Gå til innhold

Holder dette skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm blir i det minste laget tatt i betraktning dagens utvalg av både mid range og rimeligere skjermkort

men det spørs jo hva du skal bruke pcen til, hvis det er gaming så ville jeg minst godt for et 5770 eller prøve å finne et brukt/billig gts 250 og oppover hvis du sverger til nividia, hvis du ikke vil spandere på deg nyeste generasjon skjermkort

Et anbefalt skjermkort som står i stil til det oppsettet du lenker til etter min mening må være i 5850 klassen

eller anbefaler jeg nividias gtx465 som går for under 2 lapper og er et glimrende mid range kort

8800 som du linker til er velflere generasjoner gammelt nå og vil få store problemer med nyere/kommende spill på ok oppløsninger

Endret av Maxibull
Lenke til kommentar

Men med 2gb ddr2 ram, så holder ikke. Må da kjøpe 2gb mere for typ 500kr.

Disse vil da være utdatert raskt.

Så dette blir jo tapsinvestering.

Så du mener at jeg heller burde oppgradert et skjermkort til rundt 2-3000 heller??

Hva med psu? Hvor stor bør jeg ha??

Lenke til kommentar

Hvor stor PSU du behøver, kommer an på hvilket skjermkort du skal ha. Kliner du til med et skjermkort til 3000, kan du likegodt kjøpe ny PSU med en gang også. Jeg har et gts 8800 512 mb fabrikkoverklokket kort av merke MSI, som du kan få kjøpt - blåst reint for støv for en time siden.

Lenke til kommentar

Tja... blås ca 2k på skermkort: feks 5850/460gtx

Kjøp en dugendes psu 7-900 og legg til 2gig ddr2 av billigste type.

Treng du mer kraft etterhvert så har du et fint grunnlag og oppgradere på.

Hjelper godt om du forteller hva du bruker maskina på.

EDIT: så ikke at du hadde bare 450w psu på første post, men q6600 er jo en fin cpu for overklokking som holder plenty til de fleste spill.

Den blir hvertfall ikke flaskehals for et skjermkort i 2k klassen!

Eksempel på psu:

https://prisguiden.no/produkt/83116

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...