Skroll Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg søkte mp i sjøforsvaret og fikk innkalling like etter. Står bare jeg er kaldt inn til sjøforsvaret. Hvordan fungerer det? er det sånn at jeg kan søke videre på mp i madla? Og de fysiske testene, 3000 meter osv, når foregår disse? med en gang man kommer inn, eller en stund etteR? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) All utdanning av MP foregår ved Sessvollmoen ikke langt fra Gardermoen. Du vil få nærmere beskjed om hvor du skal møte og hvilken tjeneste du har blitt innkalt til når den tid nærmer seg. Redigert: Jeg utførte de fysiske testene iløpet av første uke etter innrykk. Endret 31. juli 2010 av Runar Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Vi hadde testene i uke 2 og 4 tror jeg. Høres ut som du er blitt innkalt til vanlig førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Jeg skal inn i slutten av september på madla.. Mp har vel bare opptak i juli og januar? Jeg søkte om å komme inn på mp, og fikk brev om at søknaden var innvilget.. Ganske usikker nå.. Endret 2. august 2010 av Skroll Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 MP har opptak i januar og juli, ja. Jeg foreslår at du tar kontakt med Vernepliktsverket, da de mest sannsynlig vet mer enn sivile forumbrukere. Lykke til uansett! Blir du MP kan du se frem til et spennende år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Ingen hensikt å be om å bli innkallt til "MP i sjøforsvaret", da utdanningen av MP-soldater er felles for hele forsvaret, styrt av FMPS eller hva det nå heter (forsvarets militærpolitiskole). De har nok misforstått deg. Lenke til kommentar
Barn av regnbuen Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Som overnevnt foretas det MP-innrykk i januar og i juli. Forsvarets militærpolitiavdeling (FMPA) er underlagt Forsvarets kompetansesenter for logistikk og operativ støtte (FKL), og sammenfaller under både Sjø, Hær og Luft. En felles avdeling, med andre ord. MP-tjenesten er delt inn i tre primære deler; 1) rekruttperiode (grunnleggende soldatopplæring), 2) MP-skole (grunnleggende MP-opplæring) og 3) praksis (operativ MP). Når MP-skolen (pkt 2) nærmer seg slutten, fyller eleven inn et skjema der vedkommende setter opp prioriterte leirer som er av interesse å tjenestegjøre i. Velger man en leir som tilhører Sjøforsvaret (f.eks Madla eller Haakonsvern), og man blir tatt inn, kan man betegne seg selv som en del av Sjøforsvaret. Det kommer med andre ord helt an på hvilken leir man skal være operativ MP i. Selv valgte jeg å tjenestegjøre som MP på Akershus festning i Oslo, som tilhører Hæren. De fysiske testene skal offisielt gjenomføres to ganger iløpet av tjenesten; Én gang iløpet av de første ukene, og én gang rett før man dimitterer. Om Vernepliktsverket har sendt deg en innkallingsblankett til Sjøforsvaret, skal du derfor ikke inn i MP. Da skulle det stått at du skulle ha møtt til innkalling forrige tirsdag på Sessvollmoen, eller at du skal møte på nevnte sted i januar. Ved spørsmål, kontakt Vernepliktsverket på tlf: 03003 Endret 3. august 2010 av Anjunabeats 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 De fysiske testene skal offisielt gjenomføres to ganger iløpet av tjenesten; Én gang iløpet av de første ukene, og én gang rett før man dimitterer. Som MP er det vel tre ganger? Du glemte testene som utføres mot slutten av rekruttperioden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 De fleste avdelinger tester mer enn to ganger, men alle som er inne skal testes minimum to ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå