Warz Skrevet 31. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Problemet mitt er at PCen min lager utrolig mye støy på lydkortet. Når det leses fra disken høres det veldig godt, men det høres uansett og jeg er nødt til å høre på "bråkete" sanger for å ikke legge merke til den forferdelig støyen som kommer. Så det jeg tenkte var å kjøpe meg et USD lydkort, hvis noen har noen gode tips? Vil jo kunne spille litt høy musikk (ikke hodetelefoner, jeg har høytalere). Det viktigste er at kvaliteten blir bra og at jeg slipper å høre støy. En annen ting som hadde vært fordel var om det var mulighet for sånn "auto tune" (har hørt man må ha et spesielt lydkort for å bruke det), men ikke noe krav! Endret 3. august 2010 av Warz Lenke til kommentar
Warz Skrevet 12. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2010 Skal vi tørre å ta en bump her eller åssen er det? Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. august 2010 Rapporter Del Skrevet 18. august 2010 Har du sjekket om PC-høytalerene/forsterker har en TOSLINK eller SPDIF inngang? I så fall trenger du bare en slik kabel for å overføre lyden digitalt. Eksterne lydkort finnes det nok av. Alt fra rimelige modeller til 2-300,- som er ok til PC-høytalere, og hele veien opp til mer seriøse saker som Abrahamsen V6.0 (3400,-) eller Hegel HD10 (~7000,-) Med litt info om stereoanlegget ditt er det lettere å anbefale en passende løsning. Med auto-tune regner jeg med at du mener romkorreksjon? Dette finnes i både Vista og Win7, og finnes under egenskapene til utenhet for lyd. Jeg har ennå ikke sett at denne fungerer når lyden kjøres digitalt ut fra PC, men det kan være at det bare er kortene jeg har vært borti som ikke støtter den kombinasjonen. Med analog lyd ut derimot, dukker funksjonen opp under "Enchancements". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå