Einz0r Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hei. Har en gammel platespiller som jeg gjerne skulle fått i bruk igjen. den kjører LP plater og har phono utgang. Når jeg kobler opp på et stereoanlegg så må jeg ta volumet på fullt for at det skal bli brukbar lyd. Trenger jeg bedre forsterker eller hva er problemet? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Av beskrivelsen høres det ut som du kopler platespilleren til en linjeinngang på anlegget. Platespillere må koples til Phono/riaa -inngangen. Har ikke stereoanlegget det, må du kople et eksternt riaa-trinn mellom platespilleren og forsterkeren. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jepp, signalet fra platespilleren er for lavt til å kjøres rett inn på en vanlig line-inngang. Det må forforsterkes først. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 takker for svar. jeg kopler bare rød og hvit-ledningen fra platespilleren inn i rød og hvit inngang på stereoanlegget. må nok ha en forsterker Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Du vil oppleve det samme hvis du plugger en el-gitar rett inn i line in på anlegget. Kommer knapt noe lyd ut, pga lavt signal fra gitaren. Signalet må forsterkes opp til "line level". Endret 31. juli 2010 av Bytex Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 må nok ha en forsterker Det trenger heldig vis ikke å koste så mye. Men det er en sammenheng mellom pris og kvalitet. Kan hende du synes f.eks denne til 299,- kr er bra nok. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 har prøvd å koble platespilleren til et Philips HTS3164 anlegg fortsatt lav lyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Har den en RIAA-forsterker da? Edit: Du må ha en RIAA-forsterker i tillegg til en vanlig forsterker. Endret 1. august 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Nei Philips HTS3164 har ikke platespillerinngang. Den RIAA-forsterkeren jeg linket til i forige post vil løse det. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) hva med en sanyo dcx233L. vil den fungere? har ikke mye peiling på dette Endret 1. august 2010 av Einz0r Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Veldig lite info om den sanyoen på nettet, men regner med den har platespillerinngang som alle(?) andre forsterkere/recivere fra den tiden. Men den har vel ingen linjeutgang, så den kan ikke koples til philips-anlegget. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) nei det går helt fint. jeg skal bare koble på noen høyttalere jeg har liggende. sanyo er faktisk samme merke som platespilleren tror den er like gammel også Endret 1. august 2010 av Einz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå