Gå til innhold

Hvor mange uke timer har allmenn påbygg?

Gjest Slettet+56132

14 stemmer

1. 1. Hvor mange uketimer har allmenn påbygg?

• 30 uke timer
      11
    • 35 uke timer
      0
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Jeg skal begynne på allmenn påbygg til høsten.

Mitt spørsmål er hvor mange uketimer er det på allmenn påbygg?

Etter et automatisk søk på Google så står hos noen de har 30 uke timer og hos andre så har 35 uke timer så jeg vet at en av dem er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på om du tar ett eller to programfag. Du trenger kun ett, og da blir det 30 timer. Jeg slapp unna med 25, siden jeg presset inn et programfag som egentlig ikke var tilbudt påbygg-elever, og det gikk utover timer i andre fag.

Norsk - 10 timer

Matematikk - 5 timer

Historie - 5 timer

Naturfag - 3 timer

Kroppsøving - 2 timer

Valgfritt programfag - 5 timer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det du mener med 1 eller 2 programfag er at vi får et obligatorisk programfag så kan vi velge et valgfritt ekstra programfag noe som gjør at det blir 35 timer i uka siden man tar 2 stk?

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at du kan ta et ekstra fag - enten fordi du er interessert i faget, må ha det for å komme inn på videre studier, vil ha realfagspoeng eller bare er litt smågal. Det var i hvert fall slik på den skolen jeg gikk på. Vi måtte velge ett programfag, men kunne velge ett til om vi ønsket det. Jeg tror dog ikke at det var en eneste som valgte to... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg takker for dine svar på dette. Så da er det slik at vi naturlig vil få 1 programfag noe som gir 30 timer i uka tilsammen. Hvis man frivillig ønsker et programfag til så økes det med 5 skoletimer og det vil da bli 35 timer i uka, hvis man har en grunn til at man vil ha et ekstra programfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...