Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når man ikke får sove...

anaconda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig.

Man skal ikke tvinge seg til å ligge i senga om søvnen glimrer med sitt fravær. Da er faktisk rådet om å stå opp etter et kvarter noe som "står i boka." Går an å stå opp, gjøre noe rolig. En kopp varm te, jeg anbefaler noe som heter Vata te som du får på helsekosten. Den er beroligende. Eller bare høre på noe chillemusikk. Så prøver du å legge deg igjen om en halvtimes tid. Om det alltid allikevel går skeis med å få sove, ville jeg diskutert det med fastlegen. Finnes flere ting man kan ta for å få sove som ikke er vanedannende. Men det er helt OK å ta Imovane eller Stilnoct en kort periode. Personlig tror jeg man skal ta rimelig mye av de sovemedisinene jeg nevner for å bli avhengig og. Med det mener jeg ikke at de løser alle problemer.

Jeg kan personlig ikke trene før jeg køyer - da får jeg ikke sove for alt i verden. En rolig spasertur et stille sted om man bor slik. Selv synes jeg det er beroligende å tusle langs sjøen, kanskje sitte litt på en stein og slappe av om det ikke er regn eller snø hehe. Frisk luft gjør godt, men hard kroppsbruk gjør ikke det for søvn. Et par glass rødvin er godt, men ikke for kvaliteten på søvnen.

Lenke til kommentar

Man skal ikke tvinge seg til å ligge i senga om søvnen glimrer med sitt fravær. Da er faktisk rådet om å stå opp etter et kvarter noe som "står i boka."

Et kvarter???!

Unnskyld tegnbruken, men må presisere at det er kanskje noe som funker for noen, mens for andre er det helt meningsløst. Jeg bruker lenger enn et kvarter på å sovne 95% av nettene, og har alltid gjort det. Jeg kunne aldri ha levd etter den regelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...