Gå til innhold

3D Design og Animasjon.

Jooose

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg kom over denne da jeg satt å så på en film på youtube. Jeg leste litt på siden og dette er noe jeg alltid har syntes er ekstremt interressant!

Jeg bare lurer på noen ting:

Forkunnskaper

"Forkunnskaper: Videregående skole eller realkompetanse":- Vil dette si jeg kan gå 2 år Bygg og Annlegg eller Elektro og likevell søke på dette det året? Eller må man ha 3 år allmenn? Funker Allmenn påbygg på samme måte?

Priser:

"# Pris pr studieår klasse: kr 96.000,- + reg.avg 1.500

# Pris web: kr 52.500,-" Hvor mye sånn ca. ville jeg kunne fått et stipend på? Dekker det alt eller ingenting?

Yrkesveier etter 3D-studier

Hvilke veier kan jeg gå etter ett slikt år? Jeg så Animatør, Spilldesigner og Teknisk Tegner/Dak. Er dette noe som er lett å gå videre på? Eller er det slik at det er veldig overfylt og vanskelig å få seg jobb osv.

Setter pris på raske svar. Skrev ganske fort så vet ikke om alt gir mening eller om jeg har skriveleif men det får vi bare tåle ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forkunnskaper

"Forkunnskaper: Videregående skole eller realkompetanse":- Vil dette si jeg kan gå 2 år Bygg og Annlegg eller Elektro og likevell søke på dette det året? Eller må man ha 3 år allmenn? Funker Allmenn påbygg på samme måte?

Rart at det står Videregående skole og ikke generell studiekompetanse, send en mail til de og hør.

Allmenn påbygging gir deg generell studiekompetanse på lik linje med tre år vanlig allmenn. Det er dog tyngre, og det er vanskeligere å sanke tilleggspoeng. Men vet ikke om det har noe for seg å sanke tilleggspoeng til det studiet.

Priser:

"# Pris pr studieår klasse: kr 96.000,- + reg.avg 1.500

# Pris web: kr 52.500,-" Hvor mye sånn ca. ville jeg kunne fått et stipend på? Dekker det alt eller ingenting?

Det står at studiet er lånekassegodkjent, men send mail til lånekassen og skolen og hør hva det innebærer.

Yrkesveier etter 3D-studier

Hvilke veier kan jeg gå etter ett slikt år? Jeg så Animatør, Spilldesigner og Teknisk Tegner/Dak. Er dette noe som er lett å gå videre på? Eller er det slik at det er veldig overfylt og vanskelig å få seg jobb osv.

Dette er fremdeles Norge, så flust med jobber er det nok ikke. Er du god nok får du jobb. Du blir ikke god av å tenke på den fremtidige jobbsituasjonen, bruk heller tiden til å lære, lære, lære. Da kommer jobben etterhvert til deg, det er hvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...