Gå til innhold

Hjelp til valg av 8-strengers gitar.

Munty

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå bestemt meg for at min droppede 6-strenger ikke lenger holder mål, så jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny gitar. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ny gitar ofte så jeg kjøper en 8-strenger og ikke 7-strenger når jeg først er i gang. Den jeg har tenkt til å kjøpe er en Ibanez RGA8. Har noen noe de kanskje vil si om gitaren, eller en annen gitar de vil vise meg? Jeg valgte akkurat den gitaren fordi den er den billigste jeg kom over (7500,-). Ikke noe dyrere enn 8000,- helst. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det jeg vil ha frem i bold:

PICKUPS

Bridge Pickup

Name: LZ8-B

Model No: LZ8-B

Construction: Humbucking

Magnet: Ceramic

Description: Low noise and high power 7-string active pickup

Neck Pickup

Name: LZ8-N

Model No: LZ8-N

Construction: Humbucking

Magnet: Ceramic

Description: Low noise and high power 7-string active pickup

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe gitaren for så å bytte ut hum'ene med disse, som vil gi deg en heftig lyd.

Det er ikke en dum idé. Hvis jeg merker at det er problemer med dårlig lyd i standard-pickupene, kan jo alltids de bli anskaffet.

Er det vanskelig å montere nye pickups?

Lenke til kommentar

Jeg begikk en gang tabben å kjøpe en 7-strenger i den tro at den kunne tjene som eneste gitar. Kan levende forestille meg at en 8-strenger er et enda dårligere valg i så måte. For all del kjør på, men ha en streit planke i bakhånd. Selv synes jeg vel åtte strenger er mer nerdeharry enn tøft, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Jeg begikk en gang tabben å kjøpe en 7-strenger i den tro at den kunne tjene som eneste gitar. Kan levende forestille meg at en 8-strenger er et enda dårligere valg i så måte. For all del kjør på, men ha en streit planke i bakhånd. Selv synes jeg vel åtte strenger er mer nerdeharry enn tøft, men hver sin smak.

Poenget er å kunne spille veldig mørke power chords. Har prøvd å spille på 7-strengere selv, og til mitt bruk er det ikke noe problem å spille på. Jeg har en 6-strenger som er droppet til en A. Hvis jeg ikke tar helt feil er det mørkere tuning enn en 7-strenger, og når jeg først kjøper en gitar vil jeg ha en 8-strenger.

Lenke til kommentar

Fett nok, men behold den gamle også.

Selvfølgelig. Grunnen til dette kjøpet er at jeg trenger en gitar med vanlig tuning også fordi jeg kan jo ikke spille lyse soloer. Så 6-strengeren skal beholdes og ha vanlig tuning. Eller kanskje en drop-D da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...