bareanton Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 I fotokonkurranse v. 8, runde 6 er temaet: Landskap Temaet tolkes fritt som vanlig. Bildene må være tatt i tidsrommet mandag 2. august - søndag 22. august kl. 22:00 Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 26. august. kl. 21:00 Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem. Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta: 1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren.), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden. 2. Du står fritt til å tolke temaet. 3. Stemmefisking er ikke tillatt. 4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (anbefalt max 1024 piksler vertikalt) og filstørrelsen maksimalt 800kB. 5. Bildene sendes inn som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. 6. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert. 7. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort. 8. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no. Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til): 9. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kunngjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kunngjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kunngjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema. Redigert til: 10. Når arrangøren har opprettet tråd med kunngjøring av tema for ny runde, skal moderator (Simon Aldra) varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Akam-redaksjonen skal varsles via PM (faaeri og/eller Aetius) eller mail til [email protected] om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden. 11. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen. 12. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag. Administrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om: 13. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget. 14. Deler flere en poengplass utdeles ingen poeng til tilsvarende plasser under. Er det to førsteplasser er det ingen andreplass etc. 15. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner. 16. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt. Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Lenke til kommentar
pedro89 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette bilder ble tatt 19august kl 6.30 tittel: Soloppgang Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette bilder ble tatt 19august kl 6.30 tittel: Soloppgang Tror ikke det er meningen du skal legge ut bildet her.. Lenke til kommentar
pedro89 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Dette bilder ble tatt 19august kl 6.30 tittel: Soloppgang Beklager hehe, trudde jeg sendte en PM jeg:) Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det er litt innviklet. Du trykker på den lille trekanten som er ved siden av brukernavnet ditt, oppe på siden til venstre under logoen til diskusjon.no. Så velger du "innboks" i menyen som kommer frem. Når du er kommet til innboksen så er det en knapp for "Ny melding". Når du trykker på den kommer du dit du kan sende PM med vedlegg. Under "mottakers navn" skriver du brukernavnet til den som arrangerer konkurransen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hvor er avstemmingen? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Det ble ikke levert inn et eneste bilde i henhold til reglene, dermed er det heller ikke satt opp noen avstemning osv. Når man ser på temaet denne gangen og man tenker på alle landskapsbildene som blir postet i månedstrådene og i tilknytting til utfordringer, så var jeg igrunnen overrasket over at det ikke kom et eneste bidrag. Dette bør være en indikator på at vi bør ta opp diskusjonen og revurdere hele hele fotokonkurransen. Jeg personlig kommer ikke til å starte opp igjen en ny runde eller utvide fristen for denne runden. Ta diskusjonen videre i denne tråden: Fotokonkurransen - på tide med noen endringer? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hadde egentlig planer om å sende inn et bidrag - hadde planer om å ta bilde av nettverksracket på jobben med tittelen "Lanskap", men jeg husket det ikke i tide.. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Mykje skule og kvardag, lite fjell. :/ Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg hadde også tenkt å få med et bilde i denne konkurransen når den ble offentliggjort, men glemte det helt pga festival i helga... Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Redaksjonen synes forumkonkurransen er et flott tiltak, som vi gjerne støtter med promotering på forsiden, slik som i dag. Men i det siste har vi at både kvaliteten og kvantiteten på bidragene har blitt dårligere, og med den siste runden, der ingen bidrag var i henhold til reglene, toppet det seg. Vi ber dere derfor om å gå i tenkeboksen, for å finne ut hvordan dere kan gjøre det mer interessant å delta, slik at vi kan få en forumkonkurranse som blomstrer igjen. Vi ønsker ikke å legge noen føringer på hvordan det skal være. Vi er stolte av å ha lesere som tar slike initiativ, og vil støtte opp om (nesten) alt slikt. I mellomtiden tar vi bort forsidepromoteringen. Når dere har kommet opp med et forslag som kan fungere, gjenoppretter vi den, slik at vi fortsatt kan bidra til en bedre forumkonkurranse. Dette innlegget er også postet her. Endret 8. september 2010 av faaeri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå