Gå til innhold

Vil nokon ha Augustfest 2010?


Augustfest 2010  

27 stemmer

  1. 1. Kjem du til å delta på ein evt. Augustfest?

    • Ja
      7
    • Nei
      5
    • Kanskje
      15
  2. 2. Vil du ha valfritt tema?

    • Ja
      15
    • Nei
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God ide, men kan ikke den bli litt eskluderende hvis det er en del fotografer som befinner seg i nybegynnerstadiet, vet ikke hvor mange objektiver nybegynnere har, men ikke mange tror jeg? :hmm:

Det er klart - det kan endres til 4 motiver - 4 brennvidder slik at flere kan bli med. Men det vil forstatt utelukke noen.

 

Det er beste er nok å ha "utfordre deg seg" som hoved-tema, så kan den enkelte velge seg en passende utfordring.

Lenke til kommentar

4 vekefestar er ein muligheit, men det blir kanskje litt rotete. Vil og tru at det kjem til å bli veldig forskjellig deltakarnivå på dei forskjellige - trist om den fyrste har ti deltakara, mens resten har ein eller to. Dog blir det meit fleksibelt.

 

Sjølv har eg ikkje noko imot ein heil månad, og det virke som ein handfull andre og syns dette er greit.

 

Det går jo sjølvsagt an å berre ha ein vekefest òg, om folk syns det blir for mykje med ein heil månad.

Lenke til kommentar

God ide, men kan ikke den bli litt eskluderende hvis det er en del fotografer som befinner seg i nybegynnerstadiet, vet ikke hvor mange objektiver nybegynnere har, men ikke mange tror jeg? :hmm:

Det er klart - det kan endres til 4 motiver - 4 brennvidder slik at flere kan bli med. Men det vil forstatt utelukke noen.

 

Det er beste er nok å ha "utfordre deg seg" som hoved-tema, så kan den enkelte velge seg en passende utfordring.

Hehe, skal ikkke være lett :hm:

Siste er nok veldig gunstig! ;)

Lenke til kommentar

Hva med å holde månedsfesten til helgene?

Bildene må være tatt mellom lørdag 00.00 og søndag 23.59

 

Greit for mange som er i tidsklemma. Man blir heller ikke like fort lei når man kan puste ut og slappe av i på hverdagene.

 

Det er fire helger i august og da passer det fint med fire temaer.

 

 

Eksempel:

 

Temaer

 

Helg 1 - Tema 1 - Tema 3*

 

Helg 2 - Tema 2 - Tema 4*

 

Helg 3 - Tema 3 - Tema 1*

 

Helg 4 - Tema 4 - Tema 2*

 

 

*For de som tar hardcore og entusiast; Samme tema, men med en annen vri. f.eks. jpg rett fra kamera i sephia/b&w e.l. Kun nedkalering og støvfjerning er tillatt.

 

 

 

 

 

Deltagernivå

 

Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde på lørdag og et på søndag. 4 helger = 8 bilder. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger.

 

Entusiast: Du tar hovedsaklig bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde på lørdag og et på søndag. 4 helger = 8 bilder. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

 

Kandidat(lørdag): Du tar et bilde hver lørdag. 4 helger = 4 bilder.

 

Kandidat(søndag): Du tar et bilde hver søndag. 4 helger = 4 bilder.

 

Pingle: Du levere et bilde hver helg. Dag er valgfritt, men det må være på lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar

Meget god idé Kenneth.

 

Slik eg ser det for meg no blir det 4 "helgefestar" med forskjellig tema kvar helg, tema er valfritt. Grunntema blir "utfordre deg sjølv", og det skal i hovedsak vera noko utfordrande med det du velge som tema. For å fullføra festen må du delta på alle helgene, på eit av deltagernivåene.

 

Yes/no?

Lenke til kommentar

En interessant vri. Men hva med oss som faktisk er opptatt i helgene

Tja.. De det gjelder kan jo prøve å legge unna flaska hvertfall en av de dagene :p

 

 

Det er en del som jobber i helgene men flertallet jobber vell fortsatt man-fredag.

 

 

Edit: Merker selv at månedsutfordringene er slitsom, og jeg er arbeidsledig har "fri" 24/7 :eek:

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Meget god idé Kenneth.

 

Slik eg ser det for meg no blir det 4 "helgefestar" med forskjellig tema kvar helg, tema er valfritt. Grunntema blir "utfordre deg sjølv", og det skal i hovedsak vera noko utfordrande med det du velge som tema. For å fullføra festen må du delta på alle helgene, på eit av deltagernivåene.

 

Yes/no?

No. Jeg kunne tenke meg at det er mulig og ta bilder i hverdagene også.

Men vi trenger ikke å ha en hel mnd? Kan jo korte ned til 2 uker f.eks, vet ikke jeg. Synes det blir litt dumt og svaie frem og tilbake slik mellom forslag. Ikke alle kommer til å bli fornøyd med forslaget som blir bestemt. :hmm:

Lenke til kommentar

Ettersom forslagene spriker mer en neve med hesjestaur, så blir det fort vanskelig.

 

Men hvis man har fritt tema; så passer forslagene inn under de vanlige reglene.

 

4 uker - 4 temaer. Da er det som er utfordringen

4 helger - 4 temaer. Det er den samme, men som "pingle"

 

Det som ikke passer inn, er de som ønsker en fest som er kortere enn 4 uker - det kan løses ved å dele uken i fire blokker og så deltar man i så mange av de som har tid til.

Lenke til kommentar

Mykje lok, og urutinert av meg.

 

Trur det blir ein heil måned, men med eit tema kvar veke. Du må vera med på alle vekene for å fullføra. grunntema er fortsatt å utfordra seg sjølv, mens tema for vekene er valfritt. Om du vil kan du ha 4 veker - 4 objektiv som utfordring, det er opp til deg. Om du ikkje orke ein månadfest no får du venta til Oktober.

Lenke til kommentar

Mykje lok, og urutinert av meg.

 

Trur det blir ein heil måned, men med eit tema kvar veke. Du må vera med på alle vekene for å fullføra. grunntema er fortsatt å utfordra seg sjølv, mens tema for vekene er valfritt. Om du vil kan du ha 4 veker - 4 objektiv som utfordring, det er opp til deg. Om du ikkje orke ein månadfest no får du venta til Oktober.

Knall!

Må man ha alle temaer klare fra første uke? :)

Eller slikt praktisk tar du kanskje i tråden for festen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...