Gå til innhold

Nytt minnekort til HTC Desire

Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-125302

Hei,

Jeg skal kjøpe meg et nytt minnekort til min Desire telefon. Slik jeg har forstått det så støtter telefonen opp til 32GB SDHC minnekort, men det står ikke hva slags class. Etter å ha googla litt og lest på wikipedia så har jeg lært at jo høyere class minnekortet har, jo raskere skrive- og lesehastigheter får man. Prisforskjellen på et class 2 og et class 10 kort er ganske stor på komplett.no og lignende sider, selv om lagringskapasiteten er den samme.

Spørsmålet mitt er da om det er noen vits å bruke penger på et class 10 kort? Kan telefonen utnytte dette fullt ut eller blir den da flaskehalsen? Når man denne hastigheten kun hvis man bruker kortet i en kortleser i PC-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg skal kjøpe meg et nytt minnekort til min Desire telefon. Slik jeg har forstått det så støtter telefonen opp til 32GB SDHC minnekort, men det står ikke hva slags class. Etter å ha googla litt og lest på wikipedia så har jeg lært at jo høyere class minnekortet har, jo raskere skrive- og lesehastigheter får man. Prisforskjellen på et class 2 og et class 10 kort er ganske stor på komplett.no og lignende sider, selv om lagringskapasiteten er den samme.

Spørsmålet mitt er da om det er noen vits å bruke penger på et class 10 kort? Kan telefonen utnytte dette fullt ut eller blir den da flaskehalsen? Når man denne hastigheten kun hvis man bruker kortet i en kortleser i PC-en?

Mitt inntrykk er at det ikke har noe å si på ytelse/fart på telefonen men at du raskere får overført store filer fra PC til minnekort....trur eg....

Lenke til kommentar

Tror heller ikke det er nødvendig i mobiltelefoner, på et foto/video kamera kan det være greit med litt speed i minnekortet for og kunne ta flere bilder raskt etterværandre uten og måtte vente på at kamera skriver til kortet. Så på telefoner, så støtter jeg inntrykket til posten over. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...