mariant Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Fylte rundt år i går, og pappa kom innom med en LG 50PJ55N. Litt av en overgang fra en 28 tommer gammel tv Men - jeg har vanlig kabeltv med koaxialkabel til veggkobling. Trodde denne skulle koble til forsterkeren min (Onkyo TX-SR308), men der var det ikke noen inngang til koaxialkabelen - så denne koblet jeg rett til tv'en. I tillegg er tv'en og forsterkeren koblet sammen med hdmi. Lyden er ikke noe spesiellt å skryte av på tv'en. Er det noen mulighet for å koble lyden ned til forsterkeren - og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvis du har mulighet for lyd ut fra tven kan du bruke optisk/coaxial eller analog tilkobling fra tv til forsterkerns lyd-inngang. Lenke til kommentar
mariant Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Det er ikke noen analog lyd ut på tv'en, men det er en som heter Optical Ditigtal Audio Out. Jeg stikker ut og ser om jeg kan få tak i en kabel. Takk!! Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Til coaxial tilkobling trenger du bare en vanlig RCA (hvit eller rød han>han plugg) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Nyere LG-tver har kun optisk lydutgang. EDIT: Stort sett. Endret 31. juli 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
mariant Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Nyere LG-tver har kun optisk lydutgang. EDIT: Stort sett. Ja - min tv har bare optisk ut. Jeg har koblet opp med en optisk kabel, men jeg får ikke noe lyd fra forsterkeren. Får ikke opp menyen fra forsterkeren opp på tv heller. Det er sikkert en innstilling på forsterkeren som må endres, men jeg synes ikke dette var så brukervennlig. Det hadde kansje vært mulig for meg hvis menyen til forsterkeren vises på tv'en. Sukk - dette er ikke lett for noen som ikke har vært borti det i det hele tatt... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Optisk kabel er kun lyd en vei. Du må velge korrekt inngang på forsterkeren. Lenke til kommentar
mariant Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Optisk kabel er kun lyd en vei. Du må velge korrekt inngang på forsterkeren. Jeg har koblet ledningen fra tv inn i Opt2, og valgt Opt2 som inngang på forsterkeren. Har 2 valg under "Digital lyd ut" på tv'en - Auto og PCM. Har prøvd begge, men fremdeles ikke noe lyd fra tv til forsterker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 BAre for å være sikre, du har prøvd å skru opp lyden på forsterkeren? TV-sendinger har ofte ganske lavt volum. Hva står det i displayet på forsterkeren, er det noe som indikerer at den får/ikke får lyd? Lenke til kommentar
mariant Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Litt flaut... Det var den optiske kabelen som ikke sto skikkelig inne i forsterkeren... Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå