Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannkjøttet har trekt seg oppover

Gjest Tannproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Tannproblemer

Heisann..

Gradevis har tannkjøttet mitt begynt å "forsvinne" oppover i munnen, dette gjelder dog kun på den ene tannen (tann nummer fra fortennene, den lengte og mest spisse tannen).

Nå kan jeg faktisk kjenne enden av tannen med negelen når jeg tar på den. er dette ett vanlig problem?

kan rett og slett tannen bare "falle" ut, eller er røttene på disse tennene plassert lengre opp enn det jeg kjenner med negelen?

Vet nok at spørsmålet kommer opp, ja jeg snuser :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, tenna dine kan falle ut hvis du ikke passer på tannkjøttet ditt. Gjetter på at du kanskje har litt blødende tannkjøtt til tider? Det er i såfall betennelse i tannkjøttet ditt som i tillegg til å være dårlig for tenna (de faller ut), gjør at du blir mer utsatt for hjerteproblemer.

Ting som kan hjelpe (om du ikke gjør det fra før):

• Puss tenna to ganger om dagen
  • Bruk tanntråd en gang om dagen
  • Bruk munnvann
  • Slutt å snuse

Det kan også være en god ide å dra til tannlegen for å fjerne alt som er av tannstein så får du mye bedre effekt av å bruke tanntråd osv.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3668971.ece

Folk som har dårlig tannkjøtt har økt risiko for å utvikle hjertesykdommer og diabetes, fordi betennelser i kroppen bidrar til å tette blodårene, konkluderer forskerne i siste utgave av British Medical Journal.
Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Gjest Tannproblemer

Har ikke begynt å råtne nei, er helt friskt, blør ikke fra tannkjøttet i det hele tatt. tror ihvertfall selv at jeg har god tannhygiene, pusser tennene somregel etter hvert måltid og på kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...