men er åpne for andre forslag også. Hvis jeg bestemmer meg for asus g73jh, så lurer jeg på hvordan 10000 kroners versjonen er i forhold til den til 14000. Er skjermene like gode med unntak fra høyere oppløsning? Er det merkbar forskjell på prosessorene i praksis? Noen andre fordeler med 14000 kroners versjonen? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Du må holde tunga rett i munn nå og huske at hvis det er spillytelse så er det mer eller mindre ingen forskjell på de cpuene. Til andre oppgaver som f.eks videoredigering, generell multitasking så er i7 desidert best. Skjermene vet jeg for lite om til å utale meg om. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Takk for svar! Regner med at jeg går for i5 versjonen hvis jeg går for asus da. Er asus g73jh det beste valget, eller finnes det andre alternativer som er bedre? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Per i dag så er det vanskelig å matche G73 serien på pris/ytelse. Det finnes selvfølgelig andre maskiner med lignende spec, men som sagt enten er det ikke samme kvalitet eller prisen er alt for høy. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Okay, takk for hjelpen! Da går jeg for g73jh Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Har den billigste versjonen plass for 2 harddisker? Vurderer å kjøpe en seagate momentus xt som system disk. Er dette en god ide? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Har den billigste versjonen plass for 2 harddisker? Vurderer å kjøpe en seagate momentus xt som system disk. Er dette en god ide? Har fysisk plass til to ja, men følger kun med festebraketter til en. Om det er mulig å skaffe braketter til hdd nr 2 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Må si jeg er veldig fornøyd med pcen. Utrolig ytelse for en bærbar å være, og den er utrolig stille og kjølig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå