Munty Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hei. Jeg har nå bestemt meg for at min droppede 6-strenger ikke lenger holder mål, så jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny gitar. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ny gitar ofte så jeg kjøper en 8-strenger og ikke 7-strenger når jeg først er i gang. Den jeg har tenkt til å kjøpe er en Ibanez RGA8. Har noen noe de kanskje vil si om gitaren, eller en annen gitar de vil vise meg? Jeg valgte akkurat den gitaren fordi den er den billigste jeg kom over (7500,-). Ikke noe dyrere enn 8000,- helst. Takk for svar! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Tja, gitaren er grei nok den. Litt skeptisk til at den bruker 7-strengs pickuper og ikke 8-strengs (hvertfall ifølge beskrivelsen), men ellers grei nok, som sagt. Veldig nøytralt utseende mtp hvor "ekstrem" den faktisk er. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tja, gitaren er grei nok den. Litt skeptisk til at den bruker 7-strengs pickuper og ikke 8-strengs (hvertfall ifølge beskrivelsen) Gjør den vel ikke? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Det jeg vil ha frem i bold: PICKUPSBridge Pickup Name: LZ8-B Model No: LZ8-B Construction: Humbucking Magnet: Ceramic Description: Low noise and high power 7-string active pickup Neck Pickup Name: LZ8-N Model No: LZ8-N Construction: Humbucking Magnet: Ceramic Description: Low noise and high power 7-string active pickup Endret 17. august 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Det har vel ikke altfor mye å si? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har du vurdert en baritone? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Har du vurdert en baritone? Ja, det har jeg. Jeg bestemte meg for en 8-strenger hovedsaklig fordi det er tøft. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du kan jo kjøpe gitaren for så å bytte ut hum'ene med disse, som vil gi deg en heftig lyd. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Du kan jo kjøpe gitaren for så å bytte ut hum'ene med disse, som vil gi deg en heftig lyd. Det er ikke en dum idé. Hvis jeg merker at det er problemer med dårlig lyd i standard-pickupene, kan jo alltids de bli anskaffet. Er det vanskelig å montere nye pickups? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har du loddebolt bør det ikke være et stort problem. Så lenge du husker hvor de forskjellige ledningene skal sitte. Jording osv. Jeg fikk en kamerat av meg til å gjøre det, men jeg satt ved siden av og så på. Jeg kunne nok klart det selv. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 8-strenger er ikke tøft. Kjøp deg en bass 3 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 8-strenger er ikke tøft. Kjøp deg en bass Jo. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 8-strenger er ikke tøft. Kjøp deg en bass Det sier du bare fordi du er bassist og vil ha de mørke frekvensene for deg selv. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hvorfor ikke bare denne 12-strengs-bassen for dere, da: Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg begikk en gang tabben å kjøpe en 7-strenger i den tro at den kunne tjene som eneste gitar. Kan levende forestille meg at en 8-strenger er et enda dårligere valg i så måte. For all del kjør på, men ha en streit planke i bakhånd. Selv synes jeg vel åtte strenger er mer nerdeharry enn tøft, men hver sin smak. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Jeg begikk en gang tabben å kjøpe en 7-strenger i den tro at den kunne tjene som eneste gitar. Kan levende forestille meg at en 8-strenger er et enda dårligere valg i så måte. For all del kjør på, men ha en streit planke i bakhånd. Selv synes jeg vel åtte strenger er mer nerdeharry enn tøft, men hver sin smak. Poenget er å kunne spille veldig mørke power chords. Har prøvd å spille på 7-strengere selv, og til mitt bruk er det ikke noe problem å spille på. Jeg har en 6-strenger som er droppet til en A. Hvis jeg ikke tar helt feil er det mørkere tuning enn en 7-strenger, og når jeg først kjøper en gitar vil jeg ha en 8-strenger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Fett nok, men behold den gamle også. Endret 24. august 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Munty Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Fett nok, men behold den gamle også. Selvfølgelig. Grunnen til dette kjøpet er at jeg trenger en gitar med vanlig tuning også fordi jeg kan jo ikke spille lyse soloer. Så 6-strengeren skal beholdes og ha vanlig tuning. Eller kanskje en drop-D da. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hva med å kjøpe en vanlig gitar, og så bytte ut strengene med tykkere. Trenger litt modifikasjoner, men kan kanskje gå? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Bruker selv GHS Boomers .011 - .050 på "metal-gitaren" min, da funker det fint å gå så langt ned som hvertfall C#, tror kanskje jeg kan få den helt ned til C eller B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå