Gå til innhold

Masse knitring på min ASUS ul80vt

Anbefalte innlegg

Jeg har for litt siden gått til innkjøp av en Asus ul80vt og er stort sett fornøyd! Men den knitrer veldig mye.. Ringte kundeservice og de sa at en harddisk av denne typen villeknitre litt, men har ikke opplevd noe i samme frekvens som på denne. Er ganske høyt, og veldig masse.

Spesielt når jeg løfter på dataen, eller holder den litt på skrå er det veldig ille. Skla det virkelig være slik, eller kan det være en reklamasjonsak likevel? Burde jeg prøve å sende den inn?

Hvis det faktisk er slik så vil jeg vurdere å gå til innkjøp av ny harddisk om det er mulig. Men hva vil det koste å kjøpe en som passer til min data og ikke knitrer? Kan null om dette men trenger minst 250 GB.

Hva er det jeg bør titte etter?

Håper på hjelp til en relativt rådvill bruker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan knitring er det?

Kjøpte meg akkurat en u35jc, og er ikke helt fornøyd. PCen er raskt og lekker og alt det der, men det er noen ting som plager meg ekstremt.

HDD som knitrer når den er idle. Her er det snakk om en knaking hvert 10. sek. Sykt irriterende. Når den jobber så er den rimelig stille.

Er det noe sånt?

Lenke til kommentar

Nei.. Det er mye mere enn hvert 10. sekund.. Er nesten uansett, om den jobber med et program, eller om den bare står å viser skrivebordet.. Det gjelder spesielt når jeg løfter laptopen.. Er det et tegn på feil? For harddisken skal vel ikke "merke" noe til om den er på skjeve eller rett?!?

Lenke til kommentar

Du, jeg tror jeg har det samme på min. Det kan minne om en som prøver seg på morsesignaler men har tatt en heftig dose speed? Prikkelyd nesten, med helt random pauser. Har det selv, og det er veldig plagsomt..

Spørs om jeg ender med å bytte inn pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...