Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hei, Jeg kjøpte en MBP rett etter konfen min, den kostet 10000 kr, stiv pris - bra pc. Allerede på slutten av sommerferien nå kommer første problemet, FN tasten løsnet. Jeg prøvde å trykke den ned, men den bare løsnet uansett hva jeg gjorde. Etter par dager med frustrasjon gikk jeg ned på humac med pc'en, og den skulle sendes inn. Når jeg fikk tilbake pc'en etter overkant av to uker funket det kjempebra! - Til jeg trykket på FN tasten. Den løsnet, Akkuratt som før. Jeg skal selvfølgelig levere tilbake pc'en, men jeg tar det etter ferien, da det er uaktuelt for meg å være uten pc stedet jeg skal til. Viss jeg har forstått det rett, er det når samme feil har skjedd to ganger, og det skjer den tredje jeg har krav på å returnere pc'en, og få igjen kjøpssum? Eller har de krav på å reparere den på gang no.3 også? Hilsen Kenguruen. Endret 31. juli 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Ved tredjegangsfeil (samme feil tre ganger) har de adgang til å få undersøke den for å få konstatert at det er samme feil, men noen flere reparasjoner kan kun foretas hvis kjøperen krever reparasjon. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Da var det oppklart Hvor mye av pengene har jeg krav på å få igjen da? Har på følelsen at de kommer til å gjøre samme "reparerings"måte neste gang og. Er det ikke kjøpssum - bruk + renter? og mtp. den er to mnd gammel er det vel ikke så mye Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Kjøpesum minus bruksfradrag pluss renter. Normalt går de to sistnevnte i null, så det er kjøpesummen som er essensiell. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Da kan jeg sette tråden som løst. Tusen takk for raskt svar Tenkte det kunne lønne seg å returnere pc'en, få igjen rundt 10k, og bruke studentrabatt og spare 2k Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 jeg susser litt på det at hvis man kjøper et produkt som ikke holder mål at man må trekke fra en verdi som tilsvarer bruken. hadde det vær en normal slitasje så er det greit , her høres det ut som en produksjonsfeil. når de i tillegg ikke klare å reparer feil så høres det nesten ut som en feilkonstruksjon Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg har avtalt informert humac, om at jeg kommer tilbake med pc'en når jeg er tilbake fra ferie, og da skal den fikses. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hvordan får du det til å bli "dritt service" fra Humac om verkstedet har gjort en feil? Dette kan skje ettersom det er menneskelig å feile, og jeg kan ikke se at du skriver noe sted at de nekter å reparere feilen på nytt eller lignende. Det heter for øvrig "drittservice" uten mellomrom Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Det heter drittservice i et ord nå du sier det slik ja, men viss du sier det sånn jeg skrev det, "Dritt - Service" så blir det og riktig mener jeg. jeg skrev kanskje ikke det som var mest drittservice, og det var at når jeg først leverte pc'en gikk alt bra. Når jeg gikk ned 3 dager senere (Oppdaget at det var feil navn på kvitteringa) så tok det nesten 2 timer før de klarte å rette det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå