Gjest truls Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Lurer rett å slett på hvordan en skal komme i kontakt med andre mennesker, for eksempel ta opp igjen kontakten med "venner" en har på facebook? Hva starter en med å si, uten å hørres helt patetisk ut? Kunne godt tenkt meg å begynt å utvidet mitt nettverk, å da spesielt med å gjenoppta/skape kontakt med allerede "bekjente", men vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne/hva jeg skal si? Lurer forøvrig også litt på hvordan en starter en samtale med noen en aldri før har pratet med før:p vet det ikke er noen fasitsvar, men noen tips hadde vært supert! er ikke så flink til dette, tragisk nok:p hjelpe en "loner" i nød? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Egentlig bare å hoppe i det. Et sted må man begynne. Hva har du å tape på det? Folk som tør å ta iniitiativ blir respektert.Etterhvert skal jeg love deg at du lærer og blir en bedre kontaktbygger, men de første stegene må tas først, og de er de tyngste. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Et greit utgangspunkt er å se etter noen en har noe til felles med, typisk interesser, eller som er i en lignende situasjon som en er selv, selv om en ikke alltid kan vite det på forhånd. For å gjenoppta kontakt kan du jo spørre om "Hvordan går det?" eller noe slikt og ta det derfra. Men tenk litt over hvorfor dere mistet kontakten første gangen, slik at ikke bare det samme skjer igjen. Når det gjelder å starte en samtale med et nytt menneske så se etter noen som virker åpne for kontakt, dvs. ikke er opptatt med noe. Et tips er å igjen ta utgangspunkt i noe som er felles akkuratt der og da. Været er jo en forslitt klassiker. Er du et utested kan du ta utgangspunkt i stedet, innredningen, musikken, serveringen, bare bruk fantasien. (Bare ikke si ufrodelaktige ting om andre mennesker, da du ikke vet hvem som kjenner hvem.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå