MemorX Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei, jeg har en gammel AST bærbar datamaskin med Win 95. Pappa har nå kjøpt et Dlink DWL-G650 til denne maskinen, noe jeg ikke anbefalte han å gjøre. Det er en Pentium 100mhz med (som nevnt over) Win 95. Da han fikk kortet fikk han vite at det ikke fantes Win 95 drivere å få tak i til dette kortet. Dermed prøvde han å legge inn Win 98se på denne maskinen (som er minimum for driverne som finnes), men dette gikk heller dårlig. Da maskinen hadde bare 8mb ram kunne den ikke kjøre dette systemet. Og rambrikker av den typen vi trenger er vanskelige å få tak i de også. Det er følgende type AST EDO 60ns ( :o ) vi prøver å få tak i. Da lurer jeg på om noen vet om steder de kan ha slik ram liggende (hører kansje til under Hovedkort, ram osv men.) , eller om noen har laget drivere til Win 95 og i det heletatt forslag til hva man kan gjøre med saken hvis det i det hele tatt er mulig å få til. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Da lurer jeg på om noen vet om steder de kan ha slik ram liggende (hører kansje til under Hovedkort, ram osv men.) , eller om noen har laget drivere til Win 95 og i det heletatt forslag til hva man kan gjøre med saken hvis det i det hele tatt er mulig å få til. Er det spesiealbrikker eller ordinære brikker for bærbare? kingston har minne til det meste, ordinære EDO-brikker for bærbare er da vanlig handelsvare. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Da lurer jeg på om noen vet om steder de kan ha slik ram liggende (hører kansje til under Hovedkort, ram osv men.) , eller om noen har laget drivere til Win 95 og i det heletatt forslag til hva man kan gjøre med saken hvis det i det hele tatt er mulig å få til. Er det spesiealbrikker eller ordinære brikker for bærbare? kingston har minne til det meste, ordinære EDO-brikker for bærbare er da vanlig handelsvare. Jeg mener og tror de er spesielle, de er produsert av AST. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå