Lyngfisk Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei, Har akkurat kjøpt meg ny PC og holder på å sette den sammen. Jeg har bare et lite problem. PSUen (Cooler Master GX 550W PSU) har en kabel som går til hovedkortet (ASUS M4A89GTD PRO) med 20+4 pinner. På hovedkortet er det en EATX 12V-slot med 8 hull, altså 4 mer enn kabelen fra PSUen. 4 av disse hullene er dekket med en plastikkbeskytter. Jeg plugget derfor kabelen fra PSUen inn i 8-pins-kontakten og trodde det ville fungere, men det virker som det ikke gjør det. Maskinen nekter å starte når jeg trykker på-knappen. (Standby-LEDen på hovedkortet lyser riktignok.) Er det fordi jeg ikke bruker en 8-pins-kontakt? PSUen har også to kontakter med 4 pinner som ville passet i EATX-slotten. De er kalt "CPU 4+4Pin Connector (P2,P3)" i manualen. Kan jeg bruke dem eller vil jeg grille noe? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) PSU'en din leveres med 24pin event. (20+4) og 8pin event. (4+4), samt 2 stk 8pin (6+2) til skjermkort. Hvis du har brukt 4pin fra (20+4) kontakten i 8pin kontakten har du gjort det feil. Da må du ha presset den nedi. Forhåpentligvis er intet ødelagt. 8pin event. (4+4) skal brukes til CPU. Som du betegner: "De er kalt "CPU 4+4Pin Connector (P2,P3)" i manualen. Kan jeg bruke dem eller vil jeg grille noe?" Et godt tips er å se på pluggen/kontakten: Plasten er ikke kvadratisk rundt alle pinnene. Dette forklarer bedre. Endret 31. juli 2010 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Takk for svar. Jeg brukte 4+4-kontaktene fra PSUen og da startet maskinen. Sitter å skriver på den nå. Jeg brukte sikkert litt unødvendig makt når jeg brukte 4-pinnen fra 20+4-kabelen, for jeg synes ikke kontakten passet helt. Men heldigvis gikk ingenting i stykker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå