BlueVibe Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Er det noen her som vet om adapter thread'en til Nikon 5700 gir mulighet for å feste f.eks UV filter? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Objektivadapteret til 5700 heter UR-R8. Da kan du nok sette på et UV filter. Hvis det var det du mente. Lenke til kommentar
BlueVibe Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Var det jeg mente, ja. Men, jeg har fått et inntrykk av at denne adapteren kun lar meg feste vidvinkel og tele objektivet fra nikon, men ikke gir noen standard festeannordning for filter osv. Motsi meg gjerne! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Sorry skrev feil... Du kan feste UV- filteret rett på kameraet! Bare finn riktig størrelse på Uv-filteret! BlueVibe skrev: Var det jeg mente, ja. Men, jeg har fått et inntrykk av at denne adapteren kun lar meg feste vidvinkel og tele objektivet fra nikon, men ikke gir noen standard festeannordning for filter osv. Riktig det du nevnte der "blueVibe" Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Sorry skrev feil... Du kan feste UV- filteret rett på kameraet! Bare finn riktig størrelse på Uv-filteret! BlueVibe skrev: Var det jeg mente, ja. Men, jeg har fått et inntrykk av at denne adapteren kun lar meg feste vidvinkel og tele objektivet fra nikon, men ikke gir noen standard festeannordning for filter osv. Riktig det du nevnte der "blueVibe" Selv tok jeg kontakt med Nikon for å sjekke mulighetene for filterbruk. Svaret var negativt. Det var ikke mulighet for å bruke filter på 5700. Desverre har jeg slettet svaret jeg fikk, ellers kunne jeg limet det inn her. Jeg spurte også om det var noen filterløsninger på vei, og det ver det heller ikke. Mas litt dere også, så kanskje Nikon etter hvert skjønner alvoret. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Er ikke dette her noe dere ser etter da? http://members.rogers.com/nextphoto/order5700.htm eller http://www.srbfilm.co.uk/index1.html Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hvorfor bruke filter på et digitalkamera, hvor man svært ofte behandler bildene i et bildebehandlingsprogram og lettvint kan ta bort stikk? Husk at bruk av filter er med på å øke reflekser i det ferdige bildet! Bruk heller penger på en motlysblender, den er ofte undervurdert, men viktig. Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg skulle likt å ha muligheten for å sette på en filter på mitt 5700. Jeg fant den nextphoto siden og jeg vurderer og bestille en sånn adapter for å sette på et filter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå