TheaLinnea Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Bibelen beskriver begivenheter og forhold som kjennetegner denne viktige tidsperioden. «Tegnet» på de siste dager er sammensatt av flere trekk. Oppfyllelsen krever derfor at alle disse trekkene gjør seg tydelig gjeldende i løpet av én periode i historien. De forskjellige trekkene ved tegnet er nedtegnet i Matteus 24 og 25, Markus 13 og Lukas 21. Det blir gitt ytterligere detaljer i 2. Timoteus 3: 1—5, 2. Peter 3: 3, 4 og Åpenbaringen 6: 1—8. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Når disiplene spurte om tegnene på de siste dager... hva svarte han på da? Den store trengsel i Judea (Matteus) Når dere ser at det motbydelige som ødelegger, det som profeten Daniel har talt om, står på det hellige sted forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene...Men be om at dere slipper å flykte om vinteren eller på sabbaten. For da skal det komme en trengselstid så stor som det aldri har vært siden verdens begynnelse og fram til i dag, og heller aldri skal bli...Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes. Jerusalem og jøde folkets ende (Lukas) Når dere ser Jerusalem kringsatt av hærer, da skal dere vite at byen snart blir lagt øde. Da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene, de som er i byen, må komme seg ut, og de som er ute på landet, må ikke gå inn i byen. For straffens tid er kommet, da alt som står skrevet, skal oppfylles. Ve dem som venter barn og dem som gir bryst i de dager! For det skal bli stor nød i landet; vreden skal ramme dette folket. De skal falle for sverd og bli bortført til alle folkeslag som fanger. Den store trengsel i Judea (Markus) Men når dere ser det motbydelige som ødelegger, stå der det ikke skulle stå forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene....For i de dager skal det komme en trengselstid som det aldri før har vært, fra Gud i begynnelsen skapte verden og fram til i dag, og heller aldri skal bli. Om ikke Herren forkortet de dagene, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for deres skyld som han har utvalgt, har han forkortet de dagene. Om noen da sier til dere: 'Se, her er Messias!' eller: 'Se, der er han!' så tro det ikke! For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre tegn og under for om mulig å føre de utvalgte vill. Vær på vakt! Jeg har sagt dere alt på forhånd. Når Menneskesønnen kommer Men i de dager, etter denne trengselstiden, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes. Tempelet, Jerusalems og Judeas undergang i det første århundre Den jødiske verdens ende Bibelen beskriver begivenheter og forhold som kjennetegner denne viktige tidsperioden. «Tegnet» på de siste dager er sammensatt av flere trekk. Oppfyllelsen krever derfor at alle disse trekkene gjør seg tydelig gjeldende i løpet av én periode i historien. De forskjellige trekkene ved tegnet er nedtegnet i Matteus 24 og 25, Markus 13 og Lukas 21. Det blir gitt ytterligere detaljer i 2. Timoteus 3: 1—5, 2. Peter 3: 3, 4 og Åpenbaringen 6: 1—8. Ja, er du ikke enig i at Jesus Kristus snakket om Tempelet, Jerusalems og Judeas undergang, som fant sted år 70 ? Eller at den stor horen i Åpenbaringen er det jødiske trosamfunnet, de kristne gikk ut i fra. Fordi det jødiske trosamfunnet var utro med de syv herodianske konger og ikke godtok Kongen Jesus Kristus. Endret 11. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kongen Jesus? Si meg, hvor tar du alt dette fra? Dette er jo myter i den kristne tro og du, i all din religiøse kåthet der du står med hodet oppe i tolvfinger tarmen til den fiktive guden din, tror at disse mytene er den klareste sannhet... Ignoranse slutter nok aldri å forbløffe meg, for hvor i all verden var det denne jesus figuren var konge hen? Og ikke kom med bibelen, for du tror jo ikke på bibelen og tror at den fiktive eventyr helten jesus kunne blitt jugd om rundt leirbål den dag i dag. Han var definitivt ikke konge i jødeland ihvertfall, de tok jo knekken på ham egenhendig, så den kongs tanken må du nok lenger nord enn Norge med.... Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 13:57' timestamp='1281355039' post='16049843] [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 12:50' timestamp='1281351053' post='16049553] Ifølge jødene, så er det kristne bildet helt feil. Edit: Sjokkerte meg ikke at du ikke svarte på mine spørsmål. Ja er det merkelig ? Og hva spiller det for rolle ? PS: Du rettet dine spørsmål til Romeren "Det jødiske Guds bildet er og blir feil. Jesus Kristus har klart og tydelig vist hvordan Gud egentlig tenker og føler. Det finne ingen grunn til å tro at det er anderledes." - her virket det for meg at du svarte på mitt synspunkt. Poenget er at jødene har like mye rett som du har. Det finnes flere tusen religioner i verden. Og alle har en ting til felles, og det er at deres Gud(er) er den eneste sanne, og alle andre religioner tar feil. Hva gjør din religion mer rett enn dem andre? Den eneste grunnen til at du er kristen, er fordi du er født inn i det! Hadde du blitt født ett annet sted, så kunne du blitt muslim/buddist/hindu/jøde/Jainist/sikhist/OSV! Og da hadde du stått for den religionen like sterkt som du står for kristendommen nå. Om du hadde tenkt litt, så ville du skjønt at noe ikke stemmer. Venter fremdeles på svar IHS. Vær så snill å prøv å overbevis meg. Du kommer ingen vei med en setning Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 11:58' timestamp='1281347901' post='16049368] For litt siden så hørte jeg en andakt som fikk meg til å tenke. Hun fortalte om da Josva tok over ledelsen av israelittene etter Moses død. Gud fortalte dem om byen Jerriko der folket tilba "feil" gud og drev med menneskeofring. Så Gud gav dem beskjed om å drepe alle menn, kvinner og barn i byen og overta herredømmet. Da jeg hørte det ble jeg litt forskrekket, for bare noen år tidligere hadde Moses mottatt de ti bud, som inneholder "5.Du skal ikke slå i hjel" og det som er sentralt i kristendomsk etikk som er at du skal elske din neste og din fiende. Det virker så helt galt at alle i byen døde(unntatt 1 dame), inkludert småbarn som ikke har fått sagt sin mening. Den landsbyen, og flere andre, gjør lite galt eller vondt med hverandre, eller andre. Dem som har sin oppvekst der, lærer bare om sin Gud, og får ikke høre et ord om "den virkelige Gud" av sine kjente, eller av Gud selv. De er derfor dømt til å tro på deres lokale gud, og de er lykkelige med den troa. Menneskeofring var noe som var akseptert i deres landsby. 1)Hvorfor fremstår Gud som en tilhenger og makt-desperat skaper som rett og slett dreper de som ikke tror på ham? Trodde Gud elsket alle, men han dreper jo dem som er lykkelige og ikke gjør noen skade bare fordi de tilber feil gud. Jeg synes det er gode spørsmål du kommer med og at de er riktige å stille. Det er ikke hyggelig å lese disse stedene og jeg synes vi som kristne skal være ærlige å si at det er ting vi ikke liker eller forstår bakgrunnen for i bibelen. På samme måte som det går an å undre seg over det gode, skapelse, frelse og Gud som vesen går det og an å si at det er handlinger og reaksjoner som denne jeg ikke forstår. Så tenker jeg at det nok er lett å blande Guds lov og kardemommeloven, om man ikke helt vet hva det går i. Fortellingen om skapelsen viser at mennesket er skapt av Gud og til å leve nært til ham. Det er det forholdet som fungerer og som gir mennesket sin rette sammenheng. Alt annet er en falsk frihetsfølelse som ikke holder i lengden - og da forbi døden. Guds lov, eller de ti bud, er oppsummert i det doble kjærlighetsbudet - "Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og all din kraft og din neste som deg selv". Dette er en god ramme som ikke gir mennesket full autonom frihet, men en riktig frihet under ansvar overfor Gud. Et forhold som fungerer og som gir mennesket sin rette sammenheng i forhold til sin skaper. Syndefallet handler om at mennesket bryter denne rammen og ikke vil stå til ansvar for noen. Dette er en falsk frihetsfølelse som ikke holder i lengden - verken i dette livet eller ut over døden. Mennesket har ikke "ryggrad" nok til en slik frihet, mennesket er ikke Gud, og har heller ikke liv i seg selv slik Gud har det. Avskåret fra Gud er mennesket i realiteten dødt. Dette er bakgrunnen for disse historiene du nevner. Israels historie i GT er historien om Guds arbeid med å få alle mennesker tilbake til seg, til Livet, ikke bare Israel. Jeg tror derfor perspektivet er en forutsetning for å forstå historiene - alle var i utgangspunktet fortapt - døde i egentlig forstand - slik de lever uten Gud. Det skjedde ikke først da Gud drepte dem, men fordi de lenge før hadde vendt seg fra ham som har og gir Livet. Å være snill og grei er viktig - om de nå var det - Paulus sier at det er bedre at de som ikke har Guds lov (altså ikke-jøder) gjør det den sier, enn å ha Guds lov og ikke leve etter den. Men jeg tror ikke det var det det sto om her. Jerikoas innnbyggere var Guds motstandere og når Israel holder seg til Gud er det han som styrer utfallet. Det vises og ved at paktikisten - Guds trone" - bæres rundt byen. [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 11:58' timestamp='1281347901' post='16049368] Hvis du ser på det store bildet, så virker Gud ond mot menneske i sammenligning med satan i antall menneskedrap. Steve Wells fant ut hvor mange drap som Gud og Satan utførte i bibelen, og kom frem til Gud: 2,391,421 Satan: 10 Det var tall som han kom frem til når bibelen oppgav en eksakt tall, men når han tok med total utslettelse og slikt, kom han frem til ca: Gud: 33 mill. Satan: fremdeles 10. Det hele ser helt feil ut. Gud elsker hver og en av oss? Ja, jeg tror det. Jeg tror det var slik da og at det er slik nå. Men vi skal jo ikke være blind for de kulturelle sidene ved bibeltekstene, og det tidsrommet på minst 3700 år som er gått siden de første ble skrevet. Det var andre og tøffere tider og det vises i mange ting i tekstene. Dessuten var det en helt annen kollektiv tenkning da enn nå. I GT var det noen få ledere og profeter, ellers var det "folket". De trodde kollektivt og vendte seg vekk kollektivt. Slik er det nok med "de andre" og, det å dyrke andre guder var noe man gjorde kollektivt. Straffen blir derfor og kollektiv. Er Gud ond når han straffer synd? Tenk over dette - er forbryteren tilfreds med å bli avslørt og dømt til fengsel? Vil forbryteren oppleve det som at politi og rettsvesen er gode eller "onde"? [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 11:58' timestamp='1281347901' post='16049368] Noe annet jeg ikke finner svar på, er det at bibelen sier at de som ikke tror på Jesus, vil havne i helvete. Helvete er jo flott beskrevet i bibelen som ”et mørkt sted, med ild, svovel, en ovn av ild og lavasjøer. I helvete er det gråt og tenners gnitsel, tårer og evig pine for de sjeler som er dømt til å bo der..” 2) Så det betyr at alle de fattige som bor på rismarkene i thailand, nomadene i Khirgistan, 1,2 mrd muslimer, 1 mrd hinduer, 500 mill buddister osv, vil alle oppleve evig pine med ild, svovel, lavasjøer, tårer osv? God loves us. Jeg har ikke svaret på hvordan det går med alle som aldri har hørt evangeliet. Men jeg nevnte Paulus over her - det han sier er (Rom 2,6-15): "Han skal lønne enhver etter det han har gjort: De som utrettelig gjør det gode og søker ære, herlighet og uforgjengelighet, skal få evig liv. Men de som bare tenker på seg selv, som lar seg lede av uretten og er ulydige mot sannheten, har vrede og harme i vente. Trengsel og angst skal komme over hvert menneske som gjør det onde, jøde først og så greker. Men herlighet, ære og fred skal den få som gjør det gode, jøde først og så greker. For Gud gjør ikke forskjell på folk. Alle de som syndet uten å ha loven, skal gå fortapt uten loven. Og alle de som syndet og hadde loven, skal dømmes etter loven. For ikke de som hører lovens ord, blir rettferdige for Gud, men de som gjør det loven sier, skal godtas som rettferdige. For når hedninger som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. De viser med dette at lovens krav står skrevet i deres hjerter. Om det vitner også deres egen samvittighet, når deres tanker enten anklager eller forsvarer dem." I min tro stoler jeg på Guds rettferdige dom for alle, meg selv og alle som har eller ikke har hørt evangeliet. I det ligger det ikke noe ønske om at "de andre" skal gå fortapt, tvert om. Men dommen ligger ikke til meg, eller noen andre kristne. [quote name=Magnus ' date=' 9. august 2010 - 11:58' timestamp='1281347901' post='16049368] Det innebærer også samme etterliv for meg. Som nevnt i et annet emne tidligere så prøvde jeg å bli kristen i 3 år. Jeg ble bedt for, deltok på alle slags mulige kristne hendelser. Jeg forsøkte å be, og ble forsøkt healing på (null resultater). Kort sagt, jeg gjorde meg så åpen til å bli kristen som mulig. Men ikke et tegn fra Gud, ingen ting fikk meg til å endelig få troa, selv om jeg virkelig ville. Jeg måtte da le litt når IHS sa til meg at ”det er ikke sånn man blir kristen.” 3) Hvor vanskelig skal det være? Så selv mennesker som meg, som er gode mennesker, og vil tro på Gud, må til helvete og oppleve evig pining. Det kan jeg kalle et lite bra fungerende system. Ba du om tilgivelse for din synd og om Gud nåde over ditt liv? Kan muligens være at jeg misforstod det første svaret ditt, men det vil være fordi det var mye informasjon for meg å håndtere, og jeg fikk ikke noe konkret svar ut av det. Er det korte svaret ditt at Gud, under sitt arbeid med å få alle mennesker tilbake til seg, drepte dem som ikke trodde på ham, fordi det å ikke tro på Gud er det samme som å være død? 1) Hva er din definisjon på død i den sammenhengen? Jeg føler meg veldig levende. 2) Hvorfor driver ikke Gud fremdeles med slikt? I det andre svaret ditt, så håper jeg inderlig at du har rett med Guds rettferdige dom for alle. Men det krasjer jo med andre deler av bibelen hvor det står det jeg siterte i spørsmålet mitt med at de som ikke tror på Jesus Kristus vil havne i helvete. 1) Stoler du på alt bibelen sier? 2) Hvis ja, hvordan kan du forklare de flere hundre motsigelsene? 3) Hvis nei, hva får deg til å velge hva du vil tro på? Nei jeg bad ikke om ” tilgivelse for din synd og om Gud nåde over ditt liv”. Jeg kan være åpen og si at bønnen min var noe slik som dette: ”Gud, jeg prøver og prøver å tro på deg, for mitt største ønske er å være under din makt. Men selv hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg ikke å trå inn i ditt rike. Derfor ber jeg deg om å gi meg et tegn på at du eksisterer. Jeg lover å verve mitt liv til deg om du hjelper meg.” Jeg fikk ikke noe tegn. Jeg ble faktisk trukket lengre vekk fra troen. Jeg syntes det blir for teit og ulogisk det at man må følge en oppskrift for å bli kristen, slik som du og IHS retter mot. Jeg kjenner faktisk et par kristne som aldri har bedt, så de har aldri bedt om det du spurte om. De tenker aldri over kristendommen, men kaller seg selv kristne antageligvis bare fordi deres dominerende sosiale sirkel gjør det. Det heter nok ”tro” fordi du må ende opp med å tro på at Gud finnes, aldri vite at han finnes. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Når disiplene spurte om tegnene på de siste dager... hva svarte han på da? Den store trengsel i Judea (Matteus) Når dere ser at det motbydelige som ødelegger, det som profeten Daniel har talt om, står på det hellige sted forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene...Men be om at dere slipper å flykte om vinteren eller på sabbaten. For da skal det komme en trengselstid så stor som det aldri har vært siden verdens begynnelse og fram til i dag, og heller aldri skal bli...Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes. Jerusalem og jøde folkets ende (Lukas) Når dere ser Jerusalem kringsatt av hærer, da skal dere vite at byen snart blir lagt øde. Da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene, de som er i byen, må komme seg ut, og de som er ute på landet, må ikke gå inn i byen. For straffens tid er kommet, da alt som står skrevet, skal oppfylles. Ve dem som venter barn og dem som gir bryst i de dager! For det skal bli stor nød i landet; vreden skal ramme dette folket. De skal falle for sverd og bli bortført til alle folkeslag som fanger. Den store trengsel i Judea (Markus) Men når dere ser det motbydelige som ødelegger, stå der det ikke skulle stå forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene....For i de dager skal det komme en trengselstid som det aldri før har vært, fra Gud i begynnelsen skapte verden og fram til i dag, og heller aldri skal bli. Om ikke Herren forkortet de dagene, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for deres skyld som han har utvalgt, har han forkortet de dagene. Om noen da sier til dere: 'Se, her er Messias!' eller: 'Se, der er han!' så tro det ikke! For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre tegn og under for om mulig å føre de utvalgte vill. Vær på vakt! Jeg har sagt dere alt på forhånd. Når Menneskesønnen kommer Men i de dager, etter denne trengselstiden, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes. Tempelet, Jerusalems og Judeas undergang i det første århundre Den jødiske verdens ende Bibelen beskriver begivenheter og forhold som kjennetegner denne viktige tidsperioden. «Tegnet» på de siste dager er sammensatt av flere trekk. Oppfyllelsen krever derfor at alle disse trekkene gjør seg tydelig gjeldende i løpet av én periode i historien. De forskjellige trekkene ved tegnet er nedtegnet i Matteus 24 og 25, Markus 13 og Lukas 21. Det blir gitt ytterligere detaljer i 2. Timoteus 3: 1—5, 2. Peter 3: 3, 4 og Åpenbaringen 6: 1—8. Ja, er du ikke enig i at Jesus Kristus snakket om Tempelet, Jerusalems og Judeas undergang, som fant sted år 70 ? Eller at den stor horen i Åpenbaringen er det jødiske trosamfunnet, de kristne gikk ut i fra. Fordi det jødiske trosamfunnet var utro med de syv herodianske konger og ikke godtok Kongen Jesus Kristus. Kongen Jesus? Si meg, hvor tar du alt dette fra? ... GT > "Rop høyt av glede, Sions datter, bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel, på den unge eselfolen." Når Jesus Kristus red inn i Jerusalem på et esel år 33. Så var det for å si at Han var deres konge. Det var også derfor romerne satte en tornekrone på hode Hans, for å gjøre narr av det Han hadde sagt. Endret 13. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Ateisten Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 GT > "Rop høyt av glede, Sions datter, bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel, på den unge eselfolen." Når Jesus Kristus red inn i Jerusalem på et esel år 33. Så var det for å si at Han var deres konge. Det var også derfor romerne satte en tornekrone på hode Hans, for å gjøre narr av det Han hadde sagt. Har du andre kilder enn bibelen å vise til her? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 GT > "Rop høyt av glede, Sions datter, bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel, på den unge eselfolen." Når Jesus Kristus red inn i Jerusalem på et esel år 33. Så var det for å si at Han var deres konge. Det var også derfor romerne satte en tornekrone på hode Hans, for å gjøre narr av det Han hadde sagt. Har du andre kilder enn bibelen å vise til her? Antageligvis ikke. Slik som det er så bra vist med et bilde jeg fant på "tenklitt" sin blogg. Fungerer ikke å legge til hverken lenke, bilde eller media for meg i dag, så poster hele adressen. http://4.bp.blogspot.com/_u5OxywpBvHI/TFfk-nHkFTI/AAAAAAAAAB0/DpRk1I5vaDM/s1600/sirkel+fornuft+-+Kopi.jpg Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Er det andre kilder til at Jesus ble henrettet i Jerusalem av Pontius Pilatus du leter etter? Lenke til kommentar
Ateisten Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) [quote name=Magnus ' date='14. august 2010 - 00:09' timestamp='1281737352' post='16073288] Antageligvis ikke. Slik som det er så bra vist med et bilde jeg fant på "tenklitt" sin blogg. Fungerer ikke å legge til hverken lenke, bilde eller media for meg i dag, så poster hele adressen. http://4.bp.blogspot.com/_u5OxywpBvHI/TFfk-nHkFTI/AAAAAAAAAB0/DpRk1I5vaDM/s1600/sirkel+fornuft+-+Kopi.jpg Det er jo religion i et nøtteskall Men det kunne jo være at vedkommende hadde en ekstern kilde (selv om jeg tviler på dette). Er det andre kilder til at Jesus ble henrettet i Jerusalem av Pontius Pilatus du leter etter? Har du det? Endret 13. august 2010 av Ateisten Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hva med den romerske senatoren og historikeren Tacitus? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 1. Hvorfor vil ikke Gud helbrede amputerte? Gud har gitt menneske fritt valg, menneskene har selv valgt amputasjon. 2. Hvorfor er det så mange mennesker som sulter i vår verden? Fordi det ikke er nok mat. 3. Hvorfor krever Gud død over så mange uskyldige mennesker i Bibelen? De er ikke uskyldige. 4. Hvorfor inneholder Bibelen så mye anti-vitenskapelig tøv? Det er det vitenskaplige som er tøv. 5. Hvorfor er Gud en så stor talsmann for slaveri i Bibelen? Fordi han er snill. 6. Hvorfor skjer dårlige ting med gode mennesker? For å gi dem en lærepenge. 7. Hvorfor etterlot ikke noe av Jesu mirakler i Bibelen bevis? Fordi kristne trenger ikke bevis på Guds eksistens. 8. Hvordan forklarer vi det faktum at Jesus aldri har vist seg for deg? Han har det, han er over alt. 9. Hvorfor vil Jesus at du skal spise hans legeme og drikke hans blod? Fordi da blir man en del av jesus. 10. Hvorfor blir kristne skilt i samme tempo som ikke-kristne? På grunn av de progravatiske syntesene i dagens demokratiske samfunn. Lenke til kommentar
Ateisten Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Hva med den romerske senatoren og historikeren Tacitus? Den godeste Tacitus sine opplysninger om Kristus baserer seg på rykter og muntlig tradisjon, og er skrevet nesten 80 år etter at Jesus skal ha blitt henrettet. Fikk du med deg det andre han skrev? Han skrev: "…for øyeblikket var denne skadelige overtro drevet tilbake, dog brøytet den seg igjen vei, ikke bare i Judea som var utgangspunktet for dette onde, men også i hovedstaden [Roma] hvor alt mulig avskyelig og skammelig fra alle verdens steder samler seg og vinner tilhengere." Ikke så ulikt mye av det Josefus nevner i sine verker. Men det bryr du deg lite om, ikke sant? 1. Hvorfor vil ikke Gud helbrede amputerte? Gud har gitt menneske fritt valg, menneskene har selv valgt amputasjon. 2. Hvorfor er det så mange mennesker som sulter i vår verden? Fordi det ikke er nok mat. 3. Hvorfor krever Gud død over så mange uskyldige mennesker i Bibelen? De er ikke uskyldige. 4. Hvorfor inneholder Bibelen så mye anti-vitenskapelig tøv? Det er det vitenskaplige som er tøv. 5. Hvorfor er Gud en så stor talsmann for slaveri i Bibelen? Fordi han er snill. 6. Hvorfor skjer dårlige ting med gode mennesker? For å gi dem en lærepenge. 7. Hvorfor etterlot ikke noe av Jesu mirakler i Bibelen bevis? Fordi kristne trenger ikke bevis på Guds eksistens. 8. Hvordan forklarer vi det faktum at Jesus aldri har vist seg for deg? Han har det, han er over alt. 9. Hvorfor vil Jesus at du skal spise hans legeme og drikke hans blod? Fordi da blir man en del av jesus. 10. Hvorfor blir kristne skilt i samme tempo som ikke-kristne? På grunn av de progravatiske syntesene i dagens demokratiske samfunn. Hehehe 1 Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hva med den romerske senatoren og historikeren Tacitus? Den godeste Tacitus sine opplysninger om Kristus baserer seg på rykter og muntlig tradisjon, og er skrevet nesten 80 år etter at Jesus skal ha blitt henrettet. Kildeløs påstand. Fikk du med deg det andre han skrev? Han skrev: "…for øyeblikket var denne skadelige overtro drevet tilbake, dog brøytet den seg igjen vei, ikke bare i Judea som var utgangspunktet for dette onde, men også i hovedstaden [Roma] hvor alt mulig avskyelig og skammelig fra alle verdens steder samler seg og vinner tilhengere." Ikke så ulikt mye av det Josefus nevner i sine verker. Men det bryr du deg lite om, ikke sant? En romer og en jøde som er imot kristnedommen? Hæ? De omvendte skrev jo evangelier. For å gjøre det helt klart: Det er ingen annerkjente publiserende historikere som ikke tror at Jesus ble henrettet. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 6. Hvorfor skjer dårlige ting med gode mennesker? Fordi han vil more seg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 For å gjøre det helt klart: Det er ingen annerkjente publiserende historikere som ikke tror at Jesus ble henrettet. Godt sagt ! Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Morsomt hvordan all forskning som angår medisin og helse blir tatt i mot med åpne armer, men utelukkende all forskning som på noen måte kan utfordre kristendommen kategorisk blir avvist. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 For å gjøre det helt klart: Det er ingen annerkjente publiserende historikere som ikke tror at Jesus ble henrettet. Godt sagt ! Vel, nå var vel heller påstanden at Jesus var konge. Og det er det heller ingen anerkjente publiserende historikere som mener. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 For å gjøre det helt klart: Det er ingen annerkjente publiserende historikere som ikke tror at Jesus ble henrettet. Godt sagt ! Vel, nå var vel heller påstanden at Jesus var konge. Og det er det heller ingen anerkjente publiserende historikere som mener. Og hvorfor trodde du Han ble henrettet, cuadro ? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Fordi han drev vantro og skapte opptøyer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå