Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tett i øret av olje

TheodorBjork

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt små problemer med mye ørevoks og bestemte meg for å løse dette med å helle olje i det (som har virket før)

Men denne gangen brukte jeg noe såpeolje i dusjen i stedet og endte opp med at hele øret er tett og det føles som å gå rundt med en stor plugg i venstre øret.

Jeg har prøvd å skylle det med olivenolje, varmt vann, kaldt vann, osv INGENTING hjelper, stapper jeg noe bomull inn kommer jeg ut med masse mørk brun ørevoks. Hva kan jeg gjøre? Hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har hatt små problemer med mye ørevoks og bestemte meg for å løse dette med å helle olje i det (som har virket før)

Men denne gangen brukte jeg noe såpeolje i dusjen i stedet og endte opp med at hele øret er tett og det føles som å gå rundt med en stor plugg i venstre øret.

Jeg har prøvd å skylle det med olivenolje, varmt vann, kaldt vann, osv INGENTING hjelper, stapper jeg noe bomull inn kommer jeg ut med masse mørk brun ørevoks. Hva kan jeg gjøre? Hjelp :(

Tror nok at du burde dra til legen.

Lenke til kommentar

Hei

Tror nok at du burde dra til legen.

Tror du det? Irriterende nok reiser jeg på ferie om 1 time, derfor dette kom på det verste mulige tidspunkt.

Det er jo (vel?) bare snakk om at oljen tetter igjen, vil det ikke løse seg opp etter en dag eller noe?

Lenke til kommentar

Tror du det? Irriterende nok reiser jeg på ferie om 1 time, derfor dette kom på det verste mulige tidspunkt.

Det er jo (vel?) bare snakk om at oljen tetter igjen, vil det ikke løse seg opp etter en dag eller noe?

For å være helt ærlig så har jeg aldri tenkt på å helle olje i øret så jeg aner ikke hvordan det funker. Men en tur på legevakta kunne være å anbefale, bare for å sjekke at det ikke er noe galt.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har jeg aldri tenkt på å helle olje i øret så jeg aner ikke hvordan det funker. Men en tur på legevakta kunne være å anbefale, bare for å sjekke at det ikke er noe galt.

Ja, olje i øret er ikke farlig i seg selv. Men trenger nok noen som kan fjerne det med utsug eller noe om det varer lengre... Hvis jeg presser på øret og slipper, "åpner" øret seg i sånn fire sekunder, og så tetter det seg igjen...argh

Lenke til kommentar

Forslag til å rydde opp i øregangen: Ta dusjhåndtaket og hold det som en telefon (med vannet sprutende inn i øret) og prat høyt og gjør overdrevne kjevebevegelser. Fått metoden anbefalt av ørelege som "siste forsøk før legevakta", og det skal ikke være mulig å ødelegge noe så lenge du ikke bruker latterlig varmt vann eller ekstremt høyt vanntrykk.

P.S: skal du fly i den ferien din, så MÅ du få orden på øret før du går ombord på flyet....

Lenke til kommentar

Forslag til å rydde opp i øregangen: Ta dusjhåndtaket og hold det som en telefon (med vannet sprutende inn i øret) og prat høyt og gjør overdrevne kjevebevegelser. Fått metoden anbefalt av ørelege som "siste forsøk før legevakta", og det skal ikke være mulig å ødelegge noe så lenge du ikke bruker latterlig varmt vann eller ekstremt høyt vanntrykk.

P.S: skal du fly i den ferien din, så MÅ du få orden på øret før du går ombord på flyet....

Har prøvd med dusjhodet (men ikke med kjedebevegelser ennå). Det er tog da,ikke fly heldigvis

Lenke til kommentar

Du kan prøve eit sett som er nevnt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1247268

Eit par runder med olivenolje kan fungere, eventuelt eit kjapt legebesøk. Tar ikkje lang tid å skylle ut sånt. Då er det ein fordel om du har olje i det ei stund før.

Om du tar tog skal du kanskje på ferie i Norge, då kan du prøve å oppsøke eit legesenter der du skal feriere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...