Wiralna Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hallo. Jeg prøver på å hjelpe kameraten min med å kjøpe ny PC, men jeg er ikke helt sikker på om komponentene passer sammen eller ikke. Legger inn en liste under. Hvis noen finner noe som ikke passer inn, eller noe som er bedre til ca. samme pris, vennligst si ifra Listen: Kabinett Hovedkort, prosessor og RAM PSU Skjermkort Harddisk CPU-kjøler(Kan byttes mot en bedre, fleksibel på pris) På forhånd takk til alle som svarer Lenke til kommentar
BAT Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Kommentar til hovedkort, cpu og minne. Pakken til Komplett er ikke helt oppdatert. Du får en litt raskere cpu og et mye nyere hovedkort for litt mindre penger. Link til Handlevogn hos Komplett Harddisk. WD sin green serie er god til lagring men den er treg sammenlignet med andre disker på 1 TB. Samsung Spinpoint F3 1TB er en god og rask disk til samme pris som WD sin disk. Link Endret 31. juli 2010 av BAT Lenke til kommentar
Wiralna Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Handlevognen din funket visst ikke å åpne, men jeg har plukket ut ny prosessor, hovedkort og RAM. Det er vel ingen kompatibilitets problemer med oppsettet å se? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Kompabilitet Alt passer sammen så det trenger du ikke være bekymret for. HK, ram, cpu Jeg hadde linket til samme pros. 965 BE er et godt valg. Når det gjelder minne så trenger du ikke ha så høye frekvenser på det hvis du ikke skal klokke mye. Disse holder i massevis. Hovedkortet er veldig bra og har fått gode tilbakemeldinger på tester. Kabinettet har jeg ikke brukt, men Antec har et godt rykte på seg for å lage gode kabinetter. Skjermkort. For å kalle dette en Gaming PC så må du nok opp litt i skjermkort delen. ATI Radeon 5770 Nvidia GTX 460 ATI Radeon 5850 er kortene du må dytte inn for å kunne spille de nyeste spillene. 5770 er tregest, så kommer gtx 460 og til slutt 5850. Det finnes også raskere kort men da går du for over budsjettet ditt. Mtp budsjettet og hva du er ute etter i maskinen så vil jeg anbefale deg å lese første posten her for å gi deg litt innblikk. Bygge PC? Sjekk her! Stor komponent guide Endret 1. august 2010 av BAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå