Gjest Tannproblemer Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Heisann.. Gradevis har tannkjøttet mitt begynt å "forsvinne" oppover i munnen, dette gjelder dog kun på den ene tannen (tann nummer fra fortennene, den lengte og mest spisse tannen). Nå kan jeg faktisk kjenne enden av tannen med negelen når jeg tar på den. er dette ett vanlig problem? kan rett og slett tannen bare "falle" ut, eller er røttene på disse tennene plassert lengre opp enn det jeg kjenner med negelen? Vet nok at spørsmålet kommer opp, ja jeg snuser Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Jepp, tenna dine kan falle ut hvis du ikke passer på tannkjøttet ditt. Gjetter på at du kanskje har litt blødende tannkjøtt til tider? Det er i såfall betennelse i tannkjøttet ditt som i tillegg til å være dårlig for tenna (de faller ut), gjør at du blir mer utsatt for hjerteproblemer. Ting som kan hjelpe (om du ikke gjør det fra før): Puss tenna to ganger om dagen Bruk tanntråd en gang om dagen Bruk munnvann Slutt å snuse Det kan også være en god ide å dra til tannlegen for å fjerne alt som er av tannstein så får du mye bedre effekt av å bruke tanntråd osv. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3668971.ece Folk som har dårlig tannkjøtt har økt risiko for å utvikle hjertesykdommer og diabetes, fordi betennelser i kroppen bidrar til å tette blodårene, konkluderer forskerne i siste utgave av British Medical Journal. Endret 31. juli 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Snusing + overpussing av tanna gir desverre slike resultater. er det begynt å råtne i området , eller er det bare åpent med frisk tann ? Lenke til kommentar
Gjest Tannproblemer Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Har ikke begynt å råtne nei, er helt friskt, blør ikke fra tannkjøttet i det hele tatt. tror ihvertfall selv at jeg har god tannhygiene, pusser tennene somregel etter hvert måltid og på kvelden. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Bruker du tanntråd? Vanlig tannpussing fjerner ikke tannstein så veldig bra, og det er den som får tannkjøttet til å trekke seg tilbake. Evt så er det rett og slett snusingen din som er problemet. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Gå til tannlegen. Du vil få langt bedre svar enn all synsing vi kan komme med. Og du vil få konkrete råd om hva du bør gjøre for å få bedre vaner og redde tennene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå